Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koronaan liittynyt kaikilla se, että yskä sattuu?

Vierailija
21.03.2022 |

Onko sellainen oire todella yleinen ja harmiton koronassa, että yskiminen sattuu rintakehän keskellä eli varmaan keuhkoputkessa, vai onko se liittynyt vaikeampaan tautiin, jossa pitää mennä läökäriin? Onko siihen lääkettä? Tämä oire on tullut lapsella siis heti oireiden ensimmäisenä päivänä ja muita flunssatyyppisiä oireita myös.
Kiitos jos joku voi kertoa. Mietin että milloin pitää mennä lääkäriin ja olisiko jostain avaavasta astmalääkkeestä apua, vaikkei hänellä astmaa olekaan pohjalla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain omasta puolesta sanoa että ei sattunut yskiminen. Kurkku oli kipeä kyllä, kuin rikki raavittu.

Vierailija
2/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt korona ja siitä outo tauti, ettei kurkkukipua ollenkaan, yskittää vähän, mutta kuumetta jo 12 päivää ja alituinen nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut yskää eikä kurkkukipua.

-rokottamaton

Vierailija
4/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa yskä on aika tavallinen oire. Kyllä ihan tavallisessa virusflunssassakin, kun keuhkoputket on tulehtuneet, niin yskiminen sattuu tuohon rintalastan seutuun eikä se ole mitenkään vakava oire.

Vierailija
5/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kurkkukipua ja iltaisin pientä yskää, joka ei satu.

Vierailija
6/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuttu on sanonut, että tässä uusimmassa variantissa, joka on nyt valtavirus pk-seudulla, se ba 2, sattuu yskiminen keuhkoihin. Omikronin ekassa variantissa se oli harvinaisempaa.

Vierailija
7/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan normaalissa flunssassakin. Lääkärille yritin kerran selittää niin ei se oikein ymmärtänyt, kun sanoin että keskellä rintakehää koskee kuin henkitorveen tai ruokatorveen. Kuulemma keuhkot ei tunne kipua, joten meinasi että närästystä.

Vierailija
8/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä omikron2:ssa sattuu nimenomaan keuhkoihin. Kuuluu siihen varianttiin.

Vierailija
9/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kurkkukipua ja suht kova nuha. Ennen nuhan alkua painoi rintakehän yläosassa ja hengittäminen hieman sattui.

Miehellä päänsärkyä ja muutama päivä kova yskä, yskä oli kivuton.

Lapset olivat kovassa kuumeessa.

Noin kuukausi sitten sairastettiin.

Jos yleisvointi on ihan hyvä niin en lähtis tuommoisesta kivusta lääkäriin.

Vierailija
10/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut ihan normaalissa flunssassakin. Lääkärille yritin kerran selittää niin ei se oikein ymmärtänyt, kun sanoin että keskellä rintakehää koskee kuin henkitorveen tai ruokatorveen. Kuulemma keuhkot ei tunne kipua, joten meinasi että närästystä.

Se oli varmasti aivan aloitteleva lääkäri. Keuhkokuumeessakin voi olla oireena selkäkipu sillä kohdalla, jossa tulehduspesäke on.

Vierailija
11/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delta meni keuhkoihin ja aikaansai siksi pahempaa sairautta. Omikron1 meni vain keuhkoputkeen ja oli siksi lievempi. Omikron2 on ottanut osan ominaisuuksistaan deltalta ja menee taas keuhkoihin ja on siksi kovempi kuin omikron1.

Vierailija
12/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaava astmalääke ei ole hoitava ja se vaikuttaa vain pienempiin keuhkoputkiin. Ei se henkitorvi ja isot keuhkoputken alut keskellä rintakehää supistele. Eli ei auta tuohon. Astmaatikoillekin on hoitava lääke erikseen. Hengitettävää kortisonia. Koska avaava ei mitään tulehdusta hoida. Se vaan auttaa avaamaan supistuneet keuhkoputket astmakohtauksessa.

Vierailija
13/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaava astmalääke ei ole hoitava ja se vaikuttaa vain pienempiin keuhkoputkiin. Ei se henkitorvi ja isot keuhkoputken alut keskellä rintakehää supistele. Eli ei auta tuohon. Astmaatikoillekin on hoitava lääke erikseen. Hengitettävää kortisonia. Koska avaava ei mitään tulehdusta hoida. Se vaan auttaa avaamaan supistuneet keuhkoputket astmakohtauksessa.

Avaavaa astmalääkettä käytetään aivan yleisesti ei-astmaatikolla yskänlääkkeenä hengitystieinfektioiden yhteydessä etenkin nykyään, kun varsinaisia yskänlääkkeitä ei enää suosita.

Vierailija
14/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä päivänä kurkku hieman kipeä. Ei mitään muita hengitystieoireita.

- ei piikitetty

Vierailija
15/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta päivää korona. Alkoi kurkkukivulla ja alkoi tosi nopeasti. Sitten nuhaa ja päänsärkyä. Nyt myös ärsyttävää yskää.

Vierailija
16/17 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuota samaa. Minulla epäilynä juuri Omikron 2 ja olen jo loppusuoralla toipumisessa.

Kun yskin, kuuluu välillä keuhkoputkesta ”trööt!” ja sen jälkeen sattuu ja polttelee keuhkoputken kohdalta keskeltä rintaa. Eilen jo pelotti, kun kipu oli niin inhottava, mutta tänään ei ole enää ollut yhtä pahana.

Omituista, mutta tuskin vaarallista.

Vierailija
17/17 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi