Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan ihan viisas? Melkein 50v ja yhteishaku

Vierailija
16.03.2022 |

Olenkohan ihan viisas? Kaduttaa nyt jo koko haku. Mietin jo peruuttamista.
Ihan uusille aloille hain.
Tuskin pääsen sisään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei, kyllä yliopistolla ja amkissa on sinua vanhempiakin.

Vierailija
2/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaduttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaduttaa?

Jotenkin hävettää hakea näin vanhana johonkin amkiin sinne nuorten sekaan. Tuli nyt jo tunne etten kuulu tuonne. Miten tällainen dinosaurus pärjää kun koko opiskelusysteemi muuttunut sitten vuoden 2006 kun viimeks opiskelin.

Ap

Vierailija
4/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sosiaali- ja terveysalalle suuntautumassa, niin 50-v. sopii joukkoon. Valmistuin viime vuonna yhdestä opinahjosta, jossa kurssitovereinani oli myös kuusikymppisiä. 

Jos sen sijaan olet valinnut jonkun trendikkään alan, jossa kaikki muut ovat parikymppisiä, niin voi olla aika yksinäistä opiskelu.

Sinälläänhän ikäsi ei ole ongelma, sillä sinulla on edessä liki 20 työvuotta.

Vierailija
5/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sä pärjäät! Sen, minkä nuoremmat voittaa iän puolesta, sinä voitat elämänkokemuksella ja laajalla ymmärryksellä asioista. Sitä paitsi nuorten seurassa nuortuu itsekin! Tsemppiä yhteishakuun. Vähän kadehdin, t. 51v.

Vierailija
6/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaduttaa?

Jotenkin hävettää hakea näin vanhana johonkin amkiin sinne nuorten sekaan. Tuli nyt jo tunne etten kuulu tuonne. Miten tällainen dinosaurus pärjää kun koko opiskelusysteemi muuttunut sitten vuoden 2006 kun viimeks opiskelin.

Ap

Ei siitä kannata välittää. Ja kuten jo joku sanoihin, on siellä vanhempiakin.

Vierailija
7/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on ihan normaalia, että opiskelijat ovat muutakin kuin 18-25-vuotiaita. Meidän ryhmässä suurin osa on yli 35. Vanhin 62. 

Vierailija
8/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lähdin opiskelemaan vielä melkee 50-kymppisenä.meillä on ainakin vanhemmat omissa ryhmissään ja suoraan koulusta tulleet omissaan.nyt alkaa oleen uus työpaikkakin jo katottuna.

suosittelen jos nykyinen työ **tuttaa.

Vierailija
9/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaduttaa?

Ap

Minkä nuorten?

t. monimuoto-opiskelija, jonka opiskelukavereiden ikähaarukka on 29-56

Vierailija
10/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla edes hoitoala, että siellä on vanhempiakin opiskelijoita. Itse opiskelin vastikää sellaista harvinaisempaa alaa, joka ei edes työllistä hyvin, mutta siellä oli silti varmaan kolmasosa yli 30-vuotiaita, vanhimmat 50+. Moni oli tullut nimenomaa hoitoalalta. Uskon että ala on monelle sellainen nuoruuden unelma ja sitten koitti valita järkevämmin ja unohtaa sen. Sitten kuitenkin päätyi sille. Itselle ainakin on ollut.

Vierailija
11/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaduttaa?

Ap

Huomattavasti paremmin kuin tämä dinosaurus, joka oli ennen viimesyksyä opiskellut viimeksi 80-luvun puolella. Mutta hyvin olen minäkin pärjännyt. Ja ryhmässä on monta muutakin dinosaurusta minun lisäkseni. 

Vierailija
12/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä sinne ilman hakua kuitenkaan pääse, vaikka olisit 75-vuotias. Tai no, onhan noita muitakin tapoja, mutta yhteishaku on kuitenkin se tavallisin .

Vierailija
13/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaduttaa?

Ap

Tuota lukiessa nauroin ääneen. Hän on sentään opiskellu vuonna 2006, kun minä ja moni muu opiskelukaverini olimme opiskelleet viimeksi noin 30 vuotta aikaisemmin. Vaikeinta oli oppia lukemaan ulkomaankielisiä tenttikirjoja, mutta niistäkin selvittiin.

Vierailija
14/17 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä aplle! Itsekin saman ikäisenä haaveilen opiskelusta, mutta siihen ei ole varaa.

Vierailija
15/17 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu yleensä kasvattaa viisautta. Ei siis kannata katua tai peruuttaa hakua.

Itsekin olen melkein 50-vuotias ja meinasin kokeilla yhteishakua ja katsoa tärppääkö. Itse tosin haen itselleni ensimmäistä tutkintoa ja yritän päästä tekemään jotain vuosikausien työttömyyden jälkeen. En usko, että enää voisin työllistyä vaikka saisinkin tutkinnon joskus suoritettua, mutta olisi ainakin pariksi vuodeksi jotain tavoitteellista tekemistä ja olisi jotain täytettä ansioluetteloon nykyisen tyhjyyden lisäksi.

Vierailija
16/17 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämä! Elä se niin kuin haluat!

Vierailija
17/17 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 65 ja sain juuri tänään opiskelupaikan. Jihuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän