Kannattiko pari viikkoa sitten myydä kaikki osakkeet ja rahastot?
Täällä oli joukko paniikinomaisessa tilassa taas myymässä kaiken mahdollisen arvo-osuustileiltään ja osteiltaan kun maailman loppu kolkutti ovelle. Ja kuinkas sitten kävikään? Meni kaksi viikkoa ja kurssit on jälleen suht samoissa numeroissa kuin ennen sotaa.
Sama meno kuin kaksi vuotta sitten. Porukka myy ” kun nyt vielä saa omansa pois” ja hetkessä ollaankin uudessa, komeassa nousussa.
Kommentit (34)
Itkijöitä riittää. Aloitti kuukausi sitten sijoittamisen ja luvattiin helpot tuotot. Nyt täytyykin myydän kun kurssit ovat laskeneet. Huijausta koko homma!
Minä innostuin ensimmäistä kertaa sijoittamaan nyt.
Tänään tulee koron nosto. Yksi väärä sana ja taas rommaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole myynyt mutta komeasti ollaan miinuksella silti.
Mitä omistat?
Mulla Sampoa, Nordeaa, Marimekkoa, Konecranesia, Fortumia ja olen ihan reippaasti vihreällä edelleen.
En tiedä mutta uskon että kannatti. En tappiolla myynyt.
Mä en myynyt. Katsotaan kuinka käy. Miinuksella vielä vähän kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee koron nosto. Yksi väärä sana ja taas rommaa.
Toivottavasti lisää ostopaikkoja.
Myin riskisimmät ja ostin alhaalta takaisin. Kaikki plussalla tällä hetkellä.
Myrmyr kirjoitti:
En tiedä mutta uskon että kannatti. En tappiolla myynyt.
Miksi uskot niin?
Kyllä mokan tein kun menin vähentelemään paniikissa, mutta eipä voi kuin omaa tyhmää päätä haukkua.
Sijoittaminen ei ole hätähousujen hommaa.
En myynyt, mutta en myöskään osta mitään ennen kuin sota loppuu. Ei tarvita kuin yksi ydinasevihjaus Putinilta niin kurssit tulee taas alas.
En ole myynyt yhtään mitään. Laskut kuuluu asiaan.
Kyllä kannatti. Kiitos kaikille pilkkahintaan vähänsä luovuttaneille.
Näinhän se pörssi toimii. Kiitos kiitos.
Jaha, täällä taas aloittajana joku sijoitusoppaan niellyt. Oppaiden klisesopassahan järjestään esiintyy tämä myyttinen hahmo, joka ostaa ja myy aina väärään aikaan ja jolle voidaan sitten porukalla naureskella ja päivitellä, että miten tuollaisia voi ollakaan. Hämmästyisit jos tietäisit, miten moni niistä väärään aikaan myyneistä on itse asiassa myynyt oikeaan aikaan suhteessa niihin omiin ostoihinsa. Vaikka myisi laskevaan kurssiin, omat ostot voivat olla monta sataa prossaa voitolla omasta myyntihinnasta ja laskevaan kurssiin myydyn osakkeen tuotolla voidaan ostaa esim. jotain vielä parempaa osaketta, jonka senkin hinta on laskenut ja homma onkin siis ollut kaikin puolin järkevä peliliike.
Nopeasti on pörssikurssit nousseet takaisin ylöspäin. Hyvin menee.
Kurssien nousut ja laskut kuuluu asiaan, se on osakkeiden ja rahastoiden idea. Jos ei tätä ymmärrä eikä kestä niin parempi laittaa rahaa sukan varteen eikä riskeerata mitään.
Fortumin omistaminen harmittaa mutta ei siitä just nytkään eroon pääse kun ei ihan isolla tappiolla viitsi myydäkään.
Onneksi en myynyt!!!! Hitto! En ois kyllä kyennytkään, salkku on vielä osittamattomassa kuolinpesässä! Mutta silti. Mietin jo vakavissani, että pitääkö nyt myydä, mutta kun ei se ois nopeasti saatu aikaan kuitenkaan, niin alistuin, että viddu, antaa mennä! Mutta nythän kurssit ovat nousseet tosi muikeasti?
En ole myynyt mutta komeasti ollaan miinuksella silti.