Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset kirjoittavat tänne esittäen muuta kuin ovat?

Vierailija
22.03.2022 |

Juuri näin aloituksen, jossa ap esittää olevansa yliopisto-opiskelija. Ei vain osaa kirjoittaa edes sitä, muusta puhumattakaan. Myös amistasoisesti kirjoittavia "lääkäreitä" näkee palstalla. Ja niin edelleen.

Miksi ihmiset tekevät tuollaista? Mitä he saavat siitä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kirjottaa fantasiansa tänne

Vierailija
2/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suositeltavaa. Koskaan ei pidä paljastaa kuka on oikeasti, missä työskentelee jne. Tämäkin palsta on kaheleita täynnä. Kyllä maisteri voi tehdä kirjoitusvirheitä. Ei valmistumiseen vaadita täydellistä osaamista. Äidinkielen maikalta ehkä voidaan vaatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roolipelaaminen on kivaa ja ravitsee aivoja.

Vierailija
4/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymistihän voi esittää ja kirjotella mitä vaan. Mutta mitä järkeä?

Vierailija
5/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot ihmiset haluaisivat olla parempia ja pelaavat täällä roolipeliä.

Vierailija
6/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään järkeä tarvitse olla. Eläytyminen ja kirjoittaminen on hauskaa. Esim. r*asistiksi heittäytyminen vaikka olen oikeasti s*vakki.

Vierailija
7/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketäs sinä esität?

Vierailija
8/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suositeltavaa. Koskaan ei pidä paljastaa kuka on oikeasti, missä työskentelee jne. Tämäkin palsta on kaheleita täynnä. Kyllä maisteri voi tehdä kirjoitusvirheitä. Ei valmistumiseen vaadita täydellistä osaamista. Äidinkielen maikalta ehkä voidaan vaatia.

Joo, ei meidän yliopiston proffakaan osaa yhdyssanoja ja muutenkin kirjoittaa aika karsean huonoa tekstiä.

Vierailija
9/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketäs sinä esität?

Esitän yhdyssanapoliisia, joka olen oikeastikin. ap

Vierailija
10/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketäs sinä esität?

Esittämätöntä.

Vierailija
11/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut teatteria (näyttelemistä) jo pidempään, mutta nyt ovat harrastusryhmät olleet pari vuotta sulussa koronan takia. Kai se erilaisten osien ottaminen täällä on jonkinlaista korviketta, en tiedä. On yhtä aikaa hassua ja surullista kun porukka yläpeukuttelee juttuja jotka kirjoitan jonkin hahmon muodossa (esimerkiksi ulkomaalaisvastaisen) ja samaan aikaan ajattelen, että tästä EI voi kukaan tykätä. Niin ne ihmiset pääsee vaan aina yllättämään.

Vierailija
12/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään järkeä tarvitse olla. Eläytyminen ja kirjoittaminen on hauskaa. Esim. r*asistiksi heittäytyminen vaikka olen oikeasti s*vakki.

No joo, tässä olikin lyhyesti ilmaistuna se mitä yritin epätoivoisesti selittää pidemmän kaavan mukaan.

Vierailija
13/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä kertonut olevani lähihoitaja joka opiskelee töiden ohessa sairaanhoitajaksi. En esitä mitään vaan tuo on totuus.

Vierailija
14/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lääkäri kirjoittaa tänne esittäen roskakuskia tai rikas köyhää. Syitä on monia, tietynlainen roolipeli.

Vierailija
15/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei meidän yliopiston proffakaan osaa yhdyssanoja ja muutenkin kirjoittaa aika karsean huonoa tekstiä.

Samaan olen itsekin törmännyt. Surkeita lauserakenteita, polveilevaa tekstiä, josta saa hakemalla hakea asian ydintä ja pisteenä iin päälle tietysti ne klassiset yhdyssanavirheet. Hyvin voisin kuvitella hänet tälle palstalle.

Vierailija
16/16 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä kirjoitan ihan itsenäni enkä koskaan vedä mitään pelleroolia joten älä kaikkia syyttele...

Nopsaa tänne kirjoitetaan... ei väliä välimerkeistä... joskus kirjoitetaan suomi pienellä koska Suomi on ihan eri paikka... 

Siis välimerkeistä ja joskus isoista kirjaimista ei väliä, mutta se että kirjoittaja ei hallitse yhdyssanoja on jotenkin yleensä häiritsevää... esimerkiksi korkea koulu on eri asia kuin korkeakoulu... jos sitten vaikka kirjoittaa että tännepäin niin se ei ole vaarallista ja on vähän kyseenalaista kumpi on oikein tänne päin - kuulostaa oudolta vaikka se taitaa olla oikein... Joku huutaa: 'Hauva, tänne'... 'Hauva, tänne päin'... ihan outoa... sana tänne on siis omituinen... Minä olen alkanut kirjoittaa siten miten nopsaa ajateltuna tuntuu parhaalta enkä pohdi sen enempää...