Yksinhuoltajat! miten paljon saatte vapaata lapsista?
Vai saatteko ollenkaan? Itse kaipaisin välillä vapaata lapsista.. Jaksan paljon paremmin kun tiedän että tulossa on vaikka yksi yö erossa lapsista ja voin tehdä mitä vain ja olla vapaa niistä vaikka sen 12h ja tehdä aikuisten seurassa jotain mikä ei liity lapsiin. Kuin hienoa oiskaan jos tietäis että joka kk edes yhden lauantai-illan saisin lapsille hoitajan ja pääsisin tuulettumaan...tai edes joka toinen kk.
Mietin, että onko kukaan muu koskaan ajatellut yksinhuoltajien jotai hoitorinkiä. Vaan onko kaikki niin väsyneitä että ei jaksais toisten lapsia enää katsoa. Itse otan mielellään lapsia yökylään kavereilta. Ja tällä tavoin vaihtokaupalla joskus saanut itselleni vapaaillan vastineeksi. Olen sanonut kaikille lapsellisille kavereillleni et mulle saa tuoda lapsia viikonloppuisin hoitoon. Koko vkl menee paremmin kun lapsilla on kavereita ja itselläkin muuta ajateltavaa ja vaihtelua kun täällähän mä joka tapauksessa lasteni kanssa aina olen..
Kommentit (9)
Työpäivän verran tosiaan :)
Muuten ei koskaan. Lapset jo koululaisia, mutta joskus kaipaisin pientä aikaa ihan yksin.
Tsemppiä. Itse sain onneksi vaihdettua työn säännölliseksi. Ainakin toistaiseksi kun kävi hyvä tuuri ja kiva pomo. Mutta se varmaan vaihtuu kohta joten saapa nähdä...
Mutta niinhän sitä sanotaan että kaikkeen tottuu. Kai siihen vaan pitää tottua et vietän pari seuraava vuotta töissä ja lasten seurassa. Ei sillä kyllähän niiden kanssa voi tehdä vaikka mitä. Mut kyllä se välillä tuntuu että oma henkilökohtainen elämä katoaa...
vanhempi lapsi on hoidossa suunnilleen kerran kuussa viikonlopun. 10 kk on ollut kerran yön yli hoidossa, vapaata ei juurikaan ole, mutta illat ovat omaa aikaani. ihan hyvin jaksaa, kun asenne on oikea.
Kyllä se täällä asuu ja on että jos nyt kaverille menee yökylään, niin ehkä sitten.
Eikös facebookissa ole joku tuollainen hoitorinki? En itse ole facebookissa, mutta täällä oli joskus keskustelua tuosta. Ai niin, ja jos täällä on joku tamperelainen äiti/isä, niin mä olen ihan maksutta valmis auttelemaan silloin tällöin :) Itsellä 2-vuotias poika :) t. N20
Enemmän nyt on lapsivapaata kun silloin kun vielä naimisissa olen. Nykyään on noin 3-4 kertaa vuodessa lapset hoidossa mutta naimisissa ollessa ehkä kerran.
Niin paljon ku tarvii ja vaikka ei tarvisikaan. Isä ei näe lastaan kuin max kerran vuodessa mutta mummot ovat aktiivisia ja pyytävät tämän tästä.
Mulla ehkä keskimäärin kaksi kertaa vuodessa vapaailta. Joku tuollainen hoitorinkijuttu voisi olla ihan kiva, mutta kun olen vuorotyössä niin aika mahdotonta järjestää.