Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimerkkejä yhteisiin kuluihin osallistumisista?

Vierailija
21.03.2022 |

Yhteisistä kuluista puhuttaessa käsitetään, että kaikki asianomaiset osallistuva niihin.
Omalta kohdaltani otan pari muutamia esimerkkejä

Varakkailla naapureilla oli meidän kanssa yhteistä piha-aitaa. He sanoivat, että pitäisi vaihtaa muutamia lautoja, ja niistä pieni osa tulisi myös meidän tontin puolelle ja maksu pitäisi sitten sopia niistä sen mukaan. Sanoin, että sopii. He eivät aidalle mitään tehneet, vaan kun aloin aidasta maalata oman alueeni osuutta, vaihdoin samalla lahonneet laudat ja maalasin ne. He sanoivat myöhemmin, että hyvä juttu, mutta maksusta ei puhuttu mitään, vaikka laudoista suurin osa olikin heidän tontin puoleisessa osassa aitaa.

Yksikön työkavereita vaihtoi muualle säännöllisin väliajoin ja uusia tuli tilalle. Luonnollinen kierto. Myös läksiäislahjat ostettiin lähtijöille. Yllensä se olin aina minä, jonka tehtäväksi jäi ostaa lahjat ja aina puhuttiin kulujen tasauksista ja aina oli niin, että lahja jäi melkein kokonaan minun maksettavakseni, koska kellään ei ollut koskaan mukana käteistä, rahat oli loppu ja asia unohtui nopeasti. Sitten yhden kerran kieltäydyin olemasta enää lahjavastaava, koska kulut eivät ikinä mene tasan. Haukuthan minä heti sain ja koska mullahan on varaa osallistua enemmän, kun teen ylitöitäkin jnejne..kun pian itse vaihdoin toiseen yksikköön, minulle ei mitään ostettu läksiäisiksi, vaikka toin kakut ja keksit viimeisenä päivänä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kerätään rahat ja sitten vasta päätetään, mitä summalla tehdään. 

Vierailija
2/3 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa ja päättää tehdä jotain ja vaatii muita maksamaan sen. Ei mitään uutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa järkättiin aina lahjakeräykset niin, että ensin jokainen sai osallistua haluamallaan summalla, jonka jälkeen ostettiin, mitä rahoilla sai. Usein rahaa oli niin paljon, että loppurahoilla tarvi vielä keksiä kukkaa ja suklaata jne mitä vielä voitais tähän lisätä…

Nykyisessä työpaikassa firma kustantaa lahjat.