Tänään päätin, että nyt tämä saa riittää!!
Kaikki on nykyään päin helevettiä. Sipilän hallitus pilasi elinkeinoni, eikä nykyinenkään hallitus näytä asiaa korjaavan. Samaan aikaan eläminen käy koko ajan kalliimmaksi. Nyt tuli sitten vielä tämä Ukrainan kriisi, joka kaikkine lieveilmiöineen on minulle se viimeinen niitti kun kaikki taas kallistuu. Ymmärrän, että sille ei tässä tilanteessa oikein minkään mahda mutta henkilökohtaisesti minulla ei ole nyt varaa näihin talkoisiin osallistua.
Niinpä päätin tänään(ajatus muhinut mielessä jo pidempään), että myyn vähäisen omaisuuteni ja muutan yhdysvaltoihin. Vuosituhannen alussa asuin siellä vuoden, enkä sen jälkeen olisi ikinä uskonut, että haluan joskus muuttaa sinne pysyvästi.
En oikeastaan halua nytkään mutta vaihtoehdot vaan alkavat olla vähissä. Henkisesti tämä on todella vaikeaa mutta onneksi on ison veden takana sentään muutama tuttava. Silti ahdistaa tässä päätös aivan kamalasti.
Toivon, että voin joskus palata tähän kotimaahani jos ei täällä nyt mene kaikki asiat aivan solmuun.
Kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Muista hankkia työ ja työlupa etukäteen, muuten potkivat pois.
Byrokratia puoli on kyllä tiedossa mutta kiitos silti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten Sipilän hallitus pilasi?
Olin taksiyrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Sipilän hallitus pilasi?
Olin taksiyrittäjä.
Ap
Istun samassa veneessä.Mietin jos muuttaisin Espanjaan mutta se ei ole paras vaihtoehto.Se on jotenkin niin kesälomaista olemista. Mietin Irlantia ja vaihtoehtoja, en vaan kestä asua täällä Ruotsissa enään. Ikäkin alkaa painaa, joten päätin muuttaa kokeeksi pariksi kk syksyllä Irlantiin. Ei ole aikaa odotella.
Mikset muuta hollantiin. Siellä on töitä, parempi terveydenhuolto, yhteiskunta, kaikkialla pärjää englanniksi.
Ei se elämä lopulta ole sen helpompaa sielläkään. Olen itse asunut eri maissa Euroopassa. Ja lopputulema oli, että Suomi on se missä haluan asua.
Vierailija kirjoitti:
Mikset muuta hollantiin. Siellä on töitä, parempi terveydenhuolto, yhteiskunta, kaikkialla pärjää englanniksi.
Minulla ei ole hollannissa yhtään tuttavaa. Olisin siellä todella yksin. Yhdysvalloissa on sentään muutama.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se elämä lopulta ole sen helpompaa sielläkään. Olen itse asunut eri maissa Euroopassa. Ja lopputulema oli, että Suomi on se missä haluan asua.
Juuri näin minäkin ajattelin kun siltä edelliseltä visiitiltäni kotiin palasin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hollannissa on asiat pohjoismaisen tyyppisesti järjestyksessä. Eli yhteiskunta toimiva.
USA:ssa joudut tekemään useampaa työtä ja paiskimaan töitä aamusta iltaan, jos meinaat elää. Ei vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aattelit siellä tehdä?
Erään tuttavani kautta aion yrittää päästä kuljetusalan hommiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannissa on asiat pohjoismaisen tyyppisesti järjestyksessä. Eli yhteiskunta toimiva.
Siellä on myös punaisten lyhtyjen alue jonne naiset voivat mennä tienaamaan rahapulan yllättäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole hollannissa yhtään tuttavaa. Olisin siellä todella yksin. Yhdysvalloissa on sentään muutama.
Ap
Kyllä niitä tuttavia saa.Ei ole varma jos muutan Suomeen että minunkaan tuttavat enään on niitä unelmien parhaita kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Istun samassa veneessä.Mietin jos muuttaisin Espanjaan mutta se ei ole paras vaihtoehto.Se on jotenkin niin kesälomaista olemista. Mietin Irlantia ja vaihtoehtoja, en vaan kestä asua täällä Ruotsissa enään. Ikäkin alkaa painaa, joten päätin muuttaa kokeeksi pariksi kk syksyllä Irlantiin. Ei ole aikaa odotella.
Espanja on ollut minullakin mielessä mutta päädyin Yhdysvaltoihin, koska en osaa käytännössä sanaakaan espanjaa ja siellä ei englanti ole mikään koko väestön kieli.
Ap
Miten ulkomaille muutetaan? Siis: hommaatteko valmiiksi työn, vai vuokraatte jotain kautta asunnon ja sitten siellä ollessa etsitte työtä? Mitä byrokratiaa tuo vaatii?
Muista hankkia työ ja työlupa etukäteen, muuten potkivat pois.