Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käynyt YTHS:n mielenterveyspuolella?

Vierailija
20.08.2015 |

Kuinka kauan piti jonottaa ja onko homma hoitotakuun piirissä, vai lasketaanko takuu vain ekaan yleislääkärikäyntiin?

Mitä siellä tehdään verrattuna yleislääkäriin? Mitä psykologi voi parilla käyntikerralla tarjota?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaa.

Vierailija
2/4 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologia on hyvin naisvaltainen ala, paljon keskivertoa naisvaltaisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin itse reilussa viikossa psykoterapeutin juttusille romahdettuani. Taustalla oli mm. vaikea parisuhde, ruma ero ja hyväksikäyttöä. Uskoisin päässeeni hoitoon nopeasti siksi, että en pystynyt opiskelemaan tai nukkumaan. Lisäksi ajanvarauspuhelun yhteydessä kerroin, etten pärjää ja jaksa enää.

Kävin kuutisen kertaa kriisiterapeutin juttusilla. Suhtauduin aluksi hyvin skeptisesti hoitoon, mutta minun tapauksessani rankoista kokemuksistani puhuminen auttoi. Kerroin terapeutille paljon asioita, joista en ollut aiemmin kertonut kenellekään. Terapeuttia ei juurikaan tuntunut kiinnostavan.

Terapeutin mielestä olisin voinut hakea lisää käyntejä, mutta pääsin jaloilleni vähemmälläkin puhumisella.

Vierailija
4/4 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kuukaudessa, olin tosin aika kiireellinen tapaus. Psykologi tekee arvion (3-5 tapaamista) ja ohjaa jatkohoitoon tarvittaessa. Kyllä se vähän auttoi. Tosin pitäisi mennä pari vuotiseen terapiaan 2 krt/vk, mutta taidan jättää välistä. Selviän tälläkin ja työstän yksin asiaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä