Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan toisen haaveita pitää tukea?

Vierailija
16.03.2022 |

Olen seurustellut mieheni kanssa 17-vuotiaasta lähtien. Mieheni on luova ihminen, ja työskentelee (tai haluaa työskennellä) luovalla alalla. Lienee sanomattakin selvää, että luovat alat ovat raadollisia ja elanto on tiukassa.

Itse opiskelin ns. "järkevän" ammatin, jossa olen toiminut jo melkein vuosikymmenen. Mies on tehnyt tänä aikana pätkätöitä, välillä oman alansa, välillä muiden. Välillä mies tuntuu turhautuvan unelmaansa ja sanoo hakevansa opiskelemaan toista alaa (hänellä on jo oman alansa tutkinto alla).

Minun työni on vakaata ja elämämmekin sen johdosta kohtuullista. Haluaisin kuitenkin perustaa perheen, ja olen ehkä jotenkin toivonut ja odottanut, että mies joko "breikkaisi" omalla alallaan tai kyllästyisi ja hakeutuisi vakaammalle alalle, koska tässä tilanteessa en uskalla heittäytyä miehen tienestien varaan.

Olemme jo yli 30v, ja ymmärrän kyllä, että luovilla aloilla voi mennä aikaa, että tärppää, mutta minulla ei ole koko elämääni aikaa sitä odottaa. Olen tukenut miestä paljon, kannustanut ja jopa elättänyt. Jos tietäisin varmasti, että odotus palkitaan ja meitä odottaisi vakaa elämä, tietysti sinnittelisin. Mutta en tiedä jaksanko.

Olenko huono puoliso, jos en enää jaksa tukea mieheni haaveita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt muilta, miten sinun pitäisi elää elämäsi? Tekstistä päätellen olet tehnyt päätöksen eli miehen on muututtava tai tulee ero. Piste.

Vierailija
2/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovilla aloilla on varsin vaikeaa saada vakituista työpaikkaa. Siis ikinä. Yleensä työt on erilaisia projekteja ja siten pidempiä ja lyhyempiä pätkätöitä. Kannattaa ottaa tämä huomioon eikä jäädä odottelemaan, milloin vakituinen työpaikka napsahtaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt muilta, miten sinun pitäisi elää elämäsi? Tekstistä päätellen olet tehnyt päätöksen eli miehen on muututtava tai tulee ero. Piste.

Tämä on keskustelupalsta.

Vierailija
4/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat perustaa perheen luovalla alalla työskentelevän (pienituloisen) miehen kanssa, etkä itsekään ole mikään massikeisari, niin eipä siinä muuta kuin valitset onko sinulle tärkeämpää rakkaus vai tietty elintaso?

Tietämäni luovien alojen perheelliset ihmiset elävät ihan hyvää elämää eikä heiltä puutu mitään, mutta heillä on esim. rumat vanhat autot, halvemmat asunnot kuin muilla tuntemillani perheillä jne.

Sen rahan mitä heillä on, pistävät kädestä suuhun, harrastuksiin ja matkusteluun.

VALINTOJEN MAAILMA. Jos sinä haluat vain keskiluokkaista unelmaa eikä muu kelpaa, niin luovan alan mies on väärä mies sitten.

Vierailija
5/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuossa tilanteessa mies harkita, että tekisi osa-aikaisesti jotain muuta työtä ja sitten sen loppuajan käyttäisi siiheen luovaan hommaan? 

Vierailija
6/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jättäisi luovan alan miehen? Millaisen luulet saavasi tilalle? Ehkä jonkun, joka ei ainakaan breikkaa luovalla alalla, jos ei ole koskaan edes yrittänyt.

Kehota miestä hakemaan työhön häntä kiinnostavalle alalle. Jos saa vaikka hanttihommia lyhyeksi aikaa, voit alkaa perustaa perhettä.

Vierailija
7/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

isket lapsen miehelle ja menet synnytysosastolta töihin niin kuin muutkin itsenäiset vahvat omat rahat tienaavat naiset.

Vierailija
8/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitoutunut puolisoosi ihmisenä, vaiko vain omaan unelmaasi siitä millaisen kumppanin haluat?

Vierailija
9/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni itse asiassa tuntuu luulevan, että lapsia voi tai pitää kasvattaa vain siinä keskiluokkaisessa unelmassa.

Tosiasiassahan monenlaiset ihmiset elämäntyyleineen saavat ja ihan onnistuneesti kasvattavat lapsia, eikä kaikilla näillä ole ikinä ns. turvattua taloudellista tilannetta. 

Vierailija
10/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teillä on tosiaan tullut tie vastaan parisuhteessa. Haluatte elämältä eri asioita. Ei se ole ollenkaan ihme, kun teininä alkaa seurustella ja nyt kolmekymppisenä alkaa ajatella toisenlaisia ajatuksia kuin ennen. Ajatuksesi eivät ole vääriä, ne ovat vain muuttuneet. Jos päädytte eroon, tähän pätee sanonta "kasvettiin erilleen."

Vierailija
11/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummityttö kirjoitti yht 7 kpl L.ää ja ka oli 9,7

On opiskellut sitä ja tätä pari v, sitten tota ja nyt jotain muuta.

Hänen parhaat ystävänsä ovat valmistuneet, ovat oman alan paikoissa ja kummityttö vaan haaveillee teatterikorkeasta. Käy lauantaisin Hesellä töissä.

On tyytyväinen elämäänsä, myös ei ole.

Täyttää ensi kuussa 28.

Vierailija
12/12 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tuossa tilanteessa mies harkita, että tekisi osa-aikaisesti jotain muuta työtä ja sitten sen loppuajan käyttäisi siiheen luovaan hommaan? 

Ainoastaan keikkaluonteinen työ sopisi. Koska kun luovalla alalla tulee töitä, sun pitää voida irrottautua toisesta työstäsi heti eikä vasta irtisanomisajan päätyttyä. Ellet sitten ole jo niin kysytty ammattilainen, että sua pyydetään töihin kuukausia ennenkuin projekti alkaa, jolloin voit hoitaa nykyisen työsuhteesi loppuun ensin ja sen jälkeen aloittaa uuden.