Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: miten pitkään jatkoit lugeja plussan jälkeen?

01.10.2006 |

Haluaisin kartoittaa miten pitkään ihmiset ovat käyttäneet plussan jälkeen keltarauhastukea. Kun jotenkin saa niin erilaisia ohjeistuksia, tuntuu, että ohjeet ovat klinikkakohtaisia.

Itse sain ohjeeksi plussan jälkeen vähentää annosta, ja kokonaan progesteronit loppuisivat n. viikon päästä plussasta, rv5+. Mutta kun tuntuu niin vaikealta lopettaa niitä...haluaisin niillä " varmistaa" , että kaveri pysyisi tällä kertaa kyydissä.

Tietääkö kukaan, onko lugesteronin/progesteronin käytöstä mitään varsinaista haittaa, jos niitä jatkaa " ominpäin" vaikka viikolle 7-8?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lugejen pitemmästä käytöstä. Itse käytän vielä ensi viikon eli reilu rv11. Phjeeksi mulle annettiin että annosta pikku hiljaa vähennettävä. Mulla lähtöannos oli 400mg/pv.

Vierailija
2/10 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni johonkin 11 viikolle saakka. suunta on se, että vähennetään lugejen käyttöä, koska ne eivät usein ole tarpeen, eivätkä ehkäise keskenmenoa kuin tietyissä tapauksissa.

Eliane 17+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInun käskettiin lopettaa plussaan mutta arvelutti tuo kertaheitolla lugeista luopuminen joten ominpäin jatkoin ottamista vähentäen annosta ja lopetin n. reilu viikko plussan jälkeen ja kyydissä on pysynyt.

Moonchild rv 26+6

Vierailija
4/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä teillä oli syynä noin pitkään lugejen jatkamiseen?

Multa ei ole koskaan mitattu progesteroniarvoja, ja mietityttää, olisiko siellä mahdollisesti jotain häikkää. Kun ovulaatiohäiriöitä on ollut ja pco-tyyppiset munasarjat. Tosin luteaalivaihe mulla on ollut aina pitkä (kuten kiertokin), joten sulkeekohan se pois alhaisen progesteronintuotannon.

Ja vielä: oletteko ihan lääkäriltä kuulleet, että haittaa ei olisi pidemmästä käytöstä?

Kiitos vastauksista!

t. hermoheikko Mondis ja ruhtinaalliset 5+3 :)

Vierailija
5/10 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tuoresiirrossa oli ohje että noin viikko kaks käytettiin, mutta lääkkelisen passin jälkeen olisi pitänyt käyttää rv 11-12.

Vierailija
6/10 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä plussasin viiden vuoden yrityksen jälkeen 5. ivf:stä helmikuun alussa. Mitään vajeita ei ole todettu, mutta sain lääkäriltäni seuraavat luge-ohjeet: Mun normaali annos oli myös tuo 6x100 mg, 2 päivää plussan jälkeen se pienennettiin 2 viikoksi 4 x 100 mg:aan ja sitten 2 x 100 mg:aan ultraan saakka. Ultra oli viikolla 7+4 ja silloin luget sitten lopetettiin. VL:n ohjeen mukaan luget laitettiin aamulla ja illalla eli kahtena annoksena.

VL:n hoitajan mukaa luget olisi voinut lopettaa heti plussatestin jälkeen. Se on kuulemma nykyisin normaali käytäntö. Mutta minä halusin lääkärille soittoajan muun asian vuoksi ja hänen ohjeensa oli erilainen ja sitä sitten noudatin.

Terveisin

Kamu 39+1

Vierailija
7/10 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla Luget viikolle 12, tokalla oli sama ohje, mutta lopetin aikasemmin n viikkolla 7 kun olin sänkypotilaana enkä jaksanut jatkaa hoitoa. Progesteroniarvoissa ei koskaan mitään häikkää ole ollut, meidän klinikalla pätee aina tuo rv12 raja.

Vierailija
8/10 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä pitkän käytön syytä. ei mulla ollut tietääkseni haittaa progearvoissa. varmaan klinikan käytännöistä riippuu, ellei arvoista löydy vikaa.

Eliane

Vierailija
9/10 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 3 km jälkeen määrattiin luget alhaisen keltarauhashormoonin takia. Aloitan ovulaatiosta 3 kertaa päivässä 100mg ja kaksi aina kerralla eli päiväannos on 600mg.

Pitää jatkaa rv 11 tai kunnes vuoto alkaa. Mulle ei puhuttu mitään määrän vähentämisestä, mutta ehkä siitä sitten keskustellaan kun otan yhteyttä neuvolaan plussan jälkeen.

Todella aika mielenkiintoista kun on niin erilaisia ohjeita. Mutta ehkä siihen vaikuttaa myös todellakin ne keltarauhashormoonin arvot mitä ne meillä jokaisella on ollut.

Vierailija
10/10 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovulaatiota ei ennen siirtoa, hoitona siis Evorel-estrogeenilaastari ja luget.

lääketukea vähennettiin rv8 2/3 alkuperäisestä, rv9 1/3 alkuperäisestä, ja kun rv10 koitti, loppui lääkkeellinen tuki kokonaan.

mulla varmaan vaikutti lääkkeiden pitkittämiseen se, että koska ei ollut ovulaatiota, ei ollut omaa keltarauhastakaan laisinkaan.

luota vaan lääkäriin, eiköhän hän tiedä, mikä on viisainta. ja jos epäilyttää, niin soita hoitopaikkaan maanantaina vielä kerran varmistaaksesi asia ja ohjeet.

onnea matkaan

-e- rv20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan