Affenanmaalaiset puolustavat sitten varmaan itseään
https://yle.fi/uutiset/3-12368147
Ihan uskomatonta rusinat pullasta-meininkiä.
Kuinka voivat olla noin itsekkäitä?
Todetaan vaan, että Suomella on velvollisuus puolustaa Ahvenanmaata konfliktin sattuessa, mutta että me ei varmaan onnekdi kuitenkaan olla pahimmalla tulilinjalla.
Uskomattoman törkeää.
Kommentit (11)
Hortaan moneen otteeseen että suomella on velvollisuus ja velvollisuus, mutta itse ei olla valmiita tekemään mitään puolustuksen eteen.
Aika käsittämätöntä puhetta.
Nuo elävät omassa kuplassa ja etuoikeitettuina. Varmaan laittavat kapuloita rattaisiin Nato-asian suhteen, koska eihän MEILLÄ mitään hätää ole ja mannersuomi puolustaa MEITÄ.
Minä minä minä...
Eikös se Ahvenanmaan demilirisaatio ole alunperin Venäjän vaatimus? Ei siis ymmärtääkseni ahvenanmaalaisten omaa keksintöä?
Suomella on velvollisuus puolustaa Ahvenanmaata konfliktin sattuessa. Suomella luulisi olevan siihen myös intressit. Vai haluatko sinä ap Ahvenanmaasta Venäjän sotilastukikohdan?
Affenanmaa on demilirisoitu, ei ole mitään tarvetta puolustaa.
Ja toki me puolustetaan! Varo vaan, täältä lentää Taffel chips!
no entäs (veroparatiisi, rikkaiden unelma'maa..) Monaco? Kuka hitto sitä, 'sitten oikeesti', puolustaa? vai ootko kuullut, jostai 'ihmeen.. monacon (voittoisasta.. ha;) .. armeijasta? - Sama kait' se jonku (muutaman tuhannen, ruotsinkielisen) suomalaisen ahvenanmaasta? Sehän on sovittu juttu. Suomea ja suomea puolustetaan, puolustusvoimien taholta. Iha sama onk'se joku lapin nuogram/kilpisjärvi vai. (ahvenanmaa) ..Vai eikö? muka. 'olekkaan'.. suomea.
Suomella on velvollisuus puolustaa ... Siis kun joukkoja ei siellä saa pitää niin käytännössä puolustaminen tarkoittanee ohjuksia miehitettyihin alueisiin? Ei liene nättiä sotaa siviilienkään kannalta semmoinen.
Nehän haluaa olla ruotsalaisia, eivätkö vaadi sisarkansaa puolustamaan.
Miksi venäjä sinne hyökkäisi. Itsehän se vaati demilitarisoimista. Ei kait ne omia vaatimuksia vastaan toimisi.
... mutta jos ihan vakavasti puhutaan, niin nehän saavat syyn pommittaa Suomea jos meidän armeija edes vilkaisee Ahvenanmaalle päin.
Aika kylmäävää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi venäjä sinne hyökkäisi. Itsehän se vaati demilitarisoimista. Ei kait ne omia vaatimuksia vastaan toimisi.
... mutta jos ihan vakavasti puhutaan, niin nehän saavat syyn pommittaa Suomea jos meidän armeija edes vilkaisee Ahvenanmaalle päin.
Aika kylmäävää.
Viisainta siis jättää Ahvenanmaa omilleen.
NATOon liittyessä voidaan tämäkin asia päivittää ajan tasalle.