Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylienergiset bloggaajat

Vierailija
24.08.2015 |

Miten ihmeessä jotkut ehtivät tehdä niin paljon? Bloggaajia mietin. Itse ehdin vain kasvattaa lapset ja siivota ja käydä työssä + jumppa kerran viikossa. En mitään muuta, vaikka minulla on mies joka tekee tasaveroisesti kaikkia hommia.

Rillan koti -blogi on nyt tauolla, mutta instassa näkyy, että tänä kesänä hän maalaa itse taloaan. Ihmettelin joskus kauan sitten, että miten hän jaksaa tehdä kaikkea. Hänen miehensä asui aiemmin viikot muualla työn vuoksi, Rilla työssä, 3 lasta kotona joista 1 ihan pieni, blogia kirjoitti ahkerasti, siivosi ilmeisesti itse, remontoi koko ajan, kunnosti kalusteita, harrasti liikuntaa jne jne.

Pariskunnalla on luultavasti aika hyvät tulot, ja kai siitä blogistakin jotain saa. Miksi he eivät osta siivousta, talon maalausta ja muita remppoja? En vain voi ymmärtää, miten 1 ihminen ehtii tehdä (kokopäivä?)työtä, kasvattaa lapset, hoitaa kodin ja siihen lisäksi nuo kaikki muut hommat! Ja tämä kaikki samalla kun mies asui viikot muualla.

Kalastajan vaimon blogissa oli aiemmin aistittavissa samaa energisyyttä: päivätyö + jumppaohjaajan työ, pienet lapset, blogin pito, taideharrastukset, miehen matkatyö, kodin ja puutarhan laitto jne. Mutta sitten tajusin että hänellä on osa-aikainen työ ja jossain vaiheessa hän valittelikin vakavaa väsymystään.

Krumeluuribloggaaja Kaunis pieni elämä ei sentään ollut töissä, paitsi mitä nyt pyöritti nettikauppaa. Silti ihmettelin, miten hänellä on aikaa näperrellä kaikki ne arkartelujutut ja muut höpönlöpöt. Blogista pidin heidän talonsa vuoksi, muuten blogi on aika hurja, ellei tykkää piipertelyaskarteluista ja röyhelöistä. Perheensä ulkomaille muuton myötä lopetin blogin seuraamisen, kävi niin tylsäksi.

Missä muissa blogeissa on liian energisiä ihmisiä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla noista saattaa olla lähellä lastenhoitoapua, esim. mummola ottaa lapset koko viikonlopuksi ja kyllä siinä ehtii vaikka taloa maalata. Sama juttu sillä Olga Temosella, pyörittää maatilaa ja keittiötä ja perhettä, mutta eikös heilläkin asu ihan lähellä isovanhemmat, jotka ovat hyvin avuliaasti hoitoapuna. Minusta on aika tylsää väittää että "itse tässä hoidan kaiken", jos kuitenkin on paljon apua saatavilla.

Vierailija
2/8 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko, että blogissa annettu kiiltokuva vastaa lähellekään todellisuutta? Kotihengettäryys on usein pelkkää lavastusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. KPE saattaa päivittää blogia kerran viikossa tai harvemmin juurikin siitä "näperrysjutustaan" eli tekee jotain sellaista ehkä kerran viikossa, mikä nyt ei ole harvinainen suoritus kenellekään.

Vierailija
4/8 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin uskoa, että blogien pitäjille syntyy alitajuista tarvetta olla tekemässä jotain, josta saisi mukavaa sisältöä blogiin? Ja eiköhän blogi perusteta juurikin siltä pohjalta, että MINUN elämässäni on jotain raportoimisen arvoista?

Vierailija
5/8 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että kerrotaan viikon tekemisiä ja ehkä myös sievistellään totuuutta. Harva bloggaaja kuitenkaan kerro stressioireista, masennuksesta, ripulitaudista tai miehen pitkäksi venähtäneestä lauantai- illasta. Tai kuinka paha riita meneillään on. Sitten erotaan yhdessä postauksessa kertomalla vain elämänmuutoksesta yms. diipadaapaa.

