Petri Walli, Kingston Wallin kitaristi - muisteluketju
Onko täällä vielä sen ikäluokan mimmejä, jotka on sattunut n'kemään Kingston Wallin keikat livenä 90-luvun alussa? Petri Walli oli aivan uskomattoman karismaattinen, suorastaan tulista energiaa huokuva rokkari. Niin äärettömän lahjakas ja suvereeni lavalla, että kaikki yleisön naiset rakastuivat häneen keikan aikana. Muistan, kun melkein kaikki naispuoliset ystäväni unelmoivat päästä treffeille hänen kanssa. Osa hengaili Väinämöisenkadun nurkilla, missä Pete asui toiveenaan nähdä edes vilauksen hänestä. Pitkäaikainen tyttöystävä oli Tanja H, asianajaja, rokkimimmi. Muistaako joku Peten? Tunsiko joku kenties henkilökohtaisesti? Kertokaa keikkatunnelmia!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
En tunne mutta olen miettinyt että imivätkö toistensa sladdeja siinä Bockin kundikerhossa johon kuului kaikenlaista outoja ja näytä saunasolmujuttuja. Wallihan sittemmin piti Bockia ihan saatanana, eli jotain pahaa ehkä teki Petrille. Mitenhän on? Nuoret hipit vanhan gurun juttuja kuunnelleet, vähän huumeita ehkä polteltu ja sitten ehdotettu että imasepa poika tosta niin saat tajuntaa laajentavat elämän nesteet nieluusi.
Huoh... Aina joku vanha pervo änkeää näihin keskusteluihin typerine "sladdi"juttuineen.
Bock oli joka suhteessa sekopää, ilman mitään teidän homppelikääkkien imaisuhaaveiluja.
Kannatti kuunnella Bockia eli pukkia eli pirua...
Mitä ihmettä, olen joo ”aikalainen”, mutta eikös suurin osa pitänyt Peteä sekopäänä, äkkipikainen huumeidenkäyttäjä se ainakin oli. Hyppäsi kirkon tornista. Traaginen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne mutta olen miettinyt että imivätkö toistensa sladdeja siinä Bockin kundikerhossa johon kuului kaikenlaista outoja ja näytä saunasolmujuttuja. Wallihan sittemmin piti Bockia ihan saatanana, eli jotain pahaa ehkä teki Petrille. Mitenhän on? Nuoret hipit vanhan gurun juttuja kuunnelleet, vähän huumeita ehkä polteltu ja sitten ehdotettu että imasepa poika tosta niin saat tajuntaa laajentavat elämän nesteet nieluusi.
Huoh... Aina joku vanha pervo änkeää näihin keskusteluihin typerine "sladdi"juttuineen.
Bock oli joka suhteessa sekopää, ilman mitään teidän homppelikääkkien imaisuhaaveiluja.
Sekopää se Wallikin oli, joten siinä vakka löysi kantensa:
Musiikki oli ainakin intensiivistä ja hyvää.
Olin Peten koulukaveri ja tunsin sen lapsesta asti. Monista ongelmista voi syyttää Peten äitiä.
Kingston Wallilla olisi ollut paljon vielä annettavaa ja upea ura edessä.
Tanja ei muuten ollut asianajaja.
Olen lukenut tapauksesta. Säälittää nuoren miehen turha ja liian aikainen kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väität olevasi epätietoinen Bockin saunasolmuista? Eiköhän siellä siemennesteet virrannut myös muualle kuin omaan kurkkuun.
Kääkät puhuu jostain 30 vuotta sitten tapahtuneista.
Vierailija kirjoitti:
Kääkät puhuu jostain 30 vuotta sitten tapahtuneista.
Niin, voitko kuvitella, elämää oli maailmassa ennen sinun viittätoista vuottasi...
