No niin! Nyt on neljäs koronapiikkikierros tulossa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008694264.html
Ei muuta kuin uutta piikityskierrosta putkeen!
Kommentit (18)
Passia, piikkiä? Ennen "piikkikierroksia" tekivät vain ööh aineita käyttävät, tosin eri piikillä toivottavasti.
Ei ole mikään kunnon rokote sellainen, jonka joutuu ottamaan jatkuvasti muutaman kuukauden välein uudelleen.
Olen itse ottanut 3 rokotetta, mutta enempää en ota, ennen kuin löytyy suojavaikutukseltaan monen vuoden kestoinen, tartunnan estävä ja myös muunnoksiin tehoava rokote.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään kunnon rokote sellainen, jonka joutuu ottamaan jatkuvasti muutaman kuukauden välein uudelleen.
Olen itse ottanut 3 rokotetta, mutta enempää en ota, ennen kuin löytyy suojavaikutukseltaan monen vuoden kestoinen, tartunnan estävä ja myös muunnoksiin tehoava rokote.
Huomaa ettet ymmärrä, miten virukset toimivat. Ne muuntuu AINA, sellaista ei voi nyt ehkäistä mikä tulee vasta vuoden päästä... Influenssa-rokotteet toimivat samalla tavalla, oletko yhtään perillä?
Ei sitä pakko ole ottaa. Näyttää moni kolmannen ottanutkin nyt saanut tarpeekseen. Monille riitti kaksi tai vähemmän.
Täyttä typeryyttä ottaa edes se kolmas. Ei mitään järkeä. Ja alle 18 v ei tartte ensimmäistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pakko ole ottaa. Näyttää moni kolmannen ottanutkin nyt saanut tarpeekseen. Monille riitti kaksi tai vähemmän.
Mutta sitten ei koronapassikaan ole enää voimassa etkä pysty matkustamaan minnekään. Esimerkiksi sotaa pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettet ymmärrä, miten virukset toimivat. Ne muuntuu AINA, sellaista ei voi nyt ehkäistä mikä tulee vasta vuoden päästä... Influenssa-rokotteet toimivat samalla tavalla, oletko yhtään perillä?
Oletko koskaan kuullut sellaisista, kuin universaalit rokotteet, joissa ideana on tehota myös tuleviin muunnoksiin? Sellaisia on kehitteillä sekä influenssaan että koronaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/057e275d-3c72-4be2-8c0e-73c4ab58134f
"Rokote kaikkia influenssoja vastaan nyt samassa vaiheessa kuin koronarokotteet keväällä"
"Rokotetta kehitetään toimimaan influenssaa vastaan myös siinä tapauksessa, että virus muuntuu. Se korvaisi kausi-influenssarokotteet ja suojaisi myös sellaisia virustyyppejä vastaan, jotka eivät ole edes vielä kehittyneet."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007802077.html
"Lehti: Brittitutkijat kehittävät rokotetta, joka tehoaa kaikkiin virusmuunnoksiin – voi valmistua vuodessa"
"Nottinghamin yliopiston tutkijat ovat kehittämässä uudenlaista koronarokotetta, joka toimisi kaikkia koronan virusmuunnoksia vastaan, kertoo brittilehti The Telegraph.
Uudenlainen rokote kohdistuisi viruksen ytimen proteiiniin sen piikkiproteiinin sijaan, kuten nykyiset koronarokotteet. Viruksen ytimessä olevat proteiinit ovat vähemmän alttiita muunnoksille kuin piikkiproteiinit.
Näin uudenlaisen rokotteen uskotaan suojelevan paremmin ja pidempikestoisesti uusilta virusmuunnoksilta.
Tutkijoiden mukaan uudenlainen, ”universaali” rokote voisi valmistua vuoden sisällä.
