Voiko yksityinen lääkäri kirjoittaa lähetteen raskaudenkeskeytykseen?
Onko kenelläkään tietoa asiasta? Olen vasta viikolla 4 ja haluaisin hoitaa tämän mahdollisimman nopeasti.
Kiitän asiallisista vastauksista.
Kommentit (8)
Sieltä sen kivuttomimmin saakin ja jos teet vielä yksityissairaalassa, niin ei jää papereihin merkintää. Maksaa toki.
Mun tietääkseni yksityiseltä saa lähetteen kuin lähetteen.
Vanha konsti mitä käytetään köyhissä maissa, syö katajanmarjoja (mustia). Saavat aikaan kohdun supistelun.
Surullisinta tässä on se, että minulla on kauhea vauvakuume ja lapsen isä on mies, jota rakastan yli kaiken :( ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 07:58"]Surullisinta tässä on se, että minulla on kauhea vauvakuume ja lapsen isä on mies, jota rakastan yli kaiken :( ap
[/quote]
No kannattaa miettiä sitten vielä keskeytystä uudelleen
Voi tehdä jos on valviralta/teolta hakenut luvan siihen. Käytännössä yksityisgyneillä lupa aina on mutta yleislääkärit ei ole välttämättä vaivautunut lupaa hakemaan (sen saa auromaattisesti, mutta maksaa vähäsen).
Ja "merkintä"papereihin jää niin yksityisellä kuin julkiswlla. Toki eri papereihin. Ei abortissa ole mitään hävettävää.
Ei abortissa ole mitään hävettävää. Eikä sitä tarvitse muille perustella. Itse tiedät jos elämäntilanne ei ole oikea, tai oma pää sanoo ei. Ei sitä kysytä myöskään keneltäkään, ei edes siltä isältä. Sinä olet äiti lopun ikää, valitettavasti miehistä ei ole samaa takuuta.
Kyllä voi.