Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gyne ei suostunut tekeen SP-testejä koska olen naimisissa :D

Vierailija
02.09.2015 |

Siis mitä ihmettä, kävin aamulla gynellä kun on ollut vähän epäsäännöllisyyttä menkoissa viime aikoina (varmaan kovan stressin tähden mut ainahan se on hyvä käydä gynekologilla parin vuoden välein muutenkin)

Siinä sitten juteltiin ja tuli puheeksi mahdolliset sukupuolitautitestitkin kun niitäkään ei ole mulle tehty moniin vuosiin. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa nyt 3 vuotta ja sitä ennen kuitenkin oli muutama irtosuhde ja jostain syystä en vaan oo koskaan saanut aikaiseksi mennä testeihin kun ei mitään oireitakaan oo ollut mutta nyt aattelin että kysyisin testit ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Gyne kysyi että olenko sinkku naimisissa vai mitä ja vastasin että naimisissa ja sanoi, että ei todellakaan siis tarvetta testeille. Ihmettelin tätä vähän ja yritin selittää tilannetta ja hän sanoi että ei naimisissa oleva nainen tarvitse sp-tautitestejä ja no en sitten jaksanut alkaa vänkäämään asiasta, mutta sain lähetteen että munasarjat ultrataan ihan varmuuden vuoksi koska epäsäännöllisyyttä menkoissa ja joskus tulee peintä vuotoakin kesken kierron. Mutta sukupuolitautitesteihin en todellakaan päässyt :D ihan naurattaa tämä tilanne..

en siis asu Suomessa, mutta kuitenkin ihan länsimaisessa Keski-Eurooppalaisessa maassa...

Onko Suomessakin yhtä hankalaa päästä sukupuolitautitesteihin jos olet naimisissa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah mulla taas ihan päinvastainen kokemus. Kävin gynellä kun mulla oli ollut monta virtsatientulehdusta yhden vuoden aikana ja hän ihan patisti mut sukupuolitautitesteihin ja yritin vaan inttää, että en todellakaan ole harrastanut seksiä muiden kun oman aviomieheni kanssa ja hän sanoi, että voihan se mieskin pettää, että gynen tehtävä ei ole miettiä uskollisuutta vaan tehdä testit, jotta voi sitten sulkea pois sukupuolitautien mahdollisuudet.

Vierailija
2/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa asut AP?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisilla gyneillä onkin omat ohjeet.

Vierailija
4/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:53"]

Hah mulla taas ihan päinvastainen kokemus. Kävin gynellä kun mulla oli ollut monta virtsatientulehdusta yhden vuoden aikana ja hän ihan patisti mut sukupuolitautitesteihin ja yritin vaan inttää, että en todellakaan ole harrastanut seksiä muiden kun oman aviomieheni kanssa ja hän sanoi, että voihan se mieskin pettää, että gynen tehtävä ei ole miettiä uskollisuutta vaan tehdä testit, jotta voi sitten sulkea pois sukupuolitautien mahdollisuudet.

[/quote]

Just tollasta vastaanottoa mäkin jotenkin oletin, että ei kai se naimisissa-status nyt muuta sitä faktaa, että ihmisellä voi olla sukupuolitauteja vaikka edellisistä suhteista tai mistä sitä voi koskaan tietää 100% varmuudella, että ei oma kumppani petä?

ap

Vierailija
5/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:54"]

Missä maassa asut AP?

[/quote]

Alankomaat

ap

Vierailija
6/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun menet valittamaan epämääräisiä vaivoja genitaalialueilla, niin ekana otetaan sptautitestit ja vasta jos ne ovat negatiivisia, aletaan tutkia muita mahdollisuuksia.

Gynesi käy samassa ilotalossa kuin miehesija on solidaarinen hänelle. Ovatko kenties saman klubin jäseniä?

Vierailija
7/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa oudolle. Komppaan viestiä nro 2

Vierailija
8/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä edes ylipäätään pääsit gynekologille Alankomaissa?
Itse kun asuin siellä niin eihän kukaan nainen käynyt gynellä kuin vain viimeisessä hengenhädässä. Ekana vuonna kun kyselin perhelääkäriltä lähetettä gynelle rutiinitarkastukseen niin hän nauroi ihan ääneen, että miksi ihmeessä kun eihän mulla edes ole mitään vaivaa?!?! 

Kävin sitten aina Suomessa yksityisellä gynekologilla, jos oli muutakin menoa Suomeen. 

Vierailija
9/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:04"]

Miten sä edes ylipäätään pääsit gynekologille Alankomaissa?
Itse kun asuin siellä niin eihän kukaan nainen käynyt gynellä kuin vain viimeisessä hengenhädässä. Ekana vuonna kun kyselin perhelääkäriltä lähetettä gynelle rutiinitarkastukseen niin hän nauroi ihan ääneen, että miksi ihmeessä kun eihän mulla edes ole mitään vaivaa?!?! 

Kävin sitten aina Suomessa yksityisellä gynekologilla, jos oli muutakin menoa Suomeen. 

[/quote]

I know the feeling. Mun perhelääkäri yritti laittaa mulle useampaan kertaan kierukkaa, mutta ei vaan saanut sitä koskaan oikeeseen paikkaan, aina luiskahti pois ja huisarts vaan tuskasteli että kun ei ole kokemusta kierukanlaitosta. Halusin laittauttaa kierukan gynekologilla, mutta lääkäri ihmetteli, että miksi ihmeessä haluaisin gynekologille, kun sehän voi olla vaikka mies. Voi hyvänen aika sentään! Pääsin pitkän kinuamisen jälkeen gynelle, joka kokeneesti laittoi kierukan ja se pysyikin paikallaan niin kauan kuin oli tarve :D

Nyt sain lähetteen huisartsilta gynelle kun vähän liiottelin mun oireita ja sanoin, että alavatsakin ollut kipeä ja menkkakierrot heittää pahasti ja vertakin valuu harva se päivä.

ap

Vierailija
10/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Espoossa olen saanut lähetteen testeihin pelkästään pyytämällä.

Vierailija
11/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, multa on testattu klamydia "varmuuden vuoksi" kuusi kertaa viisivuotisen avioliittoni aikana :D syinä ollut mm. keskenmeno ja supistukset rv 35.

Vierailija
12/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:12"]

Heh, multa on testattu klamydia "varmuuden vuoksi" kuusi kertaa viisivuotisen avioliittoni aikana :D syinä ollut mm. keskenmeno ja supistukset rv 35.

[/quote]

No toi voi alkaa jo vähän rasittamaan, mutta onhan se kai hyvä että mieluummin "ylitutkitaan" kuin "alitutkitaan" :)

ap