Miten eroon viiltelyarvista?
Tietääkö kukaan?
Kommentit (13)
Ehdottomasti siinä nyt tarvitaan ihonsiirto elleivät ne jotkut arpivoiteet auta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:11"]Niitä ei kannata tehdä, koska niistä ei pääse eroon mitenkään. Ehkä hieman vaalenevat iän myötä.
[/quote]
On mulla ainakin pienimmät lähtenyt kun en ole vuoteen viilellyt. Nuoren iho kuitenkin uudistuu niin hyvin. Niistä on ehkä mahdollista päästä eroon, jos ne eivät ole mitään kamalan syviä, mutta se ottaa aikansa. Ihoa voi kuitenkin koittaa kuoria, sillä sen pitäisi nopeuttaa ihon uusiutumisprosessia
Komppaan #2. Ihan hölmöä tehdä niitä alun alkaenkaan. Ehkä joku plastiikkakirurgi voi niille jotain. Peitä ne vaatteilla, jollet muuta voi.
Jos ovat tuoreita ja vielä punaisia, sinkkivoiteella rasvaaminen saattaa vaalentaa nopeammin.
Sellaiset pinnalliset verta tihkuavat naarmut mitä teinit pääasiassa harrastelee katoaa kokonaan iän kanssa. Rasvakudokseen tai lihakseen asti leikatut haavat eivät katoa ikinä.
Minulla on tatuoitu päälle. Vasen käsi on olkapäätä myöten täynnä isoja, leveitä arpia, niin karmean näköisiä vielä viidenkintoista vuoden jälkeen, että ei ulkona kehdannut kesällä hihattomassa paidassa liikkua. Ei sitä silloin teininä tullut pahemmin seurauksia ajateltua :)
Ei mitenkään. Ei ne häivy edes ajan myötä. T. 32v jolla 18 vuotta vanhat arvet
Vaalenee ne ainakin ajan myötä. Ite olen kuorinu, rasvannu, laittanu jotain apteekin arpivalmisteita, kortisonia, bebanthenia... Aurinko myös vaalensi kahdessa päivässä yhden punaisen arven vaaleaksi. Ja on ihan rasvakudoksessa asti nämä muttei kovin vanhoja, joka vuosi huomaamattomammiksi menevät
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:16"]Minulla on tatuoitu päälle. Vasen käsi on olkapäätä myöten täynnä isoja, leveitä arpia, niin karmean näköisiä vielä viidenkintoista vuoden jälkeen, että ei ulkona kehdannut kesällä hihattomassa paidassa liikkua. Ei sitä silloin teininä tullut pahemmin seurauksia ajateltua :)
[/quote]
Tämä selittää sen miksi niin monella on käsivarret tatuoitu. :D
Jos ei ole rahaa laittaa tuhansia euroja plastiikkakirurgille, niin niiden kanssa joutuu vain elämään. Joidenkin päälle voi tatuoida.
Ei ne mihinkään katoa, vaalenevat vaan ihon väriseksi lopulta. Itselläni leikkausarpi sormessa oli monta vuotta punainen/violetti ja nykyään ihan vaalea, miehelläni, joka sairasti vakavaa masennusta teininä on vasen käsivarsi täynnä vierivieressä niitä syvälle viillettyjä arpia, mutta ne on myös vaalentuneet enkä itse enää edes kiinnitä niihen mitään huomiota. Suhteen alussa ne oli aika hurja näky, koska ikinä ennen en ollut viiltelyarpia nähnyt ja miehelläni niitä tosiaan koko käsivarren sisäpuoli täynnä.
Niitä ei kannata tehdä, koska niistä ei pääse eroon mitenkään. Ehkä hieman vaalenevat iän myötä.