Onko suhteessa peli menetetty jos ei jaksa enää välittää?
Minulla on ollut aikaisemmin huonoja suhteita; nykyiseen suhteeseen lähdin koska näin että tästä voisi tulla hyvin erilainen. En oikein osaa kuitenkaan antaa itsestäni kaikkea irti, kai haluan suojella itseäni. Yirtin kuitenkin alussa panostaa tähän suhteeseen täysillä mutta kaikenlaista on tapahtunut näiden kolmen vuoden aikana ja tuntuu että joka kerta vaan laitan itsestäni jonkun lukon kiinni, ja kokoajan se mitä pystyn tähän suhteeseen antamaan vähenee. Minusta tuntuu siltä että näin on pakko toimia jotta minua ei satutettaisi.
Tämä on johtanut tilanteeseen ettei oikein mikään enää tunnu miltään, en oikein uskalla enää välittää miehestä tai suhteestamme. Kun en ole täysillä mukana niin hän ei pysty minua loukkaamaankaan. Ymmärrän kyllä tämän logiikan käytöksessäni. Mutta onko tämä enää mikään oikea suhde jos olen piilossa enkä uskalla mieheen luottaa? Vai onko tämän ihan sitä järkeä joka tulee suhteisiin iän ja kokemuksen myötä?
Kommentit (4)
Loukkaako mies sinua jatkuvasti? Totta kai siinä tilanteessa suojelee itseään. Suhteesi ei kuulosta hyvältä. Kannattaako sinun jatkaa sitä? Kirjoittamasi perusteella ei kannattaisi. Viisaita päätöksiä!
Väittäisin että oma pää on kunnossa. Pystyn aika hyvin analysoimaan sekä omaa käytöstäni/toimintaani että muidenkin. Minä pystyn normaaliin parisuhteeseen ja sellaisen haluaisinkin. Näen paljon vaivaa parisuhteen eteen tarvittaessa ja ajattelen toisen parasta; mutta vain jos tämä toimii molempiin suuntiin. Suhteemme alku oli tällaista. Mutta vähitellen alkoi käydä ilmi asioita joista mies oli valehdellut, mitkä vähensivät luottamusta ja saivat minut varovaiseksi.
Nyt jotenkin vaan tuntuu että näitä asioita tulee kokoajan lisää ja se että herättelen toiveita normaalista parisuhteesta ei enää tunnu realistiselta.
Mies on itsekäs ja itsepäinen mutta ei ilkeä.
Hän loukkaa minua toiminnallaan mutta enimmäkseen ajattelemattomuuttaan. Tuo valehtelu taas ei ajattelemattomuuden piikkiin mene vaan enemmän sellaiseen että hän yrittää salata totuutta (joka kuitenkin tulee yleensä jotain kautta ilmi)
ap
Suhteessa vika, ei sinussa. Joillain miehillä ja aika monillakin alkoholi, sen saaminen ja tilaisuudet sen juomiseen ovat ihan numero yksi, ohi parisuhteen. Sellaisessa suhteessa ei ole tasavertaisuutta, sinua ei voi juoda, et aiheuta humalaa ja sinusta ei voi olla sillä tavalla riippuvainen joten jäät toiseksi. Tämä ei ole ehkä sinun tapauksesasi ongelma mutta etsi se asia mikä on se miehen päämäärä ja ykkösprioriteetti jonka hän pyrkii itselleen maksimoimaan?
Ei ole hyvä suhde. Sun pitäisi saada nyt oma pää ja luottamus kunnolla kuntoon ennen kuin pystyt minkäänlaiseen normaaliin parisuhteeseen.