Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te todella huononäköiset, miten meikkaatte?!

Vierailija
21.08.2015 |

Näkö -10 ja risat, ei meinaa meikkaamisesta tulla mitään enää näillä voimakkuuksilla. Lisäksi en saa kuin toisen silmän yksittäin kiinni, toisen kanssa on pakko sulkea molemmat/pitää raollaan. Miten te muut yhtä sokeat oikein saatte meikattua? Eyelineriä on aivan painajaismaisen hirveä laittaa esimerkiksi, jotta näkisin on oltava niin lähellä peiliä, että käsi ei mahdu luontevaan asentoon sen kynän/sudin kanssa naaman ja peilin väliin. Sitten kun vetää vähän sinne päin huonolla näöllä niin saa korjata topspuikon kanssa iät ja ajat ja laittaa taas lisää ja äh. Luomiväri onnistuu aika hyvin täysin sokkonakin, mitään tarkempaa tai haastavampaa ei kyllä saa helpolla, mutta ei tästä tule mitään, että mieleiseeni meikkiin menee yli kaksi tuntia aikaa aivan heittämällä, tunnissa selviän jos jätän silmämeikin vähemmälle (eli meikkivoide, puuteri, luomiväri, ripsari, huulet jos aika riittää), mutta noin voimakkaiden lasien kanssa juuri siihen pitäisi taas panostaa... Olisi tässä elämässä jotain muutakin tekemistä kuin kökkiä peilin edessä, mutta kun haluan näyttää siistiltä ja työkin vähän vaatisi huoliteltua ulkonäköä..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä kiinnni peilissä, tai sit piilolinssit silmissä.

Vierailija
2/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat arvot "vaan" -6 ja -7, mutta meikkaus aina onnistunut helposti. Useimmiten käytän toki piilareita, mutta ilman niitäkään ei ole ongelmia.

Pikemminkin ihmettelen miten voimakkailla + voimakkuuksilla elävät henkilöt kykenevät meikkaamaan ilman piilareita tai meikkauslaseja, tuskinpa mitenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilarit päässä meikatessa, niin onnistuu parhaiten.

Vierailija
4/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein "tee se itse" ratkaisun ja ostin sokokselta sellaiset valmiiksi voimakkuuksilla olevat meikkauslasit, joissa on vain yksi linssi, jota voi siirtää silmästä silmään. Vaihdoin linssin vanhoista laseistani noihin ostettuihin :) rumat lasithan ne ovat, mutta käytänkin niitä vain kotona

Vierailija
5/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni pyöreä käsipeili, jonka avulla pystyy edes vähän näkemään mitä tekee. Ei tulisi mitään esim. peilikaapin peilin edessä meikkaamisesta. :D Sopiva rajauskynä on kaiken a ja o, pitää olla helposti levittyvä, mutta ei liian pehmeä ja sellainen, jonka jälkeä pystyy vähän muokkaamaan. Joku Lorealin kynä oli ihan huippu, siinä oli toisessa päässä jonkinlainen vaahtomuoviosa jolla väriä pystyi häivyttämään. Lisäksi luomivärillä voi pehmentää jälkeä. Sitten kun tekee joka päivä rajauksen, osaa tehdä ns. silmät kiinni, kun tietää about tarkalleen mihin pitää vetää viivaa. Jos tekee vain tosi harvoin, menee aikaa tusaamiseen ja siistimiseen. Kun on hyvä rutiini, niin selviän vartissa. Jos en ole koskenut meikkipussiin kuukauteen, voi mennä 45 minuuttia. :)

Vierailija
6/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilarit päässä tietty. -6 molemmissa silmissä, olen 21v. Ensi kuussa toivottavasti laserleikkaukseen.

Vierailija
7/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan vain silloin jos käytän piilolinssejä. -8.

Vierailija
8/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:59"]

Tein "tee se itse" ratkaisun ja ostin sokokselta sellaiset valmiiksi voimakkuuksilla olevat meikkauslasit, joissa on vain yksi linssi, jota voi siirtää silmästä silmään. Vaihdoin linssin vanhoista laseistani noihin ostettuihin :) rumat lasithan ne ovat, mutta käytänkin niitä vain kotona

[/quote]

En ole koskaan nähnyt näitä "markettilaseja" miinuslinsseillä, eli ei auta kyllä ap:tä. 

Ei sulla ap olisi vanhoja rillejä, joista voisi irroittaa linssit tuohon tarkoitukseen? Uskon kyllä että noilla vahvuuksilla on meikkaaminen aika mahdotonta. Itsellä -7 ja meikkaus onnistuu, mutta onhan sulla melkein 50% vielä lisää vahvuutta :/.

