Kuvaile tyypillinen työasusi + kerro ammattisi!
Kuvaile tyypillinen (esim. huomisen) työasusi ja -tyylisi. Kerro myös ammattisi.
Kommentit (170)
T-paita (jossa lukee työnantajan nimi) ja collegehousut. Ei voimakkaita hajusteita. Työsandaalit tai turvakengät. Kaupan myyjä.
Joko vihreä paita ja vihreät housut tai sitten koko valkoinen asu. Voi olla myös näiden yhdistelmä
Sairaanhoitaja
Huomenna, kun on luvassa lämmintä: siisti trikoomekko, matalakorkoiset kengät tai ballerinat, aamuksi mekon sävyyn sopiva neuletakki. Korviin kotimaista suunnittelua olevat korvikset, hiukset auki tai nutturalla.
Tiedottaja
Sininen kauluspaita, tummansininen slipoveri, siniset farkut ja turvakengät. ( joka päivä sama asu) Apulaismyymäläpäällikkö kaupassa
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:19"]Ihan oikea luotiliivi, vai onko se samantapainen kuin esimerkiksi portsarien ja muiden järjestyksenvalvojien turvaliivit puukottajia yms. vastaan?
[/quote]
Jos minua tarkoitit, niin juu, semmoinen suojaliivi. Suojaa puukolta, luodeilta ja neulanpistoilta yms.
T. Se sama ensihoitaja
[/quote]
Se on pistoliivi ja se ei estä luotia. Puukon ja muut terävät se kyllä pysäyttää. Pistoliivit löytyy joka ikisestä lanssista (tai pitäisi löytyä) oli se sitten hoito- tai perustason lanssi.
terveisin, toinen hoitotason kyytijulli
Polvipituinen mekko, jokin värikäs neuletakki ja matalat sandaalit. Ei sukkiksia. Jotkut korvikset, tukka nutturalle. Suunnittelija.
Mustat urheilulliset ulkoiluhousut, t-paita ja joku huppari, mahdollisesti myös takki sään mukaan. Kengät kelin ja vuodenajan mukaan. Kotisairaanhoitaja
Farkut, lyhythihainen toppi, jotain koruja ja matalat, mukavat kengät. Toimistohenkilö.
Ratsastushousut, polvisukat, tallikengät tai ratsastussaappaat. Talvella toppahousut.
Yläosana t-paita, syksyisin esimerkiksi huppari ja liivi, talvella toppatakki.
Saatte itse arvata ammattini. :D
Varmaan kirurgi?
Näillä keleillä t-paita ja shotsit. Sisällä sisäkengät ja ulkona sandaalit. Niin ja rannekello. Lastenhoitaja olen.
Valkoinen kauluspaita, kirjava kynähame, ohuet ihonväriset sukkikset ja 10 cm:n mustat mokkanahkakorkkarit. Olen opettaja.
Valkoinen takki, mustat housut, musta essu, musta hattu ja turvakengät.
Olen kokki. :)
Turvakengät, viiltosuojattu huomiovaatetus, viiltosuojatut hanskat, kypärä ja suojalasit. Ei meikkiä.
Rakennusmies
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:42"]
Kauluspaita ja siistit mustat housut, avokkaat joissa pieni korko, hiukset siististi nutturalla, hillittyjä koruja+rannekello. Kultasepänliikkeen myyjä.
[/quote]
Millaisia sääntöjä, ohjeistuksia tai suosituksia teillä on omien korujen suhteen?
[/quote]
Oikeastaan mitään ohjeistuksia ei ole edes suoraan sanottu, mutta onhan se sanomattakin selvää, että mielellään tietysti tuotteita, joita meillä myydään :) mutta olen pitänyt muitakin! En kuitenkaan kehtaisi laittaa mitään rihkamakoruja töihin, enkä kylläkään sellaisia omista.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:22"]Ratsastushousut, polvisukat, tallikengät tai ratsastussaappaat. Talvella toppahousut.
Yläosana t-paita, syksyisin esimerkiksi huppari ja liivi, talvella toppatakki.
Saatte itse arvata ammattini. :D
Varmaan kirurgi?
[/quote]
Kilparatsastaja?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:35"]Valkoinen kauluspaita, kirjava kynähame, ohuet ihonväriset sukkikset ja 10 cm:n mustat mokkanahkakorkkarit. Olen opettaja.
[/quote]
Mitä ihmettä? Miksi alapeukku? Eikö opettajan sovi pukeutua tavallisiin toimistotyylisiin vaatteisiin? Mitä ihmettä pitäisi pistää päälle?
Uskomatonta että noin paljon pukumiehiä täällä.
Farkkuhame, t-paita ja sandaalit. It-puolen projektipäällikkö.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:10"]
Frakki. Ruumisauton kuljettaja.
[/quote]
Onko joku erityistilaus/erityishenkilö kyseessä? Kun meidän perheen vainajia on kuljetettu, on kuskilla ollut "vain" tumma puku.
[/quote]
Ihan normaalisti käytän. Tiedän kyllä että osa kollegoistani käyttää "pelkkää" mustaa pukua mutta itse olen aina pukeutunut arvokkaasti.