Madridiin ekaa kertaa: mitä nähdä,
Missä syödä, vinkkeja kaivataan!
Kommentit (9)
La liga matsiin jos osuu matkapäiville. Atleticon matsit vielä parempia tunnelmaltaan. Muussa tapauksessa kannattaa käydä maksullinen stadionkierros Realin stadionilla.
Malasañan alue on paikallinen hipsterialue. Siellä on paljon kivoja baareja, terassiaukioita ja pikkuliikkeitä. Eikä matka ole pitkä keskustan ostoskaduille tai Solin aukiollekaan. Itse olen viimeaikoina majoittunut aina sinne kun Madridissa poikkean.
Mä tykkäsin eläintarhasta ja Retiron puistosta vastapainona kaupungin vilinälle. Kuninkaanlinna on hieno, samoin isot taidemuseot, etenkin Prado. Sitten toki ihan vaan kävely kaupungilla. :)
Gran Vía kadulle ikkunashoppailemaan (tai vaikka shoppailemaan jos valuttaa löytyy :)
Päivällä on mukava ihan sydä tapaksia piene oluen äärellä. Se olut on oikeasti pieni n. 0,2 litrainen lasi ja sen kanssa saa aina yhden tai kaksi tapasta. Hinta oli luokkaa 2 euroa.
Visiitti kuninkaanlinnassa ja Etelä-Amerikan museossa!
Jos olet myöhään liikenteessä, ota huomioon että osa metroista menee aikaisin kiinni.
Kannattaa käydä retkellä Segoviassa, pääsee myös itse helposti ja halvalla junalla.
Joku hyvä ilmastoitu hotelli