Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huutojakoa käyttävät opettajat

Vierailija
24.08.2015 |

onko lapsenne koulussa opettajia, jotka vielä tätä käyttää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nöyryyttävää olla aina se viimeinen valituista. Kunnes sitten luokallemme tuli joku vielä lihavampi.

Vierailija
2/6 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opettaja ja olen joutunut valistamaan kollegojani tästä...

Eli ei tietenkään huutojakoja meidän koulussamme, ja mielellään myös ryhmätöiden ryhmät päättää opettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miksi tällainen nöyryyttävä muinaisjäänne on vieläkin sallittu! Mihin opettjat tällä pyrkivät? Siihenkö, että viimeikseksi valittu "ottaisi opiksi ja ryhdistäytyisi"? Nämä huutojoukkueet kun eivät välttämättä edes määräydy sen perusteellla, miten hyvä on jossain lajissa, vaan muut syyt, kaverisuhteet, kiusaaminen ym. Sanoisinpa jopa, että tämä kertoo opettajan ammattitaidottomuudesta ettei uskalla ottaa vastuuta ja jakaa itse aikuisena joukkueet.

Vierailija
4/6 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:35"]

En käsitä, miksi tällainen nöyryyttävä muinaisjäänne on vieläkin sallittu! Mihin opettjat tällä pyrkivät? Siihenkö, että viimeikseksi valittu "ottaisi opiksi ja ryhdistäytyisi"? Nämä huutojoukkueet kun eivät välttämättä edes määräydy sen perusteellla, miten hyvä on jossain lajissa, vaan muut syyt, kaverisuhteet, kiusaaminen ym. Sanoisinpa jopa, että tämä kertoo opettajan ammattitaidottomuudesta ettei uskalla ottaa vastuuta ja jakaa itse aikuisena joukkueet.

[/quote]

nimenomaan. ja koska kaikki opettajat ei tätä tajua, niin olisi tärkeää, että esim. vanhempainyhdistykset, rehtori, muut opettajat pitäisi asiaa esillä ja ohjaisi huutojakoa käyttäviä opettajia muihin jakotapoihin.

Vierailija
5/6 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli huutojaot ala-asteella. Mutta käytännössä asia meni arvalla kun kapteenit huusivat numeron ja vasen tai oikea. Sattumanvaraiset joukkueet, joku oli tietysti aina viimeinen, mutta se oli arpapeliä.

Vierailija
6/6 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko joku saanut huutojaot loppumaan juttelemalla opettajan kanssa asiasta?