Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvitietäjäthoi! Pistokas - kuinka kauan kannattaa odottaa juuria?

Vierailija
15.03.2022 |

Vihertumpelo täällä hei. Yritän eka kertaa lisätä muodottomaksi rönsyillyttä kasvia pistokkaasta. Toimin ohjeiden mukaan (viisto leikkaus lehtihaaran alapuolelta, vesilasiin, veden vaihto päivittäin ja sumuttelua, läpinäkyvä kupu päälle "kasvihuoneeksi)). Nyt on kaksi viikkoa mennyt eikä juuren juurta. Lehdet näyttävät hyvinvoivilta joo mutta... Kasvi on ruusubegonia, jota kuulemma voi lisätä myös lehdistä. Laitoinpa siis yhden lehdenkin multaan kellimään. Siellä se vielä vihertää. Mutta ne juuret...

Odotanko vielä vai menikö tää yritys mönkään? Mitä mä tein/teen väärin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota, äläkä vaihda sitä vettä.

Vierailija
2/6 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä viikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita toinen pistokas suoraan multaan ja aurinkoiselle ikkunalle.  Kasvukausi on jo alknut tälle keväälle, ja nyt on vielä uuden kuun aikaa perjantaihin saakka, niin on hyvät mahdollisuudet, että lähtee.

Vierailija
4/6 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin begoniasta niitä lehtipistokkaita.

Vierailija
5/6 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, kiitos vastanneille! Mä odotan sit vielä ja elätän toivoa. Mulla on kaksi varsipistokasta ja yksi lehti samasta kasvista - ehkä kokeilen tökätä toisen varsipistokkaan suoraan multaan.

Ai ei saa vaihtaa vettä? Jossain ohjeessa sanottiin, että se olis tosi tärkeetä... tiedä sit. Ehkä mä ainakin harvennan veden vaihtotahtia, kun toi näyttää vähän turhan tyytyväiseltä eloonsa vesilasissa.

Vierailija
6/6 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä, kiitos vastanneille! Mä odotan sit vielä ja elätän toivoa. Mulla on kaksi varsipistokasta ja yksi lehti samasta kasvista - ehkä kokeilen tökätä toisen varsipistokkaan suoraan multaan.

Ai ei saa vaihtaa vettä? Jossain ohjeessa sanottiin, että se olis tosi tärkeetä... tiedä sit. Ehkä mä ainakin harvennan veden vaihtotahtia, kun toi näyttää vähän turhan tyytyväiseltä eloonsa vesilasissa.

<- t. ap :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä