Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunanenä - kannattaako nenäleikkaus?

Vierailija
30.08.2015 |

Olen 21-vuotias, vuoden lopussa 22 vuotta täyttävä nuori nainen. Olen muuten ulkonäöltäni ihan ok näköinen, mutta todella leveä ja sivuprofiilista katsottuna pitkä nenäni pilaa kokonaisuuden. Itsetuntoni on heikko ja olen saanut kuulla niin monta ilkeää kommenttia nenästäni jo alakoulusta lähtien, että haluni nenäleikkaukseen on vain kasvanut vuosien varrella.

Riitatilanteissa ihmiset usein vetävät nenäni jollain tapaa juttuun mukaan, esimerkiksi "Ole hiljaa vi*un perunanenä". Erotilanteessa entinen poikaystävä huusi "Ei tule ikävä sua ja sun perunanenää". Kommentit loukkaavat ja tuntuu aina pahalta, kun joku huomauttaa tai piilokettuilee siihen liittyen. Kerran jopa tätini osoitti nauraen nenääni ylioppilaskuvassa, jossa leveä muoto korostui entisestään. Jollain tasolla ymmärrän kommentit lapsilta ja nuorilta, mutta aikuisten ihmisten kommentointia ja huomauttelua en voi ymmärtää. Minä ainakin ajattelen, että toisten ulkonäköä ei saa koskaan arvostella negatiiviseen sävyyn, sillä harvemmin me voimme sille yhtikäs mitään.

Löytyykö palstalta mahdollisesti kohtalotovereita? Kannattaako nenäleikkaus tässä tilanteessa, vai olisiko vain parempi koittaa hankkia parempi itsetunto jollain konstilla? Toisaalta tuntuisi turhauttavalta ja pinnalliselta maksaa tuhansia euroja ulkonäön muokkaamisesta, mutta olen joutunut kärsimään siitä ja alan olla kyllästynyt jatkuvaan arvosteluun ja huomautteluun.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kävitkö nenäleikkkauksessa? Olen 22-vuotias ja harkitsen myös nenäleikkaukseen menoa. Minulta löytyy myös perunanenä, jota vihaan ylikaiken. Olen myös saanut kuulla siitä muilta ihmisiltä.

Vierailija
2/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne nenäleikkauksen arvet jäävät näkyviin? Ei ole leikkausta ilman arpia. Haluatko mieluummin operoidun nenän arpineen vai nykyisen nenäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni oikein pahasti ulkonäköön vaikuttavan asian korjauksen voi saada myös julkisen puolen kautta, vaikka sielläkin siitä tulee kyllä kustannuksia maksettavaksi, mutta vähemmön kuin yksityisellä (hoito voi tapahtua yksityisellä, mutta maksut julkisen mukaan).

Onpa muuten typerä poikakaveri, aivan kakara ja luulisi täti-ihmisenkin paremmin hillitsevän itseään. Mistä näitä oikein sikiää?!

Vierailija
4/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva kuulla kokemuksia nenäleikkauksessa käyneiltä. :) Itsekin harkitsen.

Vierailija
5/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös iso nenä ja kaiken lisäksi se punoittaa herkästi. Pakkasella tai nuhassa, itkiessä tai ihan muuten vaan joskus keskellä naamaa hehkuu tomaatti.

Jos olisi varaa, leikkauttaisin pienemmäksi ja laserilla verisuonet umpeen.

Vierailija
6/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia nenäleikkauksesta olisi tosiaan kiva kuulla! Itsellänikin on erittäin ruman mallinen perunanenä, josta en ole ikinä pitänyt. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että menen muotoilemaan nenänpäätäni, kunhan saan rahat kerättyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan