Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono kielitaito

Vierailija
31.08.2015 |

Ruotsia ei ollut, englanti...aika huonoa miulla. Entä tiedä, miksei englanti jäänyt päähän tarpeeksi...vaikka sitä oli koulussa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Ja mulla ihan oma vika. Lintsasin yläasteella paljon eikä muutenkaan kiinnostanut. Nyt nelikymppisenä todellakin harmittaa ja hävettää kun kielitaito rajoittuu suomeen. Englantia kyllä ymmärrän jonkun verran mutta puhuminen ja oikea ääntäminen ei luonnistu yhtään. Lievä lukihäiriö löytyy, jota varmaan olen käyttänyt tekosyynä etten aikuisena ole saanut opeteltua vaikka löytyisihän noita kursseja. Eli edelleenkin ihan täysin itseäni saan syyttää.

Vierailija
2/5 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kumminki alle 30wee ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukihäiriö myös ja kielten oppiminen vaikeaa. Olen kuitenkin aikuisena opetellut enkun ja ruotsin niin että pärjään niillä. Vaatii vaan keskimääräistä enemmän työtä ja luovempia menetelmiä. Mua auttaa kun opin ääntämään kieltä, silloin kieli ikään kuin naksahtaa auki. Siihen asti kauheaa takkuamista.

Vierailija
4/5 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen jatkaa: en myöskään opi sanoja "kääntämällä": omena = apple jne vaan vaikka kuvan kautta on jo helpompi.

Vierailija
5/5 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltä ei pääse käyttämään, se ei kehity kunnolla ja pääsee lopulta unohtumaan.