Mikäli uudenlainen rokote todetaan toimivaksi, rokotteita ei tarvitsisi enää tulevaisuudessa muokata uusia virusmuunnoksia vastaan toimiviksi, tutkijat katsovat."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut sellaisista, kuin universaalit rokotteet, joissa ideana on tehota myös tuleviin muunnoksiin? Sellaisia on kehitteillä sekä influenssaan että koronaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/057e275d-3c72-4be2-8c0e-73c4ab58134f
"Rokote kaikkia influenssoja vastaan nyt samassa vaiheessa kuin koronarokotteet keväällä"
"Rokotetta kehitetään toimimaan influenssaa vastaan myös siinä tapauksessa, että virus muuntuu. Se korvaisi kausi-influenssarokotteet ja suojaisi myös sellaisia virustyyppejä vastaan, jotka eivät ole edes vielä kehittyneet."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007802077.html
"Lehti: Brittitutkijat kehittävät rokotetta, joka tehoaa kaikkiin virusmuunnoksiin – voi valmistua vuodessa"
"Nottinghamin yliopiston tutkijat ovat kehittämässä uudenlaista koronarokotetta, joka toimisi kaikkia koronan virusmuunnoksia vastaan, kertoo brittilehti The Telegraph.
Uudenlainen rokote kohdistuisi viruksen ytimen proteiiniin sen piikkiproteiinin sijaan, kuten nykyiset koronarokotteet. Viruksen ytimessä olevat proteiinit ovat vähemmän alttiita muunnoksille kuin piikkiproteiinit.
Näin uudenlaisen rokotteen uskotaan suojelevan paremmin ja pidempikestoisesti uusilta virusmuunnoksilta.
Tutkijoiden mukaan uudenlainen, ”universaali” rokote voisi valmistua vuoden sisällä.
Mikäli uudenlainen rokote todetaan toimivaksi, rokotteita ei tarvitsisi enää tulevaisuudessa muokata uusia virusmuunnoksia vastaan toimiviksi, tutkijat katsovat."
Universaalit rokotteet toki olisivat pitkällä tähtäimellä ikäviä rokotefirmojen tulovirroille, kun toistuvia rokotekierroksia ei enää tuliskaan ja siksi rokotteiden myynti vähenisi valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi HIV ei muunnu?
En ole vielä edes nenätikkukierrokselle lähtenyt, enkä muuten edes maski- enkä käsidesikierrokselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi HIV ei muunnu?
HIVihän nimenomaan muuntuu ja erittäin nopeasti muuntuukin! Jokaikisessä sairastuneessa potilaassa tulee selvästi erilaisena ulos, kuin millaisena meni sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten ei koronapassikaan ole enää voimassa etkä pysty matkustamaan minnekään. Esimerkiksi sotaa pakoon.
Mieti nyt voiko se olla rokote ensinkään. Ei se haittaa vaikket tiiä mitä se oikeesti on. En minäkän muuta tiedä kuin ettei se ole sitä miksi väitetään
Aivan sama, enpä ole kuollut kolmeen edelliseenkään. Enkä polio-, influenssa- tai jäykkäkouristusrokotukseenkaan.
Ihan rauhassa Igor, teille ei tule.
Valitsen yhä sairastamisen. Se ei montaa päivää vie vuodestani. Ja kun pääsen kakarasta eroon niin ei senkään vertaa. Lapsihan sen aina koulusta kotiin tuo. Ei sitä muualta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä otat vajaassa vuodessa neljä influenssarokotetta? Aika hurjaa, en suosittele.
Toivottavasti tulee pian, ja jatkossa vois ottaa samalla kuin influenssapiikin kerran vuodessa.
Tunnen useamman joka on jo saanut neljännen, elinsiirtopotilaita.
Itse odotan sitä nenäsumutetta, ehkä syksyllä sitä sitten =) Sairastin just koronan, mut eiköhän uusi variantti tule syksyllä. Sen verran väsyttävä tauti et mieluusti en koe uudelleen.