Voiko jo 2-vuotiaalla olla inhokkivärit yms.?
Olen ostanut etukäteen tytölleni aika paljon tyttömäisiä vaatteita, kun halvalla sain. Nyt kun niitä on otettu käyttöön, tyttö on protestoinut ja itkuksi menee joka aamu jos pitää pukea vaaleanpunainen paita tai haalari. Itse menee esim. kuivaustelineelle ja poimii sieltä vihreän tai ruskean paidan, joista tuntuu tykkäävän kovasti. Voiko jo 2,5-vuotiaalla olla suosikkeja tässä asiassa vaiko onko kyseessä vain uhma äidin valintaa koskien?
Kommentit (4)
En toki itse muista siitä mitään, mutta kuulemma jo tosi pienenä inhosin punaisia vaatteita (ja inhoan syvästi edelleenkin :)
Eikö tuo ole helppo testata? Tarjoa tytölle vihreää tai ruskeaa paitaa heti ensimmäiseksi. Jos ne kelpaavat joka kerta, niin kysymys ei ole äidin uhmaamisesta, vaan muusta. Toki kysymys voi olla siitäkin, että joku vaaleanpunainen vaate tuntuu päällä epämukavalta, ja tyttö yhdistää tunteen ja värin.
Meillä tyttö oppi sietämään vaaleanpunaisen eri sävyjä vasta viiden vanhana. Onneksi löytyi paljon vihreitä, ruskeita, sinisiä ja keltaisia mekkoja ja hörselöitä. Tyttöjen kenkäosastolta tähän mennessä pysähtynyt tasan yksiä kenkiä katsomaan, ainoat jotka eivät olleet vaaleanpunaiset, muuten suuntaa suoraan vihreitä ja sinisiä kenkiä katsomaan. Vaatteissa saattaa katsoa että ompa suloinen kissa tms. mutta kun vaate on vaaleanpunainen niin ei kuitenkaan halua sitä vaan mielummin ottaa yksivärisen vihreän.
No en tiedä muuta kuin että reilu 2v tyttöni ei suostu millään pukemaan päälleen yhtä takkia koska ei tykkää siitä :D