Kingston Wall on vähän näitä sarjassamme kulttimaine, joka tulee automaattisesti siitä kun laulaja tekee itsemurhan. Taitava kitaristi oli, mutta taitavia musiikkoja on maailmassa pilvinpimein. II:n biiseissä on hyviä koukkuja mutta pidemmän päälle oikeastaan ei vedä vertoja esim. Petri Wallin ihailemalle The Who:n energisyydelle. Laulu on keskinkertaista ja englanninkielinen lausunta ontuvaa. III:ssa on saumaton rakenne mutta koukkujen vähyyden vuoksi siitä tulee lähinnä LSD:mäinen vaikutelma . Pisteet Sami Kuoppamäen tykityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Olin Peten koulukaveri ja tunsin sen lapsesta asti. Monista ongelmista voi syyttää Peten äitiä.
Kingston Wallilla olisi ollut paljon vielä annettavaa ja upea ura edessä.
Tanja ei muuten ollut asianajaja.
Tunsitko R. Rusoa? On ts. oli, meidän tuttavaperheen esikoinen, kuoli traagisesti New Yorkissa. Olin itse häntä niin paljon pienempi/ nuorempi, ja lisäkisi tyttö, ettemme hirveästi ehtineet tuntea. Peteä en tuntenut, en edes tiennyt heidän tunteneen ennen kuin paljon myöhemmin.
Olen nähnyt Kingston Wallin keikalla Hesassa talvella 1992 :)
Vierailija kirjoitti:
Kingston Wall on vähän näitä sarjassamme kulttimaine, joka tulee automaattisesti siitä kun laulaja tekee itsemurhan. Taitava kitaristi oli, mutta taitavia musiikkoja on maailmassa pilvinpimein. II:n biiseissä on hyviä koukkuja mutta pidemmän päälle oikeastaan ei vedä vertoja esim. Petri Wallin ihailemalle The Who:n energisyydelle. Laulu on keskinkertaista ja englanninkielinen lausunta ontuvaa. III:ssa on saumaton rakenne mutta koukkujen vähyyden vuoksi siitä tulee lähinnä LSD:mäinen vaikutelma . Pisteet Sami Kuoppamäen tykityksestä.
Höpö höpö, minkä ikäinen olet? Et taida olla aikalaisia… Kingston Wallilla oli jo ollessaan ihan oma sädekehänsä ja auransa itsellään ja täysin musiikin ansiosta.
Kyllähän Pete joutu harrastamaan Bockin sairaita juttuja eli omaa spermaansa joi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, minkä ikäinen olet? Et taida olla aikalaisia… Kingston Wallilla oli jo ollessaan ihan oma sädekehänsä ja auransa itsellään ja täysin musiikin ansiosta.
43. Bändillä oli 2000-luvun alussa ainakin omissa piireissäni jonkinlainen kulttistatus, ja tämän myötä kuuntelin satoja kertoja albumit läpi ja fanitin. Viidentoista vuoden tauon jälkeen kuunneltuani ne uudestaan, en sanoisi että ne ovat kestäneet aikaa, toisin kuin The Who.
Oli hieno bändi. Olin viimeisellä keikalla Tavastialla. Ikävä esimerkki siitä miten huumeet tuhoaa elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
43. Bändillä oli 2000-luvun alussa ainakin omissa piireissäni jonkinlainen kulttistatus, ja tämän myötä kuuntelin satoja kertoja albumit läpi ja fanitin. Viidentoista vuoden tauon jälkeen kuunneltuani ne uudestaan, en sanoisi että ne ovat kestäneet aikaa, toisin kuin The Who.
No, ainakin Suomessa 1992 se musiikki oli autenttista, missä tai mikä olisi ollut bändin ja sen musan vastine? Aikalaisista siis, ei ole. Siitä olen samaa mieltä, että ei periaatteessa klassikkokamaa, paitsi on minusta yksittäisin biisein. Mutta ei kaikkineensa. Koska olihan se kierrätyskamaa, toisin kuin nuo 60-lukulaiset.
Mutta minusta ansaitsee kulttimaineensa, meinaan se oli niille, jotka sen silloin tiesivät, ihan ”trippi(!)” itsessään (en siis viittaa psykedeeleihin, vaan musiikkiin).
2000 luvulta tuttu bändi. En nähnyt koskaan livenä kun vähän nuorempaa kuulijakuntaa. Tärkeät nuoruuden levyt kuitenkin ja aika ajoin kuuntelussa edelleen. Kirja ja levyt hyllyssä. N45