Kertokaa kaunein suomalainen sukunimi jonka tiedätte.
Kommentit (340)
Kauniita on paljon, esim. Lähes kaikki luontoaiheiset.
Mutta pliis, älkää ilkkuko "rumia" sukunimiä. Minun lapseni kärsi sen vuoksi koko lapsuutensa. Sanoi vasta myöhemmin... Ja huonon itsetunnon sai. Jos olisin tiennyt, olisin vaihdattanut hänen sukunimensä. :/ ajatelkaahan vähän, aikuiset ihmiset.
Sibelius on hieno. "Harmi", että Aino ja Jean saivat vain tyttöjä, niin ei jatkunut suoraan heistä, vaikka kyllä sitä sukunimeä kuitenkin jonkin verran taitaa olla nykyäänkin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 02:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 02:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 02:17"]
Asia et ehkä kuulu tähän mutta saanko vaihtaa sukunimen erikoisempaan suojattuun sukunimen jos en ole kyseiselle suvulle sukua?
[/quote]
KAIKKI sukunimet ovat suojattuja.
[/quote]
jeps. voit ottaa vain isovanhempiesi, vanhempiesi tai puolisosi sukunimen. tai voit keksiä ihan uuden nimen, jota kellään ei ole ollut, mutta se menee ensin tarkastettavaksi.
[/quote]
Myös isoisovanhemman sukunimen voi ottaa.
Aamuvuori, Sumuvuori, Kissaniitty,
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 02:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 02:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 02:17"]
Asia et ehkä kuulu tähän mutta saanko vaihtaa sukunimen erikoisempaan suojattuun sukunimen jos en ole kyseiselle suvulle sukua?
[/quote]
KAIKKI sukunimet ovat suojattuja.
[/quote]
jeps. voit ottaa vain isovanhempiesi, vanhempiesi tai puolisosi sukunimen. tai voit keksiä ihan uuden nimen, jota kellään ei ole ollut, mutta se menee ensin tarkastettavaksi.
[/quote]
Myös isoisovanhemman sukunimen voi ottaa.
[/quote]
Sukunimilaissa mainitaan rajoitukset mutta myös sanotaan että perusteltu syy riittää mihin tahansa nimeen. Itse olen aina kuvitellut, koulussakin opetettiin, että ainoastaan suojattuja sukunimiä ei saa ottaa omaan käyttöön jos ei ole sukua.
Lievetmursu