Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkatyö perheellisellä, uhka vai mahdollisuus

Vierailija
21.03.2022 |

Pitkän (useampi kk) työttömyyden jälkeen ja useiden raskaiden rekryprosessien (joista liki kaikki johti pettymykseen) jälkeen, olen viimein saanut matkatyöstä työtarjouksen.
Tämä ei ole missään nimessä nyt sitä mitä toivon, mutta tulen silti ottamaan tän vastaan sillä vaihtoehtona on työttömyyden pitkittymisen kautta tapahtuva ”markkina-arvon romahdus”.
Kaikkialla puhutaan vain negatiivista ja ikävää mstkatyöstä. Onko olemassa mitään hyvää?

Mulla pienet lapset (tarhassa) ja joudun olemaan reissussa 3 pv viikossa. Nuo koostuu kahdesta eri suunnan reissusta eli toinen kestää 2pv ja vaatii yhden yön poissaolon, toisen voi periaatteessa tehdä päivän reissuna.

Eli olisin aina keskimäärin 1, max 2 yötä per viikko poissa kotoa.
Ihan ookoo palkka, konsultointi toimialana.

Kestäisitkö? Ottaisitko tällaisen työn?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kotona asuu lasten toinen vanhempi, joka hoitaa lapsia silloin, kun olet työmatkalla? Tottakai siinä tilanteessa ottaisin.

Vierailija
2/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana en ottaisi mutta jos kotona olisi puoliso jolle asia olisi ok niin ottaisin ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kotona asuu lasten toinen vanhempi, joka hoitaa lapsia silloin, kun olet työmatkalla? Tottakai siinä tilanteessa ottaisin.

Joo isä hoitaa lapsiaan ;)

Vierailija
4/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ole edes paha. Jos puoliso suostuu hoitamaan lapsia niinä aikoina kun olet poissa niin miksikäs ei.

Vierailija
5/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli kerran vähän samanlainen ketju jossa varmaan 90% oikein tuohtuneena mesotti että ikinä en ottaisi, ikinä en suostuisi, en koskaan voisi olla yhtäkään yötä erossa perheestä!

Oli vähän yllättävää. Mä oon luullut että työn perässä on normaalia reissata. Olen akateeminen, vähän harvinaisempi työ, ja varmaan viimeiset 10v mun työ on ollut eri paikkakunnalla kuin kotikaupunki. Olen ollut aina sit keskimäärin 3pv työkaupungissa eli poissa kotoa. Toki olisi kivempaa olla töissä lähellä kotia mutta nykyään se ei ole enää itsestäänselvää ollenkaan.

Vierailija
6/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen kuvio. Puoliso kompensoi minulla, arkea työreissujen aikana pyörittävälle, menetetyn ajan maksamalla 2xkk käyvän siivoojan ja 1xkk kasvohoidon minulle. En tiedä meneekö yhtään päikseen, mutta vähentää ketutusta. Nuo yhdenkin päivän reissut ovat sellaisia, ettei vanhempi näe lapsiaan lainkaan niinä päivinä

Vierailija
7/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuollainen kuvio. Puoliso kompensoi minulla, arkea työreissujen aikana pyörittävälle, menetetyn ajan maksamalla 2xkk käyvän siivoojan ja 1xkk kasvohoidon minulle. En tiedä meneekö yhtään päikseen, mutta vähentää ketutusta. Nuo yhdenkin päivän reissut ovat sellaisia, ettei vanhempi näe lapsiaan lainkaan niinä päivinä

Mitähän mun pitää vastaavasti kompensoida miehelle? Kasvohoito ei taida kiinnostaa ;)

Vierailija
8/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saa lepoa rääkyvistä lapsista ja akasta, unelma homma, sivusuhdekin helppo hommata

No, mitähän tähän sanoisi, mukava nähdä miehistä näkökulmaa. Mulla naisena kuitenkin tulee raastava ikävä pieniä ihania lapsiani, ja se eniten mietityttää miten sen kanssa kestän.

Vierailija
9/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän mun pitää vastaavasti kompensoida miehelle? Kasvohoito ei taida kiinnostaa ;)

Minusta on asiallista jotenkin huomioida se, että kotona oleva puoliso joutuu hoitamaan isomman osan kotitöistä.

Minä esim. huolehdin jääkaappiin ruuat työmatkan ajaksi, ja meillä myös käy siivooja.

Vierailija
10/11 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne miestäsi, joten en osaa sanoa mikä häntä ilahduttisi. Jos et keksi mitään, niin vaihda se kasvohoito yhteen siivouskertaan lisää.

Vierailija
11/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä miespuolinen joka työn vuoksi asunut poikamiesaikana reilu 5 vuotta ulkomailla/kotipaikkakunnan ulkopuolella.

Nyt kun on naimisissa ja 1,5 vuotias poika kotona, niin reissuun lähtö tuntuu kyllä joka kerta pahalta. Muutama kuukausi mennyt viikot ja pari viikonloppuakin reissussa, onneksi tämä on vain väliaikaista, riipaisee aina sydämestä ja meinaa tulla tippa linssiin kun halaa vaimoa ja poikaa kun pitää lähteä kotoa.

Tuo 2-3 päivää vielä suht ok, mutta ei tämä reissutyö mitään mukavaa ole perheelliselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi