minne menisin mustikkaan?
Kommentit (10)
Metsään :D ! Lähimetsään tai hakaniementorille
Sipoon metsissä on mustikoita, ja ei o hesasta kaukanan.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 07:56"]Sipoon metsissä on mustikoita, ja ei o hesasta kaukanan.
[/quote]
Oon käyny Landbon seudulla eikä siellä juuri ole.
Eli toiseen suuntaan?
Minä kun kyselin samaa mulle ehdotettiin hahaa cittaria!
Kaupan kylmäaltaalle. Kauhot ihan kunnolla marjapoimurilla sankkoon niitä mustikkapakasteita. Kävelet sankon kanssa kassalle ja esittelet ylpeänä saalistasi ja maksat ja menet kotiin herkuttelemaan.
Minä kävin mustikassa yhdellä maatilalla. 50€ kaksi ämpärillistä puhdistettuja mustikoita. Tilalla asuvat virolaiset opistkelijat olivat poimineet.
Voipi olla jo vähän myöhästä etelä-suomessa ja varsinkin pääkaupunkiseudulla. Toki metsässä vielä mustikoita on mutta parhaat ja lähimmät alueet varmaankin jo kerätty ja jäljellä olevat sitten kauempana ja vaikeammin löydettävissä. Näin ainakin meillä täällä omissa lähimetsissäni pirkanmaalla. Piti eilen viela hakea piirakkamarjat, mustikoita sain kasaan hädintuskin puolilitraa, mutta onneksi oli juolukkaa sen verran, että sain piirakkamarjat kerättyä.
En usko että on myöhäistä. Sato kypsyi myöhässä!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:21"]En usko että on myöhäistä. Sato kypsyi myöhässä!
[/quote]
Meillä täällä pirkanmaalla kerättiin mustikat jo kolme viikkoa sitten, eli kyllä siellä metsissä on poimijat huseeranneet jo liki kuukauden, joten parhaat apajat on jo tyhjennetty. Toki siellä syvemmällä metsissä ja kauempana astuskeskuksista vielä varmasti mustikoita on, mutta niiden löytämiseksi ja poimiseksi pitää nähdä aika paljon enemmän vaivaa.
Metsään! Mustikat kasvavat pääasiassa metsässä.