Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita laakari sanoo selkakivusta? Antaako jotain vahvempaa sarkylaaketta tai sairaslomaa? Onko parempi maata sangyssa vai yrittaa vahan liikkua? Istuminen on mahdollista vaan max 10

Vierailija
01.10.2006 |

min kerralla. Auttaako hieroja vai onko se nyt vaan pahasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käsketään liikkua kivun sietämissä rajoissa. Itse sain selkäkipuun burana 600 ja sirdadudia. Ne piti syödä kuuri luontoisesti viikon ajan. Sairaslomasta en tiedä kun en ollut töissä. Mutta lääkäri kysyi, että oletko työelämässä. Olisi vissiin kirjoittanut sairaslomaa.

Vierailija
2/8 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräsi vaan vahvoja särkylääkkeitä ja lihaksia rentouttavia lääkkeitä. Kipu on mulla jatkunut jo usean kuukauden. Istuminen ja käveleminen on todella vaikeaa:( Lääkärissä olen käynyt 4 kertaa, ja lääkäri sanoi että jos vielä kipu jatkuu ja lääkäriin joudun menemään hän laittaa lähetteen asiantuntijan hoiviin, koska ei itse tiedä mikä selkää voisi vaivata. Nyt odottelen lähetettä, jotta pääsisin eroon näistä kivuista. Hierojalla kävin, mutta se vaan pahensi kipua:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sen verran arkapaikka toi selkä. Yhdellä tutulla oli välilevyn pullistuma joka ei parantunut ennenkuin leikkauksessa. Ei pystynyt kävelemään muutakuin kumarassa istumaan pystyi vähänaikaa kerralla ym. Kauheeta katseltavaa,

Vierailija
4/8 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ainakin terveyskeskuksessa käydä valittamassa selkäkivuista, ennenkö otetaan tosissaan. Mulla todettiin sit loppujen lopuks välilevyn pullistuma.

Kävin varmaan 6 kertaa hakemassa saikkua (aina n. viikon saikku kerrallaan) ja särkylääkkeitä ennekö eräs ihana lääräri uskoi, että siellä selässä on todellakin vikaa ja sain lähetteen magneettikuvauksiin. Sieltähän sitten löytyi valtava pullistuma. No fysioterapiaa siihen yritettiin, mut siitä ei ollut mitään hyötyä. Pikkuhiljaa se sitten itsekseen parantui.

Lääkkeitä määrättiin relaksanteista kipulääkkeisiin ja fysioterapeutti sanoi, että relaksantit ainakin ovat pahasta silloin kun on pullistuma. Eli lihaksien pitäisi olla kunnossa ja tukea selkää..Itse sain mm. parkinsonin taudin hoitoon käytettäviä lääkkeitä(niistä tuli tosi paska olo kaikinpuolin).

Hiukan yli vuoden kesti ennekuin pystyin sanomaan, että selkä on suhtkoht normaali.

Jos oikeesti tunnnet että on pahasti vialla selässä, niin sitkeesti vaan uudestaan ja uudestaan lääkäriin. Älä vaan jätä hoitamatta.

Vierailija
5/8 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja makaaminen on myrkkyä selälle. Mahdollisuuksien rajoissa kevyttä liikuntaa jos pystyy liikkumaan. Itse en pystynyt kuin makaamaan mahallani lattialla pahimmassa vaiheessa...

-edellinen-

Vierailija
6/8 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mikään tavanomainen vaiva. Olen viikonlopun syönyt buranaa ja särky lakkaa aina joksikin aikaa mutta alkaa uudelleen, ilmeisesti kun lääkkeen vaikutus loppuu. Selkä on kyllä kipeä alaselästä niskaan asti ja mietin vain, että jos menisin nyt päivystykseen, saisinko sieltä jotain apua. Kun jono on varmaan ainakin pari tuntia ja koko sekin aika pitää istua terveyskeskuksen huonoilla tuoleilla.

Vierailija
7/8 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon ottanut jonkun 3-4 päivässä, vähemmällä särkeää liian paljon liian pitkään.

ap

Vierailija
8/8 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 9 tabua per pv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi