Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi annat lapsellesi tusinanimen kuten Sofia?

Vierailija
21.08.2015 |

Tai Elias, Aino, Leo, Aada jne. Miksi???

Pahimmillaan useamman näistä, Leo Elias ja Aada Sofia löytyvät joka luokalta reilun 5v päästä.

Ettekö oikeasti keksi muuta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on yksi Suomen suosituimmista naisten nimistä. Luokalla oli aina toinen samanniminen, ala-asteelta lukioon. Ei se mua haitannut, minä olen minä. Minä olisin minä erinimisenäkin. Ei nimi naista pahenna :) Omilleni annoin nimet sen mukaan mistä tykkäsin, en miettinyt onko ne yleisiä vai ei.

Vierailija
22/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vanha kaunis nimi, kuin väkisin väännetty mauton nimihirviö.Hei oikeesti, ei ei ne y:t ja c:t tee nimestä hienoa, puhumattakaan näistä väkisin väännetyistä naurettavista ja rumista nimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdella lapsella vähän harvinaisemmat nimet, eikä toisia ole tullut vastaan kuin aivan satunnaisesti esimerkiksi jossain lehtijutussa. Kolmannella lapsella taas on yleinen nimi, kun mies lähes väkisin sellaisen halusi. No, kolmannella lapsella on joka ikisessä luokassa, harrastuksessa, kerhossa ja leirillä aina samanniminen toinen lapsi. Lapsi on itse sanonut, että se haittaa, ettei ole koskaan omanniminen, vaan aina pitää keksiä joku lempinimi tai sitten juuri sellainen Mikko K-tyyppinen ratkaisu.

Jos olisin tämän tiennyt, olisin laittanut kolmannellekin harvinaisemman nimen.

Vierailija
24/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:10"]

Mieluummin vanha kaunis nimi, kuin väkisin väännetty mauton nimihirviö.Hei oikeesti, ei ei ne y:t ja c:t tee nimestä hienoa, puhumattakaan näistä väkisin väännetyistä naurettavista ja rumista nimistä.

[/quote]

Vaihtoehtojahan ei Sofian ja Marian lisäksi ole kuin Jadenelliina ja Canna-tyyppiset ratkaisut...

Vierailija
25/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ihan samaa olen miettinyt! Miksi ihmeessä kukaan enää viitsii antaa tusinanimiä kuten Sofia, Emma, Ava, Isabella, Oliver, Lucas jne. 

Vierailija
26/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nimettiin meidän toinen lapsi Venlaksi mietittiin, että nimi on kaunis eikä kovin yleinen. Ei tunnettu kumpikaan ketään sen nimistä. Kas kummaa meidän Venla kastettiin kesällä 2013 ja kun julkistettiin vuoden suosituimmat lasten nimet niin Venla löytyi top 10 listalta. Mutta mitähän väliä sillä on?

Vierailija
27/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Sofia yleinen ekana etunimenä? Mun tyttö on Sofia, vajaa 11 v ja ei ole tullut vastaan harrastuksissa tai koulussa toista Sofiaa! Toisena tai kolmantena ehkä yleisempi siis???

Vierailija
28/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 11:39"]

Tai Elias, Aino, Leo, Aada jne. Miksi???

Pahimmillaan useamman näistä, Leo Elias ja Aada Sofia löytyvät joka luokalta reilun 5v päästä.

Ettekö oikeasti keksi muuta?

[/quote]

Kas kun minulle tämä ei ole mitään kilpaurheilua, nimittäin tämä lapsen nimen valitseminen. Valitsen sen mikä tuntuu hyvältä. Tarkoitus ei ole tehdä lapsesta Irmanda Caroliina Zeus Mäkistä vain siksi, että voisi kehuskella erikoisuudella. Usein suositut nimet ovat suosittuja syystä.

Vierailija
29/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nimesin lapseni sen mukaan mistä nimestä itse pidän, en niin mikä on muodikas tai erilainen. 

Vierailija
30/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:10"]

[/quote]

Vaihtoehtojahan ei Sofian ja Marian lisäksi ole kuin Jadenelliina ja Canna-tyyppiset ratkaisut...
[/quote]

Sisälukutaito.