Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-kuinen tarhaan. Miten homma toimii?

Vierailija
18.02.2010 |

Eli miten päiväkodissa toimitaan ruokien suhteen, kun ei vielä voi ihan tavallista ruokaa syöttää, eikä lehmänmaitoa juottaa? Pitääkö viedä omat maidot yms? Entä jos tarvitsee useammat kuin yhdet päiväunet, miten hoituu, ovatko joustavia?

Onhan meillä tutustumiskäynti tulossa, mutta asiat pyörii jo nyt kovasti mielessä, eikä jaksa odottaa vastauksia... Tuntuu tosi hurjalta muutenkin :-(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman aikataulun mukaan eli yhdet unet klo 11.30 eteenpäin.(Sisarusryhmä, jossa nuorimmat alle vuoden.)

Vierailija
2/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pelkäsinkin... Heillepä tulee sitten kivaa, kun toinen itkee väsyksissään :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. on tällä hetkellä 4 alle vuoden ikäistä, joista jokainen nukkuu kahdet unet. Jopa rattaisiin nukutetaan, jos vanhemmat niin tahtoo. Omat vaipat, korvikkeet, tutit ja pullot. Muistathan nimikoida!

Vierailija
4/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta jos voisit vielä lykätä töihin menoa tai antaa lapsen vaikka mummulle hoitoon, olisi parempi. Pikkuisilla 10kk vanhoilla ei oikeesti ole mitään tekemistä tarhassa ja jäävät vaan isompien jalkoihin. Laita mieluuummin vaikka perhepäivähoitajalle

T. tarha täti

Vierailija
5/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla joustetaan esim. pieni lapsi voi alkuun ottaa vaikka rattaissa pihalla unet samalla kun toiset lapset ulkoilee ja sitten uudet unet muiden

kanssa sisällä, ruokakin tehdään vanhempien toiveiden mukaan esim.ihan soseeksi, omat maidot täytyy tuoda jos käyttää korviketta.muutenkin meillä mennään hyvin paljon alkuajasta pienen ehdoilla päivärytmissä ja hiljalleen pieni siirtyy muiden lasten rytmiin...

Vierailija
6/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tarhakin ne tarjoaa, jos kerta pph:nkin täytyy. Eikä niistä saa edes ylimääräisiä kulukorvauksia, vaan ihan normaalikorvauksilla pitää korvikkeet hankkia.

Vierailija
7/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummi ei oikein voi lasta hoitaa, kun pitää omalle työpaikalle ehtiä... Minusta se nyt vaan ei muille kuulu, milloin menen töihin. Sinne on mentävä, kun äitiysloma loppuu, ei siinä auta vaikka olisitte mitä mieltä tahansa. Tosin tilinumeron voin antaa, jos haluatte osallistua niin ettei mun tarviiskaan mennä ;-)

Pph:lle en hakenut lasta, koska haluan kuopuksen samaan päiväkotiin, jossa esikoinen on.

Vierailija
8/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sosiaalivirasto sitten soittelee, kun on tarvis.

Vierailija
9/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysi ota lääkkeesi.

Vierailija
10/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä kerroin miten homma toimii. Älä vedä hernettä nenään, omapahan on lapsesi ;)

t. tarha-täti

Vierailija
11/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/11, et todella vastannut miten päiväkodissa toimitaan. Ensinnäkään en mitään dumppaa, minun äitiyslomani nyt vaan loppuu, se kun on vain rajallinen aika. Toisekseen sosiaaliviranomaiset eivät liity siihen mitenkään, kuinka päiväkodin rutiinit hoituvat. Kiitos teille muille, joteka vastasitte kysymyksiini!

Vierailija
12/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki on lähes olematon, ei sillä pitkälle pötkitä.

Aikanansa olemme itse menneet päivähoitoon jopa 4kk iässä ja hyvin on pärjätty. Kyllä ne vuoden ikäisetkin siellä seassa menee kun on pakko.

Vierailija
13/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 5 ja 11.

t.tarha-täti

Vierailija
14/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummi ei oikein voi lasta hoitaa, kun pitää omalle työpaikalle ehtiä... Minusta se nyt vaan ei muille kuulu, milloin menen töihin. Sinne on mentävä, kun äitiysloma loppuu, ei siinä auta vaikka olisitte mitä mieltä tahansa. Tosin tilinumeron voin antaa, jos haluatte osallistua niin ettei mun tarviiskaan mennä ;-)

Pph:lle en hakenut lasta, koska haluan kuopuksen samaan päiväkotiin, jossa esikoinen on.

Vierailija
15/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että aina on vaihtoehtoja. Ainakin jos perheessä on kaksi aikuista. Muutama kuukausi sinne tai tänne... Jos hankkiutuu raskaaksi ja on valmis lapsen synnyttämään, niin pitäisi talousasiatkin miettiä valmiiksi. Päiväkodissa työskennelleenä voin vahvistaa, mitä muutkin ovat sanoneet. Se ei ole missään nimessä pienelle lapselle sopiva hoitomuoto.

Vierailija
16/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuo tarhan täti oikein sit sekoilee? Onko joku pakonomainen tarve vähätellä toisia? "Omapa" on lapsesi... Erikoista, että tarhan täti sanoo noin, kun joku on viemässä lastaan tarhaan.

Vierailija
17/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jopa syötetty soseita (piltti) kun aloitti yksi alle vuoden ikäinen lapsi jolla nielemisen kanssa vaikeuksia.

Vierailija
18/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nimikoida kaikki ja kyllä jokaisessa tarhassa eletään myös pienten rytmissä.

Eli ap huoli pois ja hyvällä mielellä eteenpäin. Lapsesi on varmasti hyvässä hoidossa!

Vierailija
19/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarha huolehtii lapsen oikeasta hoidosta. He ovat ammattilaisia ja aivan varmasti osaavat arvioida lapsen tarpeet.

Vierailija
20/30 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa vuosien mittaan.

Ja KAIKKI ovat nukkuneet ekat unet rattaissa/vaunuissa aamu-ulkoilun aikana/laitettu jo aikaisemmin nukkumaan keittiön tuulikaappiin, missä keittiöapulainen on voinut vahtia.

Keittiöstä on tullut omat ruuat, välipalalla on sitten yleensä ollut pilttiä, jos ei ole ollut kiisseliä tms. joka on sopinut pienillekkin.

Toiset unet on sitten nukuttu joko omassa sängyssä (laitettu nukkumaan myöhemmin) tai sitten rattaisiin ulos, jos ei ole tottunut nukkumaan sisällä. Yleensä nuo toiset unet on ajoittunut iltapäivä ulkoiluun.

Tutteli on talon puolesta, samoin allergisten riisi-, kaura- ja soijamaidot. Niitäkään ei tarvi tuoda. Ainoastaan vaippoja pitää tuoda, niitä emme tarjoa, vaikka meiltä kyllä löytyy varavaippojakin!

Jos käyttää tuttia, niin nekin pitää tuoda. Muista VARATUTIT! Meillä myös taaperot saavat käyttää unituttia, jos on tarvis.

Pulloja ei ole kukaan muksu tarvinnut, mutta nekin kaiketi pitäisi tuoda itse. En ole varma. Meillä annetaan juomat nokkamukista.

Eli riippuu ihan päiväkodista mikä on heidän tapansa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi