20v ei ole kypsä tekemään omaa elämäänsä koskevia päätöksiä
tai vastaamaan niistä. Ainakaan ne päätökset eivät ole hyviä.
Kommentit (9)
Vain koska sinä imit vielä äitisi riipputissiä kakskymppisenä ei tarkoita että muut imi kans
Vaikka olisiki niin, niin jo lapset tekevät omia päätöksiä. Ja joutuvat vastaamaan niistä.
Voi miten mun käy sääliksi ihmiset jotka ovat tämmöisiä tai joiden lapset on tällaisia ettei aikuisenakaan vielä pärjää ilman äidin ja isän apua. Minä 20-vuotiaana pystyn vastaamaan omasta, sekä tyttäreni elämästä ja tähän asti päätökset ovat olleet oikein hyviä. Sinunko äitisi päätti mitä alat peruskoulun/lukion/amiksen jälkeen opiskelemaan? Päättikö vanhempasi milloin muutat omillesi ja minne ja millaiseen asuntoon? Päättikö vanhempasi milloin on oikea aika alkaa seurustelemaan ja kenen kanssa? Voi harmi kyllä sä olet nyt joutunut elämään ihan jonkun toisen elämää.. Älä sitten elä omaa elämääsi lastesi kautta vaan opeta heille että saavat itse päättää elämästään. Ehkä tämä on liikaa vaadittu mutta tsemppiä ap!
Yhden pikkuserkkuni äiti on kuin Ikis. Ei päästänyt tytärtään itsenäistymään koskaan, enkä tiedä miten tämä esiliinannauhoihin kiinni solmittu nykyisin varmaan kohta jo kuuskymppinen tytär pärjää äitinsä kuoleman jälkeen kun kaikki survival-taidot on vielä oppimati.Arvatkaa montako kertaa on mieleni tehnyt lähteä pelastamaan serkkuparka jotta hän oppisi selviämään itsenäisesti...