Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kassalla oloon

Vierailija
23.08.2015 |

Kassalla pari kesää työskennelleenä, olen huomannit että on pari asiaa, mitä asiakkaat eivät tiedä (mutta olisi ihan hyvä tietää).

Ensinnäkin, sen pins/plussa/bonus-kortin voi vetää heti, kun ensimmäinen ostos on vedetty lukijasta.

Toiseksi, jos naputtelet pin-koodin väärin, älä vedä korttia pois ellei kassa pyydä. Tämä yleensä vain sekoittaa konetta, kun kortti vedetään pois, ja laiteyaan heti takaisin ja kone alkaa piippaamaan koska ei ns. pysy perässä. Eli, jos pin menee väärin, paina keltaista nappia ja naputtele pin uudestaan. Kassalta voi aina kysyä neuvoa.

Ja usein ne alennustuotteiden hinnanvähennykset löytyvät sieltä aivan kuitin lopusta. Eli jos et löydä kuitilta alennettua hintaa, tsekkaa vielä kerran kuitin loppu.

Monelle nää asiat ovat varmasti tuttuja, mutta silti törmään usein henkilöihin jotka eivät näitä tiedä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tälläi aihe. Huoh.

Vierailija
2/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:58"]

toi keltainen näppäin oli uutta. Näättekö myös onko kortilla katetta tarpeeksi yms?

[/quote]

Jos katetta ei ole, niin kone ilmoittaa siitä. Sitä, paljonko sitä rahaa sitten tilillä on, ei nähdä.. :D (vaikka jotkut asiakkaat niin kuvittelevat)
[/quote]
Joo pari kertaa kassalla istuessani tuli joku kortin kanssa (tällöin vielä kassa höyläsi) maksamaan ja sanoi että "katotsä paljo siel on rahaa, tiiän et näät kuitenki" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen vaikeelta vaikuttaa ostosten tekeminen nykypäivänä. 

Oon nyt useampaa saman aihepiirin ketjua lueskellut viime päivinä. useimmiten ketjun aloittajasta on havaittavissa, että hän on suhteellisen nuori kassatyöntekijä. Jaellaan vinkkejä ja ohjeita netissä. Niistähän voi ruoatella vaikka asiakkaan kanssa siinä asiointitilanteessa.

Itse olen työskennellyt kassalla muiden hommien lomassa yli 10 vuotta. En ole pystynyt samaistumaan juurikaan näihin "kassaketjujen ap:hin". Nää repii ressiä ihan ihme asioista.

Meitä ihmisiä ja asiakaita on monenlaisia ja joka lähtöön. Jokainen, joka on valinnut minun työpaikkani ostospaikakseen on ansainnut sen, että hän saa tehdä ja maksaa ostoksensa vuorollaan juuri sellaisella tyylillä joka on hänelle sopiva. 

Ja mitä jonottamiseen tulee, niin elämä on. Joskus elämässä on tilanteita, että täytyy hieman odottaa. Tämän olen sanonutkin jollekin "mummelin-niskaan-hönkijälle."

Vierailija
4/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin pätee tavallaan .....

Vierailija
5/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas? 

Montako kertaa päivässä tämä pitää käydä läpi? Pitäiskö teidän käsitellä näitä siellä töissä, ettei tarvitse jossain vauvapalstoilla hoitaa sitä asiakasinformointia?

Vierailija
6/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:40"]Kukin pätee tavallaan .....
[/quote] En kyllä päde, kerron vaan kun moni ei tunnu olevan tietoinen ja sitten ihmetellään kassalla. Toki ei siinäkään vikaa ole, autan mielelläni.

Vierailija
7/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun sais itsepalvelukassan.

Vierailija
8/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää vetää herne nenään jos aloittaja haluaa vaan auttaa teitä asioimaan helpommin ja nopeammin ja kertoo miten ne laitteet siellä kaupassa toimii?

Vierailija
9/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:45"]Voi kun sais itsepalvelukassan.
[/quote] Sielläkin täytyy olla myyjän auttamassa useimpia katsomassa.

Vierailija
10/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä tätä, että näitä asioita mitkä ennen teki myyjä eikä asiakas (kortin vetämiset jne), ei missään sitten kuitenkaan neuvota, vaan asiakkaan pitää jotenkin automaattisesti ilman ohjeita osata. 

Vierailija
11/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi keltainen näppäin oli uutta. Näättekö myös onko kortilla katetta tarpeeksi yms?

Vierailija
12/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksei näitä kerrota asiakkaalle vaikka jossain infotaululla? Myyjillekin on perehdytys, niin miksei asiakkaalle?

Vierailija
13/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:58"]toi keltainen näppäin oli uutta. Näättekö myös onko kortilla katetta tarpeeksi yms?
[/quote] Itse en muussa tapauksessa näe, ellei sitten rahat riitä ostoksiin. Silloin näytölle tulee teksti että "ei katetta/tjsp". ap

Vierailija
14/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö kassa asiakkaan nimeä kortilla maksettaessa?

Vierailija
15/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:03"]Näkeekö kassa asiakkaan nimeä kortilla maksettaessa?
[/quote] En näe. ap

Vierailija
16/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:58"]toi keltainen näppäin oli uutta. Näättekö myös onko kortilla katetta tarpeeksi yms?
[/quote]
Aika selvästihän siinä on vain ne kolme nappia, punainen keskeytys, vihreä ok ja keltainen jossa usein lukee vielä "korjaa" tms.

Vierailija
17/17 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:58"]

[/quote]

Jos katetta ei ole, niin kone ilmoittaa siitä. Sitä, paljonko sitä rahaa sitten tilillä on, ei nähdä.. :D (vaikka jotkut asiakkaat niin kuvittelevat)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme