Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yön viettäminen lentokentällä?

Vierailija
21.08.2015 |

Matkustan yksin, ja vaihdon takia täytyisi viettää yksi yö Madridin barajas -lentokentällä. Haluaisin säästää sen verran ettei tarvitsisi ruveta hotellista maksamaan tuon yhden yön ajaksi. Onko kellään kokemuksia lentokentällä yöpymisestä? Onko turvallista (lähinnä matkatavaroiden osalta)?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenttää tarkemmin tuntematta, onko siellä mahdollisuutta ostaa pääsyä johonkin 24h loungeen? Voisin kuvitella sellaisen olevan kenties hieman turvallisempi pikku torkuille.

Vierailija
2/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 07:38"]Matkustan yksin, ja vaihdon takia täytyisi viettää yksi yö Madridin barajas -lentokentällä. Haluaisin säästää sen verran ettei tarvitsisi ruveta hotellista maksamaan tuon yhden yön ajaksi. Onko kellään kokemuksia lentokentällä yöpymisestä? Onko turvallista (lähinnä matkatavaroiden osalta)?
[/quote]

Itse yövyin ensimmäistä kertaa kentällä viikko sitten, Sveitsissä tosin. Oli todella iso, uudehko ja siisti kenttä, eli suht mukavaa oli yöpyä. Mulla oli matkatavarat checkattu suoraan päämäärään, eli ainoastaan oli käsimatkatavarat mukana. Hammasharja ja vaihtovaatteet messiin, niin saa olonsa kuitenkin suht mukavaksi.

Vaikka olisi ollutkin ne matkalaukut siinä vierellä, olisin tuntenut oloni turvalliseksi. Tähän kuitenkin vaikuttaa kenttä, jolla yöpyy. Yleensä löytyy kuitenkin tallelokeroita, joihin saa matkatavaransa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarathan on chekattu sisään.... Jos käsimatkatavara pelottaa niin ota riittävän pieni laukku.

Itse olen kyllä nukkunut lentokentillä monessakin paikkaa (mm. Venällä kentän aulassa eli ei turvatarkastuksen takana).

Mukavaa SE EI OLE.

Vierailija
4/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kentillä yöpyneenä sanoisin (ja aina on ollut paljon kanssayöpyjiä, jopa ruuhkaksi asti) - hyvin siellä pärjää. Matkatavaroita pitää tietenkin vahtia samaan tapaan kuin muulloinkin. Pistä jollain narulla pakaasi jalkaan / käteen kiinni jos aiot nukkua tai osta varkaudenestoverkko. Sekin tosin maksaa. Varaudu siihen että istumapaikat voivat olla täynnä. Monilla on makuualusta tai jopa makuupussi mukana ja nukkuvat lattioilla. 

Vierailija
5/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentillä on aika vähän sellaista porukkaa, joka harrastaa varastelua ja niillä on myös valvontaa. Tuskin osaisin nukkua kentällä, mutta uskaltaisin kyllä viettää siellä yön.

Vierailija
6/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa se ei ole, mutta turvallista. Itse olen aika monta kertaa yöpynyt. Matkatavarat on chekattu päämäärään ja mukana ei ole olut kuin käsimatkatavarat.

ei siellä kunnolla saa nukuttua, joten kukaan ei laukkua varasta, olet sen verran koiranunessa. Toi madridin lentokenttä on muistaaksenk aika kälyinen

Vierailija
7/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyin kymmenisen vuotta sitten Amsterdamin Schipholin lentokentällä ja silloin kokemus oli positiivinen. Nukuttua en saanut paria hassua tuntia enempää mutta kenttä oli siisti ja turvallinen, ja jotkin liikkeet olivat auki 24 tuntia vuorokaudessa, jos esim. rupesi tekemään mieli aikaista aamupalaa :D Kentällä oli silloin lisäkseni useita muita yöpyjiä, osa just jatkolennon takia sinne jääneitä.

Vierailija
8/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yöpynyt ainoastaan Helsinki-Vantaalla pari kertaa. Lattianvahauskoneilla käytäviä pitkin hurjastelleet siivoojat varmistivat, ettei uni tullut, eikä mukavaa ollut. Mutta muuten sujui rauhallisesti. Nyt, kun on jo varaa maksaa hotelliyöstä, maksan ihan mielelläni, jos vaihtoehto on tuo kentällä yöpyminen.

Vierailija
9/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noi finskin espanjalaiset lentoemotkin nuku kentällä?

Vierailija
10/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lento saapui kolmelta yöllä kentälle ja ei siinä tohinassa ehtinyt edes huomata, että oli yö. Aurinkokin paistoi jo viideltä. Riippuu tietysti kentästä kuinka vilkasta on. Mielummin yövyn vilkkaalla kentällä kuin kuuntelen kellon raksutusta jossain pikkukopissa. Muista kuitenkin varmistaa, että kenttä on auki yön yli.

Vierailija
11/11 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän Madridin kansainvälinen kenttä ole auki 24h..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä