Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökortti meni vanhaksi muutama vuosi sitten.

Vierailija
21.03.2022 |

Millä todistan henkilöllisyyteni kun asioin lupapalvelussa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan se vanhentunut henkkari, kyllä Poliisin lupapalvelussa on lisäkeinoja sitten henkilöllisyyden todistamiseen. Kyselevät siis kysymyksiä, joihin vastauksen tietämällä pystyvät varmistumaan, että sinä olet sinä.

Vierailija
2/6 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan mahdollinen puoliso tms tulla myös tunnistamaan jos omistaa henkilökortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne kysyy sit vanhempien nimiä ja syntymäaikoja ja paikkakuntia jne. Oon ollu useammankin kerran hakemassa henkkaria ilman voimassaolevaa henkkaria. Netissä sitä ei voine silloin hakea, ja lupapalveluihin on kauheat jonot nykyään.

Vierailija
4/6 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ne kysyy sit vanhempien nimiä ja syntymäaikoja ja paikkakuntia jne. Oon ollu useammankin kerran hakemassa henkkaria ilman voimassaolevaa henkkaria. Netissä sitä ei voine silloin hakea, ja lupapalveluihin on kauheat jonot nykyään.

Eiköhän hakemuksen voi tehdä netissä, mutta laitoksella on käytävä "tunnistautumassa". Ainakin näin on joka toista passia haettaessa.

Vierailija
5/6 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voihan mahdollinen puoliso tms tulla myös tunnistamaan jos omistaa henkilökortin.

Ei ole käypä tunnistus. Sehän voi tunnistaa puolisokseen vaikka ukrainalaisen tilapäisihmisen, jos sattuu huvittamaan.

Vierailija
6/6 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hakemuksen voi tehdä netissä, mutta laitoksella on käytävä "tunnistautumassa". Ainakin näin on joka toista passia haettaessa.

Nimenomaan tätä tarkoitin, että ei onnistu pelkästään netin välityksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän