Mikä hesalaisia oikein vaivaa ?
Käytiin viikonloppuna Helsingissä, saldona parit keskarin näytöt, ihmeellistä mullistelua aikuisilta ihmisiltä liikenteessä, jopa vanha mummu heristi nyrkkiä
Kommentit (32)
Aika hyvin noi landet näkyy osaavan täältä Skattalta ( Katajanokka, jolla sijaitsee yksi Helsingin matkustajasatamista). Onhan tossa noi opasteet valtateille... Mikä tilanne siellä Jätkäsaaren hoodeilla on? Eksyyks jengi?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:18"] Stadilaiset ei tykkää maakuntien "junteista", ne haluaa keskuuteensa vain sivistyneitä immeisiä Afrikasta ja niiltä kulmilta. [/quote]Kuvitteletko että meiltä kysytään halutaanko me niitä tänne? [/quote] En kuvittele, mutta sanotaanko, että siltä se "maakunnasta" katsottuna hieman näyttää. Helsinkiläiset tuntuu olevan näitä vihreitä, jotka kumartaa sitä tiettyä tahoa kaiken maailman "mielenosoituksissa".
[/quote]No jos 10000 kävi ilmaisessa konsertissa montas meitä, jotka eivät, jää jäljelle? Jeps, aika monta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:18"] Stadilaiset ei tykkää maakuntien "junteista", ne haluaa keskuuteensa vain sivistyneitä immeisiä Afrikasta ja niiltä kulmilta. [/quote]Kuvitteletko että meiltä kysytään halutaanko me niitä tänne? [/quote] En kuvittele, mutta sanotaanko, että siltä se "maakunnasta" katsottuna hieman näyttää. Helsinkiläiset tuntuu olevan näitä vihreitä, jotka kumartaa sitä tiettyä tahoa kaiken maailman "mielenosoituksissa".
[/quote]
Vihreät onkin Helsingissä tosi suuri puolue ja arvoliberalismi näkyy katukuvassa. Ollaan kyllä tosi ylpeitä siitä :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:33"]
Käytiin viikonloppuna Helsingissä, saldona parit keskarin näytöt, ihmeellistä mullistelua aikuisilta ihmisiltä liikenteessä, jopa vanha mummu heristi nyrkkiä
[/quote]
Olit varmaan Aito avioliitto -teltassa?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:57"]
Keskaria ei ole näytetty, mutta eihän pääkaupunkiseudun ihmiset usein ole niitä mukavampia ja kohteliaimpia todellakaan. Itseänsä täynnä ja syyttävät maalaisia kaikesta :D
[/quote]
Tää on kyllä niin klisee juttu. Suurin osa helsinkiläisitä, on muuttaneet vasta myöhemmin sinne. Moni ei edes asu helsingissä, mutta oleskelua siellä on vain paljon kavereiden ja työn takia. Itse käyn kesäsisin usein maalla ja en milloinkaan ole ylemmyydentuntoinen siitä, että asun helsingin laidalla. Ja täällä myös ihmiset ovat minulle ainakin alusta saakka kun tänne muutettiin, niin olleet ystävällisiä ja kaikki huolehtivat omista asioistaan. Jos joku kertoo tulevansa maaseudulta, kysyn vain normaalisti, että onko mukavaa asua siellä ja niin edespäin. Monesti olen kyllä itse sitä kohdannut, että jos kerron vaikkapa muualla baarissa olevani stadista enkä helsingistä niin minua pidetään automaattisesti "helsingin herrana". Ja minua myös pidetään ihmisenä, jolla ei ole hajuakaan luonnosta, vaikka olen lukenut biologiaa ja asunut maalla.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:28"]
Aika hyvin noi landet näkyy osaavan täältä Skattalta ( Katajanokka, jolla sijaitsee yksi Helsingin matkustajasatamista). Onhan tossa noi opasteet valtateille... Mikä tilanne siellä Jätkäsaaren hoodeilla on? Eksyyks jengi?
[/quote]
Hyvin osaavat myös kansoittaa 9- ratikan matkallaan Länsisatamaan. Hakaniemestä tulevat mummelit osaavat asettua laukkuineen pois ovien edestä. Steissiltä tulevat, nuoret ja vanhat, jäävät varmuuden vuoksi matkalaukkuineen ovien eteen, etteivät vain jää laivasta:D. Me työmatkalaiset sitten harrastetaan joka arkiaamu aitahyppelyä, että pääsee ulos.
Laivayhtiöt ja matkatoimistot voisivat tiedottaa asiakkailleen, että ratikasta pääsee ulos satamassa vaikka ei päivystäisi ratikan ovien edessä.
Nelkussa ihan sama boogie, mutta onneksi on 4T niin turskat ei eksy tänne lähiön perukoille. Ihan hauska kattoo sitä säätämistä ja olla tietty apuna ku joku on vähän hukassa ittensä kanssa...
Juuh. Viimeisin vierailu Helsingissä oli itselleni aika ristiriitainen. Yökerhoissa ihmetytti miten ilkeitä naisia siellä oli. Haukkuivat ulkonäköäni, vaikka näytin lähes samalta kuin he :D Oulussa olen koko pienen ikäni asunut enkä ole koskaan kuullut baarissa kenenkään arvostelevan toisten ulkonäköä negatiivisesti.
Samalla reissulla kaksi rouvaa vittuilivat päin naamaa kun kysyin reittiä, kun olin vähän eksyksissä :D Onneksi törmäsin nuorempaan naiseen joka ystävällisesti neuvoi reitin perillen. Tykkäsin myös baarimikoista jotka olivat hauskoja ja kohteliaita. Ja kaunis kaupunkihan Helsinki on. Ihania kahviloita joka nurkassa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:53"]
Juuh. Viimeisin vierailu Helsingissä oli itselleni aika ristiriitainen. Yökerhoissa ihmetytti miten ilkeitä naisia siellä oli. Haukkuivat ulkonäköäni, vaikka näytin lähes samalta kuin he :D Oulussa olen koko pienen ikäni asunut enkä ole koskaan kuullut baarissa kenenkään arvostelevan toisten ulkonäköä negatiivisesti. Samalla reissulla kaksi rouvaa vittuilivat päin naamaa kun kysyin reittiä, kun olin vähän eksyksissä :D Onneksi törmäsin nuorempaan naiseen joka ystävällisesti neuvoi reitin perillen. Tykkäsin myös baarimikoista jotka olivat hauskoja ja kohteliaita. Ja kaunis kaupunkihan Helsinki on. Ihania kahviloita joka nurkassa.
[/quote]
Itse kävin kerran baarissa ja tapasin yhden miehen oulusta. No, se istui siellä nurkassa koko illan eikä halunnut tanssia ja vaihdettiin numeroita. Se oli sellainen ujo ja hiljainen, mutta se oli jotenkin itse ihan kauhean uhriutuvan oloinen, ja kun kysyin haluaisiko hän liittyä kaverieni seuraan, niin hän vain mumisi eeei, mutta ei mitään tehnyt ja yritin jututtaa mutta ei vaan juttu luistanut. Sitten tuli juttelemaan ja juttu alkoi olla sen verran outoa että päätin lopettaa viestittelyn.
pinnallisiuus ja pipon kireys vaivaavat pääkaupunkilaisia enemmän kuin muita suomalaisia. en palaisi enää asumaan Helsinkiin, ikinä !
Noen oikeastaan tiedä ketä siellä pyörii , mutta ei se tahti, vaan se ihme kiivaus ja joustamattomuus lähinnä ihmetytti. Sehän on ihan sama mistä mihin menee outoon paikkaan, ei voi niin varmasti ajella kuin omilla hoodeilla.
Virheet ja erehtyminen on inhimillistä, ja eikö pikku mokille voisi vain hymähtää ja heilauttaa kättä. Sattuuhan kaikille erheitä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:18"]
Stadilaiset ei tykkää maakuntien "junteista", ne haluaa keskuuteensa vain sivistyneitä immeisiä Afrikasta ja niiltä kulmilta.
[/quote]Kuvitteletko että meiltä kysytään halutaanko me niitä tänne?
[/quote]
En kuvittele, mutta sanotaanko, että siltä se "maakunnasta" katsottuna hieman näyttää. Helsinkiläiset tuntuu olevan näitä vihreitä, jotka kumartaa sitä tiettyä tahoa kaiken maailman "mielenosoituksissa".