Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v pojalla melko paha akne, suosittelisitko lääkettä/lääkärissäkäyntiä,

Vierailija
27.08.2015 |

vai antaisitko asian olla? Poikaa itseään ei asia juurikaan häiritse, eikä sosiaalisestikaan asiasta kärsi. Itse kuitenkin nuorempana kärsin aknesta, joka ei näin jälkikäteen ajatellen ollut edes järin paha.

Mitä mieltä, olisiko hyvä käydä pojan kanssa lääkärissä ja saada jokin lääkitys akneen (pesuaineet, apteekin voiteet jne jo testattu) vai antaa asian olla niin kauan kun poika itse ei asiaa ota esille?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti viet ihotautilääkärille, ettei tilanne riistäydy käsistä. Tilanne tulee vasn pahenemaan, kun hormonitoiminta kiihtyy.

Vierailija
2/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi tehdä paljonkin asian hyväksi. Tärkeä on käydä läpi lapsen ruokavalio ja karsia sieltä kaikki rasvainen roskaruoka ja makeat herkut pois. Toinen tärkeä kohta on ehdoton puhtaus ja se ettei niitä finnejä puristella eikä näpelöidä. Monet voiteet ja salvat ovat itse asiassa aika turhia, eivät ne juurikaan paranna. Kunhan hormonitoiminta tasaantuu, niin finnitkin katoavat. Jos lapsi ei niistä itse kärsi, niin älä hössötä. Voi käydä niin, että aivopeset lapsesi kärsimään aknesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa tehokkaita aknevoiteita ihan reseptittä. Kannattaa kokeilla niitä ensin. Omalle pojalleni eivät tehonneet, joten saatiin sitten ihotautilääkäriltä roaccutankuuri. Suosittelen hoitamaan asian, itsella on ollut huono iho ja en saanut vanhemmiltani muuta apua kuin nälvimistä.

Vierailija
4/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v:llä on iho alkanut kukkimaan melkoisesti. Finnejä on jonkinverran, mutta enemmän sellaisia todella kypsiä mustapäitä, joita tekisi mieli puristella. Olen pehmittelemässä poikaa kosmetologille. Ei vielä ole innostunut ajatuksesta. Miehellä kun on finnejä ollut tosi paljon ja ihan ihotautilääkärilläkin joutunut käymään ja melkoiset kärsimykset ulkonäön suhteen,  joten otan nuo finnit vakavasti.

Vierailija
5/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit ja voiteet eivät sitten auta paskan vertaa edes jos on keskivaikea tapaus. Itselläni on ollut vaikeahko akne 10 vuotta ja Isotretinoin Actavis auttoi alussa täysin aluksi ja sen jälkeen akne on palannut huomattavasti lievempänä takaisin, pitäisi syödä kuuri uudestaan, niinhän monet tekevätkin ja se auttaa. Maidoton/viljaton ruokavalio auttaa joillain, mutta jos on vaikea hormonaalinen akne, niin siihen ei auta mitkään viherpiiperöiden kotikonstit, vaan useampi Roaccutan/Isotretinoin Actavis-kuuri.

Vierailija
6/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nuorena kärsinyt aknesta ja päätin jo silloin, että jos itsellä on lapsia joskus niin akne hoidetaan. Nyt 16v tyttö on syönyt kaksi antibioottikuuria, iho oli hetken hyvä ja sitten finnit palasivat entistä runsaampina. Olimme uudelleen ihotautilääkärillä ja nyt aloittaa Roaccutan-kuurin. Tämä on hänelle niin iso asia, että päädyimme tähän.

Voi olla, että pojilla asia ei niin paljon vaikuta itsetuntoon yms.

Vierailija
7/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserhionta tasoittaa kuoppaisen ja arpisen ihon sitten tulevaisuudessa, mutta se maksaa hunajaa.

Vierailija
8/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:01"]

Apteekista saa tehokkaita aknevoiteita ihan reseptittä. Kannattaa kokeilla niitä ensin. Omalle pojalleni eivät tehonneet, joten saatiin sitten ihotautilääkäriltä roaccutankuuri. Suosittelen hoitamaan asian, itsella on ollut huono iho ja en saanut vanhemmiltani muuta apua kuin nälvimistä.

[/quote]

Ap:hän sanoi aloituksessaan, että apteekin voiteet ja pesuaineet on kokeiltu

Vierailija
9/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitkään voiteet ja ruokavaliot vaikuta hormooniperäiseen akneen yhtään mitään. Turha noita edes miettiä. Ihotautilääkärille vaan ja kunnon lääkkeet. Kyllä pojillekkin on ulkonäkö tärkeä, eivät vaan välttämättä avaudu siitä niin helposti.

Vierailija
10/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla joku oli viemässä lastaan kosmetologille. Ei kannata, he eivät ole ihotautien asiantuntijoita, saattavat jopa pahentaa tilannetta huomattavasti. Kokenut ihotautilääkäri on se oikea osoite. Ja aurinko, talvella SUP-valohoito, johon pääsee ihotautilääkärin lähtteellä. Kyllä kannattaa poika rohkaista mukaan. Jos kerrot vaikka ettet halua että se alkaa kutista tms., eli et vetoa ulonäköön vaan enemmänkin terveyteen.

Vierailija
11/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrpää!

Vierailija
12/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että tytöt ei tykkää finni-/arpinaamoista.

Vierailija
13/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa Bion-ihonhoitotuotteita. Niitä saa kosmetologeilta. Minulla ovat toimineet erinomaisesti. Antibiooteista ei ole ollut mitään apua, enemmän haittaa vatsa ym ongelmien vuoksi. Ja Roaccutania en suostu syömään.

Vierailija
14/14 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:01"]

Apteekista saa tehokkaita aknevoiteita ihan reseptittä. 

[/quote]Luitko ollenkaan aloitusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän