Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko IT-alan naistyönhakijoita paikalla? Saatteko työhaastattelukutsuja?

Vierailija
16.03.2022 |

Minä en saa, ja olen miettinyt voisiko johtua sukupuolestani. Pitäisikö testata ja hakea joka paikkaa miehen nimellä? Onko kukaan testannut ja huomannut sen auttavan? Ongelmani on se, että olen niin sanottu Hyvä Tyyppi, mutta haastatteluihin on vaikea päästä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei palkata ketään, kaikki on jäissä. Ja kun palkataan, palkataan miehiä, sori sisko, niin se vaan menee.

Vierailija
2/5 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 50+, palkkaatko? Yläpeukku kyllä, alapeukku ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikasta mihin hakee. Meillä on melko tasaisesti palkattu viime aikoina miehiä ja naisia ihan rivitöihin kuin johtoportaaseen iästä riippumatta.

Enemmän ehkä epäilisin osaamisen ajantasaisuutta. Ovatko osaamisesi ja vahvuutesi niitä, joita nyt tarvitaan?

Vierailija
4/5 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikagallup kirjoitti:

Nainen 50+, palkkaatko? Yläpeukku kyllä, alapeukku ei.

Jos tiedät jotain storagesta ja SAN-verkosta, niin heti palkataan.

Vierailija
5/5 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan Linkedinissä yhteydenottoja rekrytoijilta ja olen saanut aina kutsun haastatteluun, kun olen itse hakenut jonnekin. Minulla on pitkä ja monipuolinen kokemus ja alan koulutus.

IT-alan yritykset haluaisivat palkata enemmän naisia, joten sukupuoli on naisille etu. Yrityksille kuitenkin kokemus on kaikkein tärkeintä. Jos et pääse haastatteluihin, niin haet paikkoja, joihin sinulla ei ole riittävästi kokemusta. Kokemusta ei oikein saa muuten kuin opettelemalla uutta nykyisessä työpaikassaan.

Jos et tule valituksi, kannattaa kysyä miksi. Monet yritykset haluavat antaa hyvän hakijakokemuksen ja siihen kuuluu myös palautteen anto.

N45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi