Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö vai poikakissa?

Vierailija
02.09.2015 |

Kumpi on tavallaan helppohoitoisempi? Tytöillähän on juoksut mutta todennäköisesti eivät huuda yhtälailla kuin pojat.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on leikattu aikuinen narttu löytöeläinkodilta. Kiltti kissa, joka ei pöydillä hyppele.

Tuttavien kollikissat tuntuvat harrastavan hyökkäilyleikkejä omistajiensa jalkoihin, ei kiva.

Vierailija
2/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli poikakissa pennusta asti, kunnes nukkui pois vanhuuden takia. Joten tämän perusteella ottaisin varmaan poikakissan, kun oli niin mahtava eläin ja pidin kovasti tästä kissasta. En usko, että tyttökissoissa mitään vikaa on, mutta näin minä tekisin jos uuden kissan ottaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa kissa. Silloin sukupuolella ei väliä. Persoona ratkaisee.

Vierailija
4/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 19:06"]

Kissat on vittumaisen ärsyttäviä otuksia.

[/quote]

Eli aivan kuten sinäkin. Otus.

Vierailija
5/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 19:06"]

Kissat on vittumaisen ärsyttäviä otuksia.

[/quote]Niin minäkin luulin, kunnes paremmin pääsin tutustumaan kyseiseen eläimeen, niin ne mielipiteet vain muuttuvat. Meikäläiselle hyvin rauhoittava vaikutus, kissan läsnäolo ja sen rapsuttelu, oikein mukava eläin.

M30

Vierailija
6/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä kovastikaan ole eroa, jos ne leikkauttaa, tytön sterilointi on kalliimpaa kuin pojan kastraatio. Leikkaamattomalla tyttökissalla saattaa tulla kiima parinkin viikon välein, eikäs e tosiaankaan ole kivaa kuunneltavaa. Lisäksi on suuri riski "märkäkohtuun", jos vaan muistan tuon nimen oikein. Lisäksi kiima stressaa kissaa ja stressi voi ilmetä esimerkiksi nurkkiin kusemisella ja huonekalujen raapimisella. Leikkaamattomat kollit taas... No ainakin virtsa haisee todella voimakkaalle ja reviirin merkkailu kusemalla ja raapimalla on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
7/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin poikakissa kuin tyttö. Lapsesta on niin paljon enemmän vaivaa kuin kissasta.

Vierailija
8/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sekä tyttö- että poikakissoja, tällä hetkelläkin molempien sukupuolten edustajat löytyy, enkä rehellisesti sanoen osaa sanoa, kumpaa suosittelisin ottamaan. Molemmat ovat vallan ihania otuksia, kummassakin omat hyvät ja ikävät puolensa. Leikata täytyy kumpikin sukupuoli, jos ei pentuja halua.

Vierailija
9/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua haukkua narttukissoja, mutta mitä mulla on kokemusta ollut niin ovat aika ärhäköitä verrattuna kolleihin. Ei toki varmastikkaan kaikki, mutta ne minä tiedän.

Vierailija
10/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uroskissoja pidetään kiltimpinä. Narttukissat äänekkäämpiä, varsinkin kiima-aikaan. Yllättäen nartut myös usein itsenäisempiä ja urokset enemmän hellyydenkipeitä. Jos leikkautat kissan nuorena, niin eivät kyllä valtavasti eroa.

Vierailija
11/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö- ja poikakissat. Molemmat leikattuja. Minulla on ollut yhteensä kolme tyttökissaa, joista kaksi siis jo nukkuneet pois. Tytöillä on tuntunut olevan aika samanlaiset luonteet eli ovat tapojensa orjia. Jos jokin asia on aina tehty niin, niin tyttökissa ei sopeudu muutoksen ollenkaan. Poikakissa on todella sopeutuvainen eikä ole tapojensa orja ollenkaan. Voi nukkua missä vaan ja aamullakin toimia ihan eri tavalla. Tyttökissa kiertää takankin aina samalta puolelta. Puolen vaihto olisi katastrofi. 

