Mistä saa laadukkaita pussilakanoita?
Koska meillä ei ole mankelia, huonolaatuiset pussilakanat menettävät muotonsa eivätkä viikkaudu kauniisti. Laadukkaat taas ovat koneesta ripustettaessa kuin valmiiksi mankeloidut.
Finlaysonin pussilakanoihin nyt ainakin olen ollut tyytyväinen. Lisäksi omistan yhdet tosi hyvät vanhemmat hemtexin lakanat, ovatkohan ne aina noin hyviä vai vaihteleeko laatu? Jotexin petivaatteet ovat olleet kaikki ihan kauheita.
Kommentit (18)
Minä olen tilannut fullmoon.fi verkkokaupasta aluslakanoita ja ovat kyllä laadukkaan tuntuiset. Pussilakanoita en tilannut, mutta luulisi niidenkin olevan erinomaista laatua.
Laadukkaat lakanat tehdään perkaalipuuvillasta eli pitkäkuituisesta puuvillasta. Se ei pölise niin paljon kuin nuo karheapintaisemmat halpislakanat, ja pesu ja mankelointi vain parantaa laatua. Stokkalta saa perkaalipuuvillaisia lakanoita ja kesäisin huomattavan halvalla tarjouksella & kauniilla kuoseilla. Myös Kodin Anttilassa on jonkun verran hyvälaatuisia lakanoita. Heidän oman merkkinsä Annon muotoonommeltuihin runkopatjan lakanoihin olen ollut tyytyväinen, vaikka ei olekaan perkaalipuuvillaa. Hyvälaatuista puuvillaa kuitenkin. Annon pussilakanoita en ole kokeillut, mutta nehän on esillä myymälässä. Kudoksen tiiviys on kuidun pituuden ohella toinen laatutekijä.
Pentikin lakanat ovat hyvälaatuisia ja melkoisen sileitä jo heti pesun jälkeen. Eivät tosin ole halpoja.
Gantin egyptinpuuvillaset ovat myös laadukkaita. Ja hintavia.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:52"]Laadukkaat lakanat tehdään perkaalipuuvillasta eli pitkäkuituisesta puuvillasta. Se ei pölise niin paljon kuin nuo karheapintaisemmat halpislakanat, ja pesu ja mankelointi vain parantaa laatua. Stokkalta saa perkaalipuuvillaisia lakanoita ja kesäisin huomattavan halvalla tarjouksella & kauniilla kuoseilla. Myös Kodin Anttilassa on jonkun verran hyvälaatuisia lakanoita. Heidän oman merkkinsä Annon muotoonommeltuihin runkopatjan lakanoihin olen ollut tyytyväinen, vaikka ei olekaan perkaalipuuvillaa. Hyvälaatuista puuvillaa kuitenkin. Annon pussilakanoita en ole kokeillut, mutta nehän on esillä myymälässä. Kudoksen tiiviys on kuidun pituuden ohella toinen laatutekijä.
[/quote]
Mun muistaakseni Annot tai muut Kodin Ykkösen halpislakanat nuhjaantuivat reilussa vuodessa. Stockkalta saa hyviä lakanoita, mutta aina kannattaa hypistellä ja arvioida laatu.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:57"]
[/quote]
Mistä ostat? Stockalta? Inhoan Gant-kauppoja, kun niissä myyjät kyttää ja kyselee, ei saa rauhassa harkita mitään.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:57"]
[/quote]
Gantin pyyhkeet ovat olleet laadukkaita myös. Suosittelen. Vaikka maksaa tuplat, niin myös kestää tuplat.
Tilaan mm Englannista. Saa samaan hintaan aleosastolta kuin jotain finlaysonin tai pentikin lakanaa koska mulle on ihan sama onko viimevuoden kuosia.
Löytyy 500tc tai enemmän, ylellistä printtiä suunniteltuna lakanakokoon sensijaan että vaan ommellaan printtikankaasta ja kunnon kokoja esim king size, super king size, pysyy patjalla ruttuamatta.
house of fraser, debenhamns, john lewis muun muassa. Postikulut tyyliin 6£ lähetys.
Piccu
Noi on kotimaisia lakanoita, tehty luomupuuvillasta. Aluslakanoita olen tuolta tilannut ja on kyllä hyviä!
http://piccu.fi/tuotteet.html?id=7/
Harvoin edes täällä on esitetty noin typeriä kysymyksiä.
Hemtexiltä vuosia sitten ostamani ovat hyvänlaatuisia. Tosin sieltä tänä kesänä ostamani eivät tunnu läheskään niin paksulta kuin vanhat. Ikeasta en ole laadukkaita löytänyt, ovat kuin harsoa ja niissä ei ole petausta helpottavia käsiaukkoja (ja joo, kaikki eivät niitä tarvitse, mun mielestä ne pitää olla). Myös mökille ostamani Annon lakanat ovat yllättävän laadukkaita.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:03"]
Harvoin edes täällä on esitetty noin typeriä kysymyksiä.
[/quote]
Vielä harvemmin saa lukea noin typerää kommenttia.
Suosittelen Stockaa minäkin. Kysyina myyjältä, mistä puuvillasta lakana on tehty ja miten paksu kudos (sen huomaa grammapainosta, kerrotaan myös usein pakkauksessa). Mitä paksumpaa kudosta, sen kalliimpi mutta myös laadukkaampi ja kestävämpi.
Perkaali- ja kampapuuvilla ovat laadukkaimpia.
Gantin lakanoita olen ostanut Stockalta, Vepsäläiseltä ja Gantin liikkeestä.
-7
Ostin joskus 2000-luvun alussa Marimekon pussilakana. Semmonen kelta-vaaleanpunaine, olikohan jonkun Mikan suunnittelema. Pitää sanoa että hyvä on ollut. Toiset Marimekon pussilakanat eivät ole ollenkaan niin siistinä ja väriään säilyttäneenä pysyneet.
Finlaysonit ovat hyviä. Meillä on muksuilla käytössä jo "toisessa polvessa" omien pikkusisarusteni vanhoja Finlaysonin lasten pussilakanoita ja tyynyliinoja.