Kaukomatka 1,5-2-vuotiaan kanssa?
Meillä on suunnitteilla matka Australiaan, kun poika on 1v 9kk ikäinen. Lennot kestää noin vuorokauden eli matka kohteeseen saattaapi kestää sellaisen 30 tuntia. Perillä olisi tarkoitus olla kaksi viikkoa.
Onko kukaan tehnyt näin pitkää lentomatkaa tuon ikäisen kanssa ja miten se on mennyt? Mitä kannattaa huomioida?
Entäs sitten aikaero? Kuinka nopeasti lapsi on tottunut siihen? Australiassahan kello taitaapi olla Suomen aikaa edellä noin 6-8 tuntia, jos nyt oikein muistan.
Kommentit (2)
mutta thaimaan matkasta on jossa lennettiin ensin bangkokkiin ja sieltä toisella koneella koh samuille. ehkä matkustusaika tuollaiset 20 h yhteensä automatkoineen.
meillä oli mukana poikamme, silloin 1 v 5 kk. hienosti meni. aasiaan päin kun aikaerot on helpompia kuin länteen mentäess- lento oli yölento ja poika nukkui noin 6 h putkeen. sinnitteli perillä ja nukahti ihan " oikeaan" aikaan perillä, kun ilta/yö koitti sielläkin. onhan se rankkaa, niin aikuiselle kuin lapselle pitkät lentomatkat ja siirtymiset, mutta oli se kyllä vaivan arvoista !! perillä olimme noin 3 viikkoa, siinä ehtii " toipua" ja matkarasitukset häipyä hyvin. eli suosittelen reissaamista- kyllä lapset on aika joustavia.
Kiva kuulla,että muutkin ovat suunnistamassa Australiaan päin.Itse olen myös perheeni kanssa sinne lähdössä.Ja mukana meillä on n.1v.3kk taapero.Olemme lähdössä vielä ennen joulua.Mutta tohon matkusteluun,niin kannattaa käydä vauvalehden " ulkosuomalaiset" äidit sivuilla,siellä löytyy keskustelua ko. asiasta.
Aikaero varmaan vaatii vähän totuttelua,mutta eiköhän lapset siihen mukaudu,kuten me aikuisetkin.Kaksi viikkoa kyllä voi olla aika lyhyt aika olla Auseissa,kun just tottuu aikaeroon ni sit taas tarvii lähteä takasin, ja alkaa totuttelu uuteen aikaeroon.Eli jos sulla vain olisi mahdollisuus,niin vähän pidempi matka aikaeron kannalta olisi mun mielestäni parempi.Mulla itselläni on takana muutama reissu ko. maahan ja kyllä se aikaero muutaman päivän vei,et pääsi rytmiin mukaan.Silloin ei vielä ollut taaperoa mukana,joten hänen sopeutumisesta ei oo kokemusta.
Mutta jokatapauksessa toivon sulle ja perheellesi mukavaa ja antoisaa matkaa!!