Tytöillä on uloslähtö myös jotenkin erityisen vaikeaa. Eivät uskalla odottaa oven vieressä oven avaamista vaan ensin menevät ovelle, maukuvat ja juuri kun tulet avaamaan oven niin luikahtavat piiloon. Sitten avaat oven ja tyttö suhahtaa 230km/h ohitsesi. Poikakissa taas lunkisti venailee oven vieressä, että avaat oven ja poistuu rauhallisesti venytellenkin joskus ovesta. 

Tytöt ovat paljon siistimpiä. Pesevät peppunsa hyvin ja pitävät muutenkin turkin kunnossa. Poikakissallamme tämä on ollut vähän niin ja näin :)

Molemmissa on puolensa. Leikkaamatonta kissaa en pitäisi lainkaan, sillä hormonit saavat pissimään sisälle ja toimimaan muutenkin "luonnonmukaisemmin". Leikattu kissa ei myöskään tuo yllätyspentuja kotiin, jos pääsee vaikka karkumatkalle. Ulkokissoilla leikkaamattomat pysyvät lähireviirillä kun taas leikkaamattomat tekevät pitkiäkin reissuja. Naapurimme leikkamaton kolli ottaa välillä todella kovaa yhteen toisen leikkaamattoman kollin kanssa. Meidän kissat puolustavat reviiriään, mutta eivät sillä tavalla lähde omimaan lisäreviiriä kuin ehkä leikkaamaton kissa tekisi. 

Tsemppiä kissan hankintaan, tulet saamaan ikuisen ystävän :)

Vierailija
12/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on ihania ei puolella väliä! T.. Crazy cat woman

Vierailija
13/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 19:14"]

Uroskissoja pidetään kiltimpinä. Narttukissat äänekkäämpiä, varsinkin kiima-aikaan. Yllättäen nartut myös usein itsenäisempiä ja urokset enemmän hellyydenkipeitä. Jos leikkautat kissan nuorena, niin eivät kyllä valtavasti eroa.

[/quote]Ainakin minun uroskissa oli jatkuvan silityksen ja rapsuttelun tarpeessa :) Toki hyvin itsenäinen myös, mutta kyllä se tartti sen silittelysession aika usein, levytti monesti selällään sängyllä ja piti mennä silittämään.

Olen toi jonka poikakissa kuoli vanhuuteen, uutta en ole ottanut.

Vierailija
14/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leikattu tyttö- ja poikakissa. Molemmat on aivan ihania, rauhallisia ja hyväkäytöksisiä. Poikakissa kulkee aamuisin mun seurana ja juttelee naukumalla. Ei juuri iltaisin nauu. Tyttökissa on loistava akrobaatti, kiipeilee kaikkialle ja on pidättyväisempi. Mutta toisaalta älyttömän utelias. Varsinkin keittiösdä istuu tuolinkarmilla ja sruraa silmätarkkana ruuanlaittoa. 

Vierailija
15/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 1 leikattu poika, 1 leikattu tyttö ja 2 vielä leikkaamatonta poika pentua. Tyttökissa oli pahempi mouruaja ennen leikkaamista ja tytön leikkauttaminen hieman kalliimpaa. Mutta ihania kaikki, ei tosiaan sukupuoli vaikuta niin paljoa kuin luonne ja kasvuympäristö :)

Vierailija
16/16 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on tosiaan kastroitava. Muuten tuolla ei niin suurta väliä lie. Kumpiakin minulla on ollut ja kummatkin ovat välillä tulleet sisälle pää ruvilla reviiriä puolustettuaan. Ihania ovat olleet. Nyt meillä on yksi leikattu uros, tosi seurankipeä kappale jonka pitää päästä joka touhuun mukaan. Hellyydenkipeäkin on vaikka vieroitettu emostaan normi-iässä 12 vko. Kiva kaveri on tämä maatiaispoika.