Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan laihtua mutta en osaa

Vierailija
25.08.2015 |

Olen 20-vuotias nainen, en lihava mutta ylimääräistä löytyy kyllä. Muuten oon tyytyväinen kroppaani mutta tahdon pömppiksen pois, ja tissit roikkuu vaikka ei oo hirveen isot vaan sellaiset keskikokoiset, mutta niille voi tuskin tehdä mitään, mihinkään leikkauksiin ei oo varaa.

Ongelmani on se että oon aina ollut sokerihiiri, joskus söin melkein joka päivä jotain herkkuja. Nykyään yritän herkutella vain viikonloppuisin ja silloinkin vain kohtuudella, mutta se on vaikeaa, en vain voi olla ajattelematta herkkuja. Kävely/hölkkälenkillä yritän käydä ainakin 4 kertaa viikossa mutta sekin alkaa maistumaan puulta. Salille en halua mennä. Kotona yritän aina välillä tehdä kyykkyjä, hyppyä hyppynarulla, polkea crosstrainerilla mutta jotenkin innostus lopahtaa muutaman päivän jälkeen.

Ruokavaliota olen yrittänyt muuttaa, leipää en enää syö (vaikka välillä tekiskin mieli), kananmunaa syön aika paljon, yleensä munakasta. Hedelmiä syön paljon, marjoista ja kasviksista oon myös alkanut tykkäämään. Syön oikeastaan aina kun tulee nälkä, ehkä joku 5-7 kertaa päivässä, hyvin harvoin kunnon lämmintä ruokaa. Tässä tavallisimmat ruoat mitä syön:

Mysliä ja (maustamatonta) jugurttia + hedelmiä

Puuroa + hedelmiä/siemeniä/raejuustoa yms

Hedelmiä (banaania, kiiviä, omenaa, appelsiinia, joskus yhden joskus teen hedelmäsalaatin)

Vauvojen hedelmäsoseita/pilttejä

Salaattia

-- Eli, kertokaa vinkkejä ruokavalioon ja liikkumiseen ja kaikkea laihtumiseen liittyvää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö oikeaa ruokaa, pelkästään ns aamupalaa pitkin päivää? Kanaa ja kalaa kannattaa opetella laittamaan. Mitään ei tarvitse jättää kokonaan pois, mutta lautasmallista voisi sulle olla jeesiä?

Vierailija
2/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 min kuntopiiri joka ilta. Jos ei sillä lähe, niin ei sitten millään.

Vierailija
4/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu syö kunnon aterioita eikä välipaloja. Kun pötsi on täysi, ei tee mieli makeaa. Jos kaksi viikkoa sinnittelet ilman sokeria, kohta huomaat, ettei enää tee mielikään.

Vierailija
5/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että olet sokerihiiri. Syömisesi on pelkkää sokeria. Ala syömään oikeaa ruokaa muutaman kerran päivässä. Proteiinia tarpeen mukaan ja rasvaa riittävästi.

Vierailija
6/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmistä saa liikaa sokeria, jos niitä syö paljon. Vaihda osa marjoihin. Proteiineja olisi hyvä saada monipuolisrmmin eli kalas ja kanaa ruokavalioon. Paljon vettä.

Vierailija
7/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:12"]20 min kuntopiiri joka ilta. Jos ei sillä lähe, niin ei sitten millään.
[/quote]

Ei siis hyvä neuvo kelpaa alapeukuista päätellen? Turha sitten itkeä..

Vierailija
8/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kunnon aterioita 4 päivässä: aamiainen (varo piilosokeria), lounas, päivällinen ja iltapala. Terve aikuinen ei tarvitse ylimääräisiä välipaloja sinun liikuntamäärilläsi. Opettele laittamaan ruokaa alusta asti niin tiedät aina mitä syöt, ei eineksiä. Esim pilttisoseet ovat sokerisia.

Vierailija
9/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ruokavalio on lähes pelkkää sokeria, ei ihme että olet addikti. Muuta ruokavaliosi niin, että siinä on proteiinia (kanaa, kalaa) ja kasviksia. Pois kaikki myslit ja hedelmäsoseet, nehän on täynnä sokeria, samoin hedelmät, joita voit muuten syödä muutaman päivässä. Lisäksi syöt aivan liian usein, ei kukaan tarvitse ruokaa 7 kertaa päivässä. Totuttele nälän tunteeseen, ei siihen kuole, eikä todellakaan tarvitse syödä heti kun vähän on nälkä, saati ennaltaehkäisyksi.

Vierailija
10/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joko tyhmä tai tämä on provo. Selkeästi ymmärrät, mikä mättää (eli siis karkki, ei kunnon lämpimiä ruokia, riittävän rasittavan liikunnan puute), mutta et ole valmis tekemään muutosta ("salille en mene".

Jos olet tekstisi kanssa tosissasi, tarvitset asennemuutoksen ennen kuin mitään on tehtävissä.

Vierailija
11/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kuin kulutat.

Ruokavalio on laihtumisessa 80% suurin tekijä, liikunta on vain se bonus. Liikunta tosin vaikuttaa sitten terveyteen, joka on yhtä tärkeää kuin normaali paino.

Vierailija
12/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:06"]Ongelmani on se että oon aina ollut sokerihiiri, joskus söin melkein joka päivä jotain herkkuja. Nykyään yritän herkutella vain viikonloppuisin ja silloinkin vain kohtuudella, mutta se on vaikeaa, en vain voi olla ajattelematta herkkuja.

Minä laihdutin muutama vuosi sitten reilummin ja olen joten kuten onnistunut pysymään laihempana (vähän yli normaalipainon ylärajan). Mutta aina minä ajattelen herkkuja, kun ei seksi ole mielessä. Monta kertaa päivässä. Se vain pitää oppia, että ajatuksia tulee ja menee eivätkä ne suoraan ohjaa lihaksia. Raskainta on lasten karkkipäivät, kun perhe mässyttää makeaa kaksin käsin ja minä raivoan.

Syön oikeastaan aina kun tulee nälkä, ehkä joku 5-7 kertaa päivässä, hyvin harvoin kunnon lämmintä ruokaa. Tässä tavallisimmat ruoat mitä syön:

Syöt liian usein. Minä laihduin nälkää näkemällä ja pysyn painossa nälkää näkemällä. Aamiainen, lounas ja päivällinen riittää. Silloin voi syödä vähän enemmänkin (verrattuna suosituksiin, ei siihen mikä on lihavan mielestä paljon) ja se pitää nälän poissa monta tuntia. Ennen seuraavaa ateriaas on hyvä olla tunti pari nälän tunteessa. Ei se tapa.

M42

Vierailija
13/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:12"]20 min kuntopiiri joka ilta. Jos ei sillä lähe, niin ei sitten millään. [/quote] Ei siis hyvä neuvo kelpaa alapeukuista päätellen? Turha sitten itkeä..

[/quote]

Mä en oo alapeukuttanut yhtään viestiä. Kaikki vastaukset on hyviä -Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän