Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki ja s-tili

Vierailija
30.08.2015 |

Tajusin vasta hiljattain, että myös s-tilistä olisi pitänyt ilmoittaa sossuun..tttukea olemme saaneet jo jonkin aikaa, mutta ko.tili unohtunut täysin. Onko jollekin muulle käynyt samoin? Tuliko noottia? Ei meillä siellä isot rahat pyöri, n.kymppi kuussa ja välillä nostettu pois.. Kamalan huono omatunto kun en tajunnut vaikka rahaahan ne bonuksetkin ovat. Uuden vauvan tulo on pehmentänyt pääni täysin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyl näy veroilmoituksessa S-tili.

Vierailija
22/25 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:19"]

Hei, olen ollut toimeentulotuen asiakas ja pitänyt salassa toisen tilin, jonne äitini saattoi antaa tarvittaessa rahaa. Sossulla ei ole oikeutta kysyä pankilta tietoja, jollei sitten oikeasti epäillä jotain ja toiselta tililtä on siirretty sinne rahaa. Sehän näkyy tilillä jos on. Sossulla ei ole aikaa selvittää noita jollei oikeasti ole jotain aihetta. Eli ihan turhaan ilmoitat.

[/quote]Sossulla on oikeus kysyä kaikilta pankeilta tilitiedot, vaikka varsinaisesti mitään epäilyä ei olisikaan. Sinä olet laittomasti nostanut toimeentulotukea. 

[/quote]

Kysyä voi, mutta ei sossu saa sellaisia tietoja haltuunsa edes halutessaan.
[/quote]

Kyllä saa, onneksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:43"]

Ei kyl näy veroilmoituksessa S-tili.

[/quote]

Verotuspäätöksessä näkyy Osuuskaupan maksama ylijäämän palautus. Mutta S-tili ei näy.

Vierailija
24/25 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpänen 

Vierailija
25/25 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:19"]

Hei, olen ollut toimeentulotuen asiakas ja pitänyt salassa toisen tilin, jonne äitini saattoi antaa tarvittaessa rahaa. Sossulla ei ole oikeutta kysyä pankilta tietoja, jollei sitten oikeasti epäillä jotain ja toiselta tililtä on siirretty sinne rahaa. Sehän näkyy tilillä jos on. Sossulla ei ole aikaa selvittää noita jollei oikeasti ole jotain aihetta. Eli ihan turhaan ilmoitat.

[/quote]Sossulla on oikeus kysyä kaikilta pankeilta tilitiedot, vaikka varsinaisesti mitään epäilyä ei olisikaan. Sinä olet laittomasti nostanut toimeentulotukea. 
[/quote]

Mulla oli siis se toinen tili ihan tyhjä, mutten jaksanut joka kk sitä sinne viedä ja jos tosiaan ehkä kerran vuodessa vanhemmilta joskus olin tarvinut rahaa. Helpompi tilille laittaa. Olisin siis selvinyt ilman mitään sanktioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi