Kuinka usein teillä on kuukautiset?
Itsellä on ehkä kolme tai neljä kertaa vuodessa. En tiedä yhtään miksi, mutta vähän ihmettelen sitä.
N26
Kommentit (20)
Ei tähän päivään mennessä kertaakaan. Tähän saa varmaan miehetkin vastata.
Jos haluat joskus lapsia, kannattaa varmasti käydä gynellä.
Mulla on kierto keskimäärin 24 vuorokautta, kertoo kuukautissovellus. Nuorempana oli varmasti pidempi.
Minulla oli kanssa 3-4/vuosi, todettiin rakkulaiset munasarjat ja aloitin e-pillerit. Rakkulat katosi, jossain vaiheessa jätin pillerit pois 1,5 vuodeksi ja ei alkanut kuukautiset ollenkaan, ainoastaan epämääräistä tuhrua epäsäännöllisesti.
Nyt taas pillereillä. Eipä taida tähän talouteen lapsia tulla. :/
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kanssa 3-4/vuosi, todettiin rakkulaiset munasarjat ja aloitin e-pillerit. Rakkulat katosi, jossain vaiheessa jätin pillerit pois 1,5 vuodeksi ja ei alkanut kuukautiset ollenkaan, ainoastaan epämääräistä tuhrua epäsäännöllisesti.
Jos haluat lapsia, kannattaa hakeutua lääkäriin, hoitojakin on. Ja voi tulla raskaaksi myös ilman hoitoja, ystäväni tuli kolmesti, vaikka hänelle lääkäri sanoi, ettei tule luomusti raskautumaan (eikä hän halunnut hoitoja).
Itsekkin odottelen kuukautisia. Kun ihan helsingin yliopistossa näistä puhutaan. M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat lapsia, kannattaa hakeutua lääkäriin, hoitojakin on. Ja voi tulla raskaaksi myös ilman hoitoja, ystäväni tuli kolmesti, vaikka hänelle lääkäri sanoi, ettei tule luomusti raskautumaan (eikä hän halunnut hoitoja).
Noin muuten sanottiin äidillenikin, että lapsia ei tulisi tai se olisi hyvin vaikeaa. Sai kuitenkin luomusti 3 lasta 8 vuoden sisään.
Ehkä tässä vielä toivoa on, paitsi jos ikä loppuu kesken ennen sopivan miehen löytämistä. :)
Nimensä mukaisesti joka kuukausi. En käytä mitään hormoniehkäisyä, joiden avulla voisi pitää menkat harvemmin.
Nuvaringiä käyttäessä ovat pysyneet pois. Ei ole ikävä.
Eikö jo se nimikin kerro että joka kuukausi.
Jos on terve aikuinen nainen niin pitäisi olla kuukautiset kerran kuussa. Jos näin ei ole kannattaa käydä lääkärissä (gynellä) selvittämässä mikä vialla.
Mulla oli kierto 33-34pv. Kun menin ekan kerran neuvolaan, th sanoi, että 34 on epäsäännöllinen. Sanoin sitten, että 33, koska säännölliset menkat oli. Raskaudet menee meidän suvun naisilla aina yliaikaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kahdesti päivässä.
M34
Sinähän jännä luonnonoikku olet. Kannattais ehkä käväistä lääkärissä.
Välillä jää välistä, mutta yleensä kerran kuussa.
Itsellä myös monirakkulaiset munasarjat, jotka ovat mahdollisesti aiheuttaneet tuota kuukautisten epäsäännöllisyyttä. Raskaaksi en myöskään tullut ihan heti vaan meni vuosi yrittäessä.
Välillä päivällä, välillä yöllä.
-Frank
Kierto 27-49 päivää. Ei ole tutkittu mistä johtuu. Raskaaksi tulin muutaman kuukauden yrityksen jälkeen.
Ei enää koskaan. Olen 57-vuotias ja puoli vuotta sitten oli viimeiset. Luotan tosiaan, että viimeiset.
Tätä ennen oli monta vuotta, että tulivat kahden, kolmen kuukauden välein ja koskaan ei tiennyt milloin.
Ennen viittäkymppiä kierto oli täysin säännöllinen, 28 päivää. Jopa samalla kellonlyömällä aamuyöstä alkoivat.
Mulla oli kerran, kun olin synnyttänyt jo kahdesti. Nyt ei oo ollenkaan.
N21
Kierto nykyään keskimäärin 25-26 päivää, myös lyhyempiä ja pidempiä kiertoja tulee välillä. Ja kun menkat kestää vielä sen 5-6 päivää, niin tuntuu, että koko ajan vuotaa.
Jos mietityttää ni kannattaa mennä gynelle. Se osaa sanoa onko syytä huoleen ja miten lasten teon kannalta vaikuttaa elämään.
Oma kierto on kokonaisuudessaan noi 26-30 päivää eli kuukautisten ekasta päivästä seuraavien ekaan päivään kun laskee.
Joka kuukausi. Oon 47v.