Vierailija
9/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei voi käyttää piilareita silmävamman takia, että sekin on poissuljettu vaihtoehto. Meikkauslaseja olen miettinyt, mutta voisiko ne olla vain tiellä kun tuota toista silmää en saa kiinni kuitenkaan yksittäin ja silmissä on muutenkin aivan eri voimakkuudet ja pahaa taittovikaa, linssien pitäisi olla tosi laadukkaat että siitä tulisi mitään ja ne ovat kalliita, lähtien 600e yleensä (tosin ohennettuna). Vanhoja linssejäkään ei ole kun ovat jo niin paljon pienemmällä voimakkuudella kun saan uusia laseja parin vuoden välein.

Vierailija
10/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin laserleikkaukseen. Mut ei tuo meikkaus kyllä ollut syynä :) muistaakseni meikkaus onnistui sellaisen meikkipeilin kanssa, jota pidin kädessä lähellä kasvoja. Toinen puoli tavallinen, toinen se suurentava. Ja hyvä valo päällä aina.

Vierailija
11/13 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla linssit -9.5 ja -7.5. Meikkaus onnistuu ihan hyvin pienen meikkipeilin kanssa makuuhuoneessa. Lipaston päällä on pöytäpeili, josta välillä tarkistan, miten meikkaus sujuu koko naaman osalta. Minulla ei ole mitään vaikeuksia nähdä ilman laseja, päin vastoin: jos haluan nähdä hyvin ja tarkasti, kiskaisen lasit nenältäni ja vien kohteen n. parin-kolmen sentin päähän silmistäni. Esim. tablettia käyttäessäni minulla on aina lasit pois päästä, ja jos minulla olisi älypuhelin, juttu olisi ihan sama. Kun joku näyttää minulle valokuvia puhelimestaan, vaikka näyttö olisi miten suuri, otan lasit pois päästä, jotta näen. Eli meikkauksessa minulla ei siis ongelmia, vaikka todella huonosti yleisesti ottaen näenkin.

Vierailija
12/13 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas näe oikein mitään ilman laseja. Siis niin lähelle en oikein mitään saa, että näkisin selkeästi, vaan sitten on jo liian lähellä ja sumeaa sen takia. Ääh. Kännykkää yms. pystyn käyttämään lähellä pitäen ja toinen silmä kiinni, niin saa selvää jotenkuten. En ole edes nähnyt omaa peilikuvaani ilman laseja, eikä valokuvakaan ole sama, piilareita kun en saa käyttää. Ja leikkaukseen en pääse.

Ehkä kokeilen tuota, että teen sinnikkäästi joka päivä, etenkin kun on vapaata ne rajaukset sun muut ja ehkä jossain vaiheessa alkaa sujua automaatilla. On sitä säännöllisen epäsäännöllisesti tullut yritettyä jo vuosia, mutta kenties tuo rutinoituminen auttaisi vähän. Tarvinnee varmaan vielä perehtyä jos erilainen kynä/sivellin auttaisi asiaa entisestään. Hankalaa. AP

Vierailija
13/13 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:55"]

Mä en taas näe oikein mitään ilman laseja. Siis niin lähelle en oikein mitään saa, että näkisin selkeästi, vaan sitten on jo liian lähellä ja sumeaa sen takia. Ääh. Kännykkää yms. pystyn käyttämään lähellä pitäen ja toinen silmä kiinni, niin saa selvää jotenkuten. En ole edes nähnyt omaa peilikuvaani ilman laseja, eikä valokuvakaan ole sama, piilareita kun en saa käyttää. Ja leikkaukseen en pääse.

Ehkä kokeilen tuota, että teen sinnikkäästi joka päivä, etenkin kun on vapaata ne rajaukset sun muut ja ehkä jossain vaiheessa alkaa sujua automaatilla. On sitä säännöllisen epäsäännöllisesti tullut yritettyä jo vuosia, mutta kenties tuo rutinoituminen auttaisi vähän. Tarvinnee varmaan vielä perehtyä jos erilainen kynä/sivellin auttaisi asiaa entisestään. Hankalaa. AP

[/quote]

Mulla on aika pieni se tarkan näön alue, mutta tosiaan pienellä pyöreällä käsipeilillä pystyn auttavasti meikkaamaan. Ota silmämeikistä päivittäinen rutiini,se kyllä auttaa. Rajaukset voi tehdä myös luomivärillä.