kuukautiset synnytyksen jälkeen
Millaiset kuukautiset teillä muilla on tullut synnytyksen jälkeen?
Minulla alkoi n.2 kk synnytyksestä TOSI runsaalla vuodolla ja kesti melkein kaksi viikkoa. Nyt niitä ei sitten ole kuulunutkaan lähes kahteen kuukauteen. Onko muilla ollut tällaista?!? Pelkään yli kaiken että olen taas raskaana, koska en millään jaksa samaa rumbaa heti uudestaan perään. Sillähän se selviäisi kun hakisi testin apteekista, mutta en kestä ajatusta positiivisesta testituloksesta.
Kommentit (4)
itse säikädin samaa. menkat tuli jo parina kuukautena mut taas on taukoa ja testi näyttää negatiivista. hyvä niin ei olisi meilläkään nyt ihan paras aika...
Nyt just " ekat" menkat loppusuoralla, vauva ensi viikolla 5kk.
Ihan normaalit vuodot kuten ennenkin.
Tällä äitillä alkoi kuukautiset taas piinata 6 viikkoa synnytyksen jälkeen vaikka imetin vielä. Siitä asti ovat tulleet säännöllisesti. Se ihana ero on ettei ole enää kuukautiskipuja niinkuin ennen odotuksia. Joten nyt ei koko touhu ole niin vastenmielistä kun ei tarvitse ensimmäisiä kolme päivää kärsiä kamalia kipuja. Mulla oli melkeimpä yhtä kovat tuskat kuin synnytyksessä supistukset eli olin tosi lääkehöyryissä aina kuukautisten aikaan.
Kyselin sitten lääkäriltä jälkitarkastuksessa että miten ne voi alkaa vaikka imettää. Lääkäri totes " olet ilmeisesti vain tosi hedelmällistä tyyppiä,kannattaa ottaa varman päälle jos et halua kolmatta lasta heti perään..." Olin ihan että kiitos vaan...
Koskaan ei voi siis olla varma mistään!! Ainakaan imetyksen antamasta ehkäisysuojasta...
Hauskaa syksyä kaikille!!
Helpottipa heti pikkaisen. Täytyy se testi varmaan silti käydä hakemassa... ihan oman mielenrauhan vuoksi.