Vierailija
6/8 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:14"]

Voihan se olla, että kerrotaan viikon tekemisiä ja ehkä myös sievistellään totuuutta. Harva bloggaaja kuitenkaan kerro stressioireista, masennuksesta, ripulitaudista tai miehen pitkäksi venähtäneestä lauantai- illasta. Tai kuinka paha riita meneillään on. Sitten erotaan yhdessä postauksessa kertomalla vain elämänmuutoksesta yms. diipadaapaa.

[/quote]

Kaikki blogit ei oo realityä vaan halutaan blogata jostain rajatusta teemasta. Ei silloin tartte kertoa noista asioista.

Vierailija
7/8 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista elämä minusta. Miten laiska ihmisen täytyy olla jos ei jaksa KOSKAAN itse esim. maalata. Siivous, askartelu ja muut jutut taas ovat normaalia arkea.

Vierailija
8/8 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:40"]

Miten ihmeessä jotkut ehtivät tehdä niin paljon? Bloggaajia mietin. Itse ehdin vain kasvattaa lapset ja siivota ja käydä työssä + jumppa kerran viikossa. En mitään muuta, vaikka minulla on mies joka tekee tasaveroisesti kaikkia hommia.

Rillan koti -blogi on nyt tauolla, mutta instassa näkyy, että tänä kesänä hän maalaa itse taloaan. Ihmettelin joskus kauan sitten, että miten hän jaksaa tehdä kaikkea. Hänen miehensä asui aiemmin viikot muualla työn vuoksi, Rilla työssä, 3 lasta kotona joista 1 ihan pieni, blogia kirjoitti ahkerasti, siivosi ilmeisesti itse, remontoi koko ajan, kunnosti kalusteita, harrasti liikuntaa jne jne.

Pariskunnalla on luultavasti aika hyvät tulot, ja kai siitä blogistakin jotain saa. Miksi he eivät osta siivousta, talon maalausta ja muita remppoja? En vain voi ymmärtää, miten 1 ihminen ehtii tehdä (kokopäivä?)työtä, kasvattaa lapset, hoitaa kodin ja siihen lisäksi nuo kaikki muut hommat! Ja tämä kaikki samalla kun mies asui viikot muualla.

Kalastajan vaimon blogissa oli aiemmin aistittavissa samaa energisyyttä: päivätyö + jumppaohjaajan työ, pienet lapset, blogin pito, taideharrastukset, miehen matkatyö, kodin ja puutarhan laitto jne. Mutta sitten tajusin että hänellä on osa-aikainen työ ja jossain vaiheessa hän valittelikin vakavaa väsymystään.

Krumeluuribloggaaja Kaunis pieni elämä ei sentään ollut töissä, paitsi mitä nyt pyöritti nettikauppaa. Silti ihmettelin, miten hänellä on aikaa näperrellä kaikki ne arkartelujutut ja muut höpönlöpöt. Blogista pidin heidän talonsa vuoksi, muuten blogi on aika hurja, ellei tykkää piipertelyaskarteluista ja röyhelöistä. Perheensä ulkomaille muuton myötä lopetin blogin seuraamisen, kävi niin tylsäksi.

Missä muissa blogeissa on liian energisiä ihmisiä?

[/quote]

No, oon ihmetellyt (kadehtinut ;) Rillan energisyyttä myös :) Eihän meistä kellään ole kuin 24/7 :) Eikä suurperheen äitinä ole aina niin helppoa. Lisäksi Rillan ammatti vaatii varmasti jatkuvaa skarppina oloa!

Kalastajan vaimo tosiaan tekee vain paria päivää viikossa eikä jumppatuntejakaan taida kertyä 2 enempää. Ja omien sanojensa mukaan bloggaaminenkin vie melko vähän aikaa. Oikeastaan toivoisin, että itsellänikin olisi tuollainen elämä, jossa noin paljon omaa aikaa! Suomessa harrastusten ohjaamiseenkin käytetään tupla-ajat verrattuna Norjaan. Taidetaan me olla aika raatajakansaa... Huoh..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan