Lapsivesivahinko - Miten olette saaneet siivottua lapsivedet sängystä?
Vai oletteko nukkuneet varuilta muovilakanan kanssa? Miten yleensäkin suojauduitte lapsivesivahingoilta? Haluaisin varautua jo etukäteen :/
Kommentit (15)
Mulla oli sellanen muovitettu lastenlakana varuilta alla. Sänky oli juuri ostettu. Lakanoita saa esim ikeasta. Vedet meni vasta synnärillä sitten lopulta.
Ai niin ja autossakin mulla oli loppuaikoina pyyhe alla:D
Nokun sitä mä just mietin, että jos ne sattuukin tulvahtamaan kerralla, niin silloinhan on koko patja pilalla! :O
Ap
Ohut petauspatja ja sen alla muovitettu frotee.
Paksu petauspatja, pesuun kun lapsi oli syntynyt. On kuulemma harvinaista että synnytys käynnistyy siten että vedet menee niin kuin elokuvissa mutta meille kävi juuri niin ja vielä keskellä yötä.
Kerkesi tulla lapsivettä sänkyyn. Onneksi se tuli sillai pulpahtelemalla, luulin ensin että kusin housuun :D
Petari meni sitte pesuun, ei onneksi mennyt joustinpatjalle
Mun kamu kertoi just nauraen kun oli mennyt makaamaan ja poksahti, ja vedet tuli siinä.. Seuraavana päivänä mulle kävi just niin :D ihan kuin elokuvissa :) se on vaan sänky ja niitä saa kaupasta, lapsi on meille tärkein!
Vaan sänky, no huhhuh... Jos sen pilaamisen voi välttää jotenkin niin miten se tekee lapsesta jotenki vähemmän tärkeän??
.
Ja on melko kallis hankinta, ja onko kiva heti synnäriltä kotiutuessa rueta miettimään sängyn vaihtoa.. Puhumattakaan siitä mitä tuhlausta on pilata hyvä sänky jos sen vois välttää.. "heitä pois ja osta uusi" kulttuuri on sairautta..
Ostan siis muovilakanan... Petarin saa sentään jotenkin pestyä :/
Nuku patjalla lattialla tai lauta se muovi petarin alle.
mä en ole osannut edes ajatella tollaisia. Mielenkiintoista.
mulla lapsiveden tuli kaikilla kolmella vasta sitten synnytyssalissa. Supistelut kertoi mun keholla sen, että synnytys on alkamassa.
Vedenpitävän patjasuojan kanssa odotellaan tokaakin saapuvaksi. Silloin mahdollinen lapsivesi menee vain lakanpohin ja peittoihin, jotka on helppo pestä.
Minullakin meni lapsivedet yhtäkkiä vain yöllä sänkyyn unissani. Äkkiä herätin miehen, että ylös, ettei patja kastu. Petari nyt meni pesuun, mutta samalla sen pesasin suihkussa, kun siellä kävin ja laitoin saunaan kuivumaan. Petarin päälliset koneeseen.
Mulla tuli lattialle, minäkin luulin ensin että miten voin näin åissatahousuun housuun. Tai en oikeastaan housuihin, koska olin juuri tullut suihkusta janoli vaan pyyhe ympärillä. Minulla ainakaan ei kerralla tullut hirveää määrää, jalkoja pitkä valui pieni lätäkkö lattialle. Sitten sitä pulpahteli sieltä aina lisää. En usko että sänky pilalle menee siitä määrästä.
Kaksi kertaa on minulla synnytys alkanut lapsivesillä. Molemmilla kerroilla vieläpä aamulla. Eka kertaa en enää muista, mutta toka kerralla tuli outo tunne (en osaa selittää millainen), pomppasin ylös sängystä, ja sieltähän ne vedet tulivat lattialle sängyn viereen. Kaikki ei tullut kerralla vaan pulpahtelemalla. Varmaan ekallakin kerralla jotain samankaltaista on ollut, koska sänkyyn vesi ei tullut vaikka herätessä vedet alkoivatkin tulla. Taisin pitää patjansuojusta varuilta alla.
Minä pidin loppuraskaudesta paria paksua pyyhettä lakanan alla. Ja synnytys käynnistyikin yöllä. Ehti tulla pari supistusta ja nousin käymään vessassa. Vessan ovella lorahti housuihin lapsivettä. Sitä tuli supistusten mukana lorahtelemalla. Sitä tuli ihan reilusti, mutta myöhemmin sairaalassa kerrottiinkin, että se olikin ollut limatulppa ja kalvot olivat ehjät. En todellakaan ollut tiennyt, että limatulppakin voi olla kuin pelkkää vettä ja sitäkin tulla desitolkulla. Varsinaisesti lapsivedet menivät hieman ennen ponnistusvaihetta ja silloin vettä tulikin kuin saavista kaataamalla. Ei niistä pyyhkeistä välttämättä juuri apua olisi ollut, jos vedet olisivat kotona menneet samalla tavalla.
Minä olen viimeiset viikot varalta nukkunut tyhjässä kylpyammeessa, ettei pääse syntymään lapsivesivahinkoja. Paikat on aamuisin niin jumissa, että huh huh. Kyl se siitä. Lapsi kun on syntynyt, niin pääsee omaan sänkyyn. Aamukampa oli käytössä.