Kotitestit posit, viralliset negat
Flunssa alkoi viimeviikolla. Tein pe aamuna kotitestin johon tuli ihan hailakka viiva ja hakeuduin työterveyteen Mehiläiseen viralliseen testiin joka oli kuitenkin negatiivinen. Tänään aamulla kävin uudestaan testissä koska makuaisti hävisi eilen. Testi oli taas negatiivinen. Kotitestiin tuli nyt kuitenkin heti selvä kirkas positiivinen.
Onko kellekään muulle käynyt noin? Töihin voin kuulema mennä huomenna jos olen muuten työkuntoinen kerta viralliset testit ovat olleet negatiivisia. Ja olenkin, en tarvitse työssäni makuaistia ja olo on muutenkin parempi mutta vähän hirvittää kun olen asiakaspalvelussa töissä ja työkavereitani on riskiryhmäläisiä.
Kommentit (7)
Ihan yhtä tyhjän kanssa. Miksi pitää testata jotta tietää olevansa sairas/terve? Testitkin tuntuu näyttävän mitä sattuu.
Mulla lähipiirissä perhe, jossa korona.
Äiti virallisesti positiivinen ja kotitesti posi, isä virallisesti negatiivinen, mutta kotitestistä posi, teinit kotitestin mukaan positiivisia. Eli kaikki saivat kotitestistä positiivisen.
Kaikilla perusoireet, kuumetta, kurkkukipua ja päänsärkyä.
Isä ollut etätöissä kokojan, joten eiköhän se ole hänelläkin, vaikka pcr näyttää negaa. Vanhemmat kävivät kuitenkin ihan oireisena testissä. Jotenkin outoa, että isä olisi muka napannut jostain jonkun randomflunssan kotona työskennellessä, varsinkin ku perhe koronassa. Kotitesti kuitenkin posi.
En silti ihan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Äiti virallisesti positiivinen ja kotitesti posi, isä virallisesti negatiivinen, mutta kotitestistä posi, teinit kotitestin mukaan positiivisia. Eli kaikki saivat kotitestistä positiivisen.
Isä ollut etätöissä kokojan, joten eiköhän se ole hänelläkin, vaikka pcr näyttää negaa. Vanhemmat kävivät kuitenkin ihan oireisena testissä. Jotenkin outoa, että isä olisi muka napannut jostain jonkun randomflunssan kotona työskennellessä, varsinkin ku perhe koronassa. Kotitesti kuitenkin posi.
En silti ihan ymmärrä.
Ihan arpapeliä. Mun tuttu teki 2 positiivista kotitestiä, seuraavana päivänä virallisen negan ja positiivisen kotitestin. Siitä seuraavana päivänä 2 negatiivista kotitestiä ja yhden positiivisen kotitestin. Rahastusta ja näyttävät mitä sattuu.
Joku kirjotti joskus täällä miten sai negan virallisesta, vaikka oli koronassa. Kävi uudelleen ja pyysi ottamaan toisesta sieraimesta, niin tuli positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
En silti ihan ymmärrä.
On mahdollista, että pcr näyttää negatiivista. Tulos riippuu myös näytelaadusta, eli näytteen otto ei ole onnistunut hyvin. Olen kuullut testeissä kävijöiltä että näytteenoton tekniikassa on eroja. Toinen osaa ja toinen ei osaa.
Luottaisin positiiviseen kotitestiin. Aina positiivinen kotitesti on pätevä kun taas negatiivisen voi kyseenalaistaa.
Itse tein positiivisen kotitestistä, työnantajalle se ei riittänyt vaan piti mennä labraan kun en ollut kipeä vain altistunut. Labrantesti oli negatiivinen ja käsky kävi töihin. Kiva oli hoitaa pieniä lapsia ja kokoajan pelotti että kuka sairastuu. Aika moni ja perhekin sairasti mutta en tiedä tartutinko vai saivatko muualta. Yhden perheen isoäiti kuoli koronaan
Uskoisin virallista testiä. Tai sitten korona on vasta tulossa ja saattaisi vaikka huomenna näkyä.