Onko kukaan koskaan työllistynyt työkkärin kautta?
https://yle.fi/uutiset/3-12353302
Huvittaa tää näiden touhottama haastattelusirkus, ihan niinkuin ne työpaikat sillä lisääntyisivät, että työttömällä kysytään kuulumiset nykyistä useammin.
Kommentit (19)
Kyllä. Menin palkkatukityöhön ja sain sitä kautta ihan normaalin työpaikan.
En ole saanut mitään tukea työkkäriltä, joka olisi auttanut työllistymiseen, olen syrjäytetty yhteiskunnasta ainoa napanuora on verottaja ja työmarkkinatuki +500€ kk
Työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan on aika monikin työllistynyt työkkärin kautta. Niihin pääsee vaikka CV:ssä olisi aukko.
Minulle sanottiin ensihaastattelussa, ettei minulle tulla tarjoamaan yhtään työpaikkaa.
Olin 56-vuotias, sain yksityisen välitystoimiston kautta kolmen kuukauden sisällä uuden väliaikaisen työpaikan ja viikon oltuani pyydettiin tekemään vakituinen sopimus.
Siis kannattaa hakea itse ja erityisesti yksityisten toimijoiden kautta.
Joo palkkatukipaikkoja sain aika monta silloin ysärillä.
Huvittavaa kyllä kun katsoo tuotakin artikkelia "Uudistuksen tavoitteena on lisätä työllisyyttä vähintään 9 500 työllisellä." Siis WOW! Kauhea rumba ja noinkin vaatimaton tavoite.
Aloitetaanko noi yhteydenotot tosiaan sitten vasta vapun jälkeen? Onko johonkuhun jo otettu yhteyttä tuon tiimoilta?
Joo, vuonna 1968 Jyväskylässä ja 1971 Mikkelissä. 😁
Minkälaisella koulutuksella työkkärin palveluneuvojaksi pääsee/joutuu? Omasta asiakkuudesta on onneksi jo vuosikymmen, mutta mieleen on jäänyt sieltä sellainen matami, joka ei kyllä ymmärtänyt mitään eri tutkinnoista, pätevyysvaatimuksista tai työtehtävistä.
Avoinna olevia paikkoja olen hakenut ja sitä kautta saanut. Muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan on aika monikin työllistynyt työkkärin kautta. Niihin pääsee vaikka CV:ssä olisi aukko.
Aloitus koski työllistymistä. You know, sellaista, mistä maksetaan ihmiselle ihan palkkaa.
Nykyään moni työnantaja ei edes halua ilmoittaa mitään työkkärin kautta, koska sen seurauksena työkkäritä sitten yritetään dumpata haastatteluun pakolla vähän ketä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kyllä kun katsoo tuotakin artikkelia "Uudistuksen tavoitteena on lisätä työllisyyttä vähintään 9 500 työllisellä." Siis WOW! Kauhea rumba ja noinkin vaatimaton tavoite.
Aloitetaanko noi yhteydenotot tosiaan sitten vasta vapun jälkeen? Onko johonkuhun jo otettu yhteyttä tuon tiimoilta?
Niinpä 1200 virkailijaa, 9500 työllistyisi vuodessa on 0,66 ihmistä kk virkailijaa kohden ja 8 vuodessa, yksityisellä sektorilla saisi varmasti potkut.
Viime vuosituhannella kerran, pari olen saanut työpaikan työkkärin kautta ja tällä vuosituhannella olen löytänyt mol-sivuilta paikkoja, joita olen hakenut. Ihan v. 2001 sain työn, joka jatkui +10v.
Nuo ilmoitussivut voi olla jatkossakin, mutta kaikki haastattelut ovat vain ajan ja rahan haaskausta. Mutta saapa ? tyypit siistejä sisätöitä!
Joku pikkulikka soitteli 2017 ja kertoi etten helposti saa töitä, kun oli jo vuosia viimeisestä oman alan työstä kulunut. Eipä tullut omaan mieleen! :D Ja piilotyöpaikkoja olisi pitänyt jahdata 60km päästä ikäänkuin siellä ei olisi työttömiä lähempänä.
Olen tähän saakka saanut 9/11 työpaikkaa te-palveluiden sivuilla olevien ilmoitusten kautta, muuta roolia työkkärillä ei ole ollut. Olen näinä vuosina ollut 2 kertaa työttömänä 2-4 jk kerrallaan. Työkkärin kautta olen ollut vain jollain höpökursseilla.
Vuonna 2004 tuli työkkäristä ilmoitus avoinna olevasta työpaikasta postilla kotiin (paskahomma pienellä palkalla, määräaikainen), hain sinne ja paikka irtosi. Haastattelu oli tyyliin "ootko valmis tekemään töitä?". Tyyppi ilmeisesti palkkasi 4 ekaa paikalle saapunutta hommiin :D
Samassa paikassa edelleen, työnkuva tosin muuttunut, pari opparitutkintoakin suoritettu vuosien varrella.
En työllistynyt virkailijan välityksellä vaan ilmotustaululla olleen ilmoituksen kautta otettuani yhteyttä työnantajaan.