Avioero ja koira
Miehelleni ja minulle on tulossa avioero ja minä joudun etsimään uuden asunnon. Haluaisin kuitenkin koiran mukaani,mutta mieheni on asiaa vastaan. Minä hoidan pääsääntöisesti koiran ulkoilutuksen,ruuat leikit yms. Mieheni taasen on alkoholisti,lähes joka päivä kännissä,tulee ja menee miten sattuu,yleensä viettää päivät näin kesällä jossain ulkona ja tulee joskus yöllä kotiin. Koira ostettiin ylipäänsä minua varten,minun seurakseni,jo ostettaessa mieskin oli sitä mieltä. Mitä siis voisin tehdä että saisin koiran uuteen kotiini mukaani?
Kommentit (9)
Sepä siinä onkin kun koira on sekarotuinen ja mitään papereita ei ole. Paitsi rokotus kortti missä on minun nimeni,mutta se ei taida paljoa merkitä? Uskoakseni ei mies niinkään sitä koiraa halua,kunhan haluaa saada oloni entistä huonommaksi.
Kannattaako tälläisestä asiasta edes tehdä oikeus juttua? Näyttöä kyllä olis siitä että minun kanssa koiralla olisi parempi olla ja säännöllinen päivärytmi.
Tämän laillisuudesta en tiedä, joten tämä ei ole neuvo.
Itse hankkisin koiralle mikrosirun ja rekisteröisin sen omiin nimiini. Näin oma nimi olisi jossain, jos tarvitsisi todistella johonkin. Myös jos koira karkaa, ja se päätyy löytöeläintaloon, niin soitto tulisi itselleni. Oli se karannut kenen luota tahansa.
Senkun vaan otat sen koiran mukaan. Piste. Vai onko mies väkivaltainen?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 05:37"]Kannattaako tälläisestä asiasta edes tehdä oikeus juttua? Näyttöä kyllä olis siitä että minun kanssa koiralla olisi parempi olla ja säännöllinen päivärytmi.
[/quote]
Ei kannata
Ikävä kuulla että väkivaltaa on. Järjestä muuttosi niin että lähdet sillä aikaa kun mies on poissa (ulkona juomassa) ja otat vaan koiran mukaan. Miehellä ei ole mitään laillista perustetta vaatia koiraa itselleen jos mitään tositetta omistajuudesta ei ole puoleen eikä toiseen.
Haluaako mies sinua kiusatakseen pitää koiran? Luulen, että kun erosta johtuva tunnemyrsky laantuu, niin mies piankin huomaa, ettei hänen elämäntyyliinsä koira sopisikaan. Ja vaikka nyt alkuun koira jäisi yhteiseen kotiinne, niin mies "unohtaa" hakea sen hoitoreissulta sinun luotasi. Näin mahdollisesti saisit koiran kokonaan itsellesi ilman riitaa. Voi myös olla, että jos vain otat koiran mukaasi niin ei mies kauan jaksa kysellä sen perään, kun sinkkuelämä ja se alkoholi vievät mennessään.
Ahdistava tilanne kyllä, ja ehdottomasti koiran kuuluu asua sinun luonasi. Tuo mikrosiru-vinkki on kyllä hyvä vastaisen varalle!
Onko mitään papereita koiran kaupasta tehty? Rekisteröidyllä rotukoiralla olisi helppoa. Omistaja lukee